Livingstone xl/kingsize bed of standaard bed

Gestart door Hil, april 21, 2025, 09:29:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hil

Ha allemaal, sinds vandaag zijn we de gelukkige bezitters (nou ja, bijna bezitters, hij is besteld  :> ) geworden van een aart kok livingstone, zonder keuken. Wat een mooie wagen! Zoveel afgewogen en gezocht en blij dat we deze konden kiezen. Alleen... we twijfelen nog tussen het xl bed en het gewone 140cm brede bed. Daarom even op zoek naar wat inspiratie onder de gebruikers; welke keuze hebben jullie gemaakt en hoe bevalt dat? We hebben het inklappen van het bed getest en het zijn niet vreselijk veel handelingen, maar het is toch weer wat extra werk bijv. voor één overnachting. Aan de andere kant; die paar minuten voor meer comfort.... De laadruimte wordt ook wat minder (we hebben vier kinderen en hun spul mee te nemen), merk je dat heel erg?
Nou goed, we weten het gewoon even niet en het is nogal een extra bedrag wat je er voor betaald. Kortom; wat hebben jullie en zijn er tips/overdenkingen om mee te geven in onze afweging? We kunnen komende paar dagen nog doorgeven welk type bed het mag worden  :#  Hoe dan ook, zullen we enorm gaan genieten denk ik van de mooie wagen! Dank alvast voor alle input! WW

Jon

Minder laadruimte en meer geld? 140 cm is een riant kampeerbed, zou ik zo doen.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Jerome

Wij vinden het standaard bed een fijn bed. Voor ons is 140 een prima breedte en zijn van gemiddelde lengte en gewicht.
Ben je van boven gemiddelde lengte en gewicht kan ik me voorstellen dat een groter bed wenselijk is.
Naast de ruimte die je kwijt bent voor het laden, ben je ook ruimte in de binnen tent kwijt.
Als je met 140 uit de voeten kan, zou ik zeker geen groter bed pakken en het geld besteden aan een vaste keuken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

TomDoes

Hier ook een standaard bed, ik ben 1.95m en slaap er prima op. Wij zijn ook met 4 en de vonden het de ruimte die het in de tent inneemt en de bagage ruimte die het kost niet waard. Enige aanpassing die we meteen gedaan hebben is een topper op het matras gelegd, het standaard matras was ons te hard. De topper kun je gewoon laten liggen, maar bij een XL bed is dat weer een lastiger iets omdat je dan nog meer onder het bed kwijt. Ook is het bed een rare vorm dus een matras vervangen is iets minder eenvoudig.

Hil

Dank voor de reacties! Daar kunnen we verder mee!

Stefan206

Xl bed die hebben wij, buiten het feit dat ie echt ruim.
 Is dat je nu ook een kwartslag gedraaid ligt. Dat heeft als voordeel dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als er iemand, in of uitbed gaat. Ja het klopt het neemt ruimte in beslag, maar er blijft naar mijn mening ruimte zat over. Wij zijn verleden jaar met 4 personen weg geweest, 2 peubers en 2 bijna volwassenen. Ik kon zelfs de dakkoffer thuislaten.
Hievoor hadden wij een Roadmaster family s. Daar gaat heel wat minder in.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

danny0604731

Hoihoi. Hier een ex-bezitter van Livinstone met xl-bed

Puur vanwege het grote bed deze destijds genomen....heerlijk. Qua ruimte viel het reuze mee. Ik had het matras zo gelegd dat de rits die de twee delen met elkaar verbindt aan de bovenzijde zat. Hierdoor vouwde de lattenbodem onder het bed en kon ik het matras (met de rits als scharnierpunt) bovenop leggen/vouwen. Samen met de extender ideaal. Nog volop ruimt eronder en ruimte bovenop voor stoelen/tafel

(Twee stoelen in lengterichting naast matrasdeel en daarboven op de tafel en worteldoek/grondkleed)

En dan had ik nog ruimte over onder het dekzeil dus als je twijfelt aan ruimte......valt wel mee dus:)1320]:)1303]

En als we binnen wilden zetten, trok ik het bed omhoog, klapte de steunpoten om en voila de volledige binnenruimte om te zitten:)847]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺(grote plastic doos)
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona