Welke frameset voortent en luifel LJ 2017/2018

Gestart door Somersmaarten, april 20, 2025, 09:42:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Somersmaarten

Beste,

Wij hebben een 2dehands lazy jack gekocht in maart 2024 van die via een particulier bij Vouwwagenzaak gekocht werd in januari 2024. Wegens omstandigheden heeft het gezin de tent onmiddellijk terug moeten verkopen nog voor ze er van gebruik hebben gemaakt.

Ik vermoed dat het gaat om een Lazy Jack 2017 of 2018.

We worstelen al enige tijd met de correcte opstelling van de voortent en luifel.

Onze binnentent is een stalen frame met rode 'gewrichten' om de palen vast te zetten.

We hebben 2 frames voor de voortent en luifel.
Set 1 : aluminium met grijze gewrichten
Set 2 : stalen buizen met rode gewrichten.

De slaaptent heeft 4 punten om horizontale buizen met haakje te bevestigen. Echter hebben we in de aluminium set met grijze gewrichten maar 3 van dit soort buizen met haak. Het dak van de voortent heeft ook 4 'ogen' om 4 palen met pinnen in te steken. Ook daar hebben we maar 3 palen. 2 kortere voor de hoeken en 1 langere voor het hoogste punt.

De andere set stalen palen met rode gewrichten heeft bestaat uit enkel buizen met 'voorgevormde hoeken' met 3 pinnen om door het dak van de voortent te steken. Er is ook een paal met pinnen om door het vierde gat in het dak te steken. Echter komt die dan weer niet goed uit voor de bevestiging van de 3de paal van links te tellen in het frame van de zelf icm het zeil...

Heeft er iemand een idee of ik gewoon 2 stokken ontbreek in de alu set?
Of moet ik toch de stalen set gebruiken voor de voortent?

Bedankt.

Maarten

Alex

Op de foto van de brochure uit 2018 in de campoozz afdeling.
Zie ik dat voor de luifel de rode zijn gebruikt
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden