AK Parade upgrade

Gestart door De klapkar, maart 27, 2025, 06:07:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

De klapkar

De matrasknopen kun je gewoon losnemen zonder ze te slopen. Wij hebben ze er idd. niet meer ingezet omdat we de matras misschien nog vervangen voor een harder exemplaar.

In de bak raak ik geen ruimte kwijt. Het u profiel gaat om de middenbalk en alleen de dwarsbalk aan de disselzijde komt 2,5 cm lager uit.

De klapkar

Citaat van: poldertoerist op april 16, 2025, 11:14:26 AMheb het al eens eerder aangehaald, maar een Verandastang is echt een eenvoudige en doeltreffende oplossing

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=28176.0

Ik denk dat jij een Teun had? Die zijn idd nagenoeg gelijk aan een AK. Had jij de stok bewust diagonaal of kwam dat gewoon zo uit met de lengte?

poldertoerist

Ja, dat was bewust. Het is eigenlijk heel simpel, door deze diagonaal te bevestigen vanuit het laagste punt zal water altijd richting de hoek en dus van je dak af lopen en je ondersteunt tegelijk een vrij groot oppervlak. Simpel en doeltreffend. En op mooie dagen pak je de stok om je voorwand over heen te hangen ;-)

Adventure Awaits

De klapkar

Dank voor je tip, ik heb het nu zo opgelost.

PS. De tent staat hier niet afgespannen omdat ik de haringen niet door de bestrating heen kunnen :-(

De klapkar

Bij de Campfire gebruiken ze een extra stokje aan de achterzijde om het doek strak te trekken, die wil ik ook in de Parade toevoegen (via de rits in de slaapcabine kun je er prima bij) . Heeft iemand een foto hoe deze aan de onderzijde gemonteerd wordt? Het stokje zelf is gewoon te bestellen maar voor de vatting aan de onderzijde zie ik geen artikelnummer of tekening.

Edit, Inmiddels een Campfire bij een dealer bekeken, het stokje kan ook gewoon in de Parade er moet alleen een hoekbeugeltje bij geplaatst worden :-).

6ink

Citaat van: De klapkar op april 20, 2025, 11:43:38 AMBij de Campfire gebruiken ze een extra stokje aan de achterzijde om het doek strak te trekken, die wil ik ook in de Parade toevoegen (via de rits in de slaapcabine kun je er prima bij) . Heeft iemand een foto hoe deze aan de onderzijde gemonteerd wordt? Het stokje zelf is gewoon te bestellen maar voor de vatting aan de onderzijde zie ik geen artikelnummer of tekening.

Edit, Inmiddels een Campfire bij een dealer bekeken, het stokje kan ook gewoon in de Parade er moet alleen een hoekbeugeltje bij geplaatst worden :-).

Ik heb geen idee wat je met het extra stokje bedoeld, wederom geïnteresseerd in een foto. :P Ik verwacht dat onze Parade tot zeker begin juli nog wel in de stalling staat. Kan daarna pas gaan knutselen. 

De klapkar

Ik bedoel nr 22 en 23, hiermee kun je spanning op de achterzijde (disselkant) van de tent zetten zonder veel kracht op de uitschuif stangen aan de zijkant van de voortent te zetten.
Vandaag contact gehad met de dealer, de stok is te bestellen alleen het voetje moet waarschijnlijk ik zelf even maken. Dat is een stukje hoekprofiel van staal met 2 gaatjes, 1 voor nr 23 en 1 om hem aan de bout van de gasveer te bevestigen.

De klapkar

Bij de Parade ontbreekt deze buis.

poldertoerist

Maak je het jezelf niet allemaal veel te moeilijk?  Je had het zelf al opgemerkt en wij hadden een TEUN.  dezelfde wagen dus.  Echt uitklappen afspannen en klaar..  nooi heb ik gedacht dat ik extra stokken of steunen enz.. nodig had.  De veranda stang tegen het dak wS dan ook echt een uitzondering in een uitzonderlijke situatie. Ik vraag me echt af of het er beter van wordt met wat je van plan bent.  met de spanbandjes kan je 'm toch gewoon altijd netjes krijgen?
En als je het H-Stuk tussen de cabines goed plaatst krijg je de slaapcabines toch ook gewoon netjes?
Adventure Awaits

De klapkar

Wij hebben vorig jaar een flinke lekkage gehad als gevolg van een waterzak op de 2e dag van de vakantie, dat willen we met de nieuwe niet nogmaals en op internet vind je velen met dit probleem. Dus ja dan moet je preventief wat doen om het dak af te laten wateren, de tent stond toen namelijk netjes afgespannen met alle haringen.
Het extra stokje aan de achterzijde is een welkome aanvulling om het dak van de slaapcabines mooi strak te krijgen zonder veel trekkracht naar de voorkant te geven. Dit zie ik als een verbetering die ze bij de Campfire vast niet voor niets doorgevoerd hebben. Het viel ons namelijk op dat bij de nieuwe tent de achterste dakdragers iets naar beneden gedrukt worden t.o.v. de stiknaad.

Drikusniet

Verzinkt staal, kun je beter met verzinkte schroeven vastzetten. Want anders kan je verzinkte U-balk juist alsnog gaan roesten als je RVS schroeven gebruikt