Topper CCC

Gestart door Vouwwagenklap, mei 30, 2025, 10:08:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vouwwagenklap

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, dus zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Michiel, woon in Haarlem en heb vroeger vrijwel alle zomervakanties met de klapkar in Frankrijk gestaan.

En nu is het dan eindelijk tijd om zelf met de klapper op pad te gaan! wij verwachten binnenkort onze CCC Anniversary editie, hopelijk nog net op tijd voor de zomervakantie. De voorpret is al begonnen met het uitkammen van dit forum, leuk om al jullie ervaringen en tips te lezen! Komende tijd zullen we hier ongetwijfeld nog wat vragen posten en binnenkort kunnen we natuurlijk ook onze ervaring en tips met jullie delen.  :>

We hebben al een eerste vraag.. Kan iemand ons vertellen hoe dik de topper maximaal kan zijn zonder dat we met open klep hoeven te rijden? :) Ik kon hier nog niets over vinden op dit forum!

C5CCV

Veel meer dan een centimeter of 2 - 3 gaat het niet worden; als je een topper overweegt kun je er ook gewoon een nieuwe (zachter) matras in leggen, dat is minder gedoe dan een topper er op.

Maar een andere vraag; Al een keer op het matras geslapen?

Wij vonden het een prima matras, niet echt de behoefte gehad om er een topper op te leggen. De bovenste laag is ook iets van 2cm traagschuim. Maar zoals al het schuim moeten de cellen in het matras wel de tijd krijgen om wat 'kapot' te gaan. Een bank die nieuw is zit tenslotte ook harder na dat ie na een half jaar zit.

pjottum

Onze cc Flexi slapen we zonder topper en ik slaap aantoonbaar (ok, gemeten door Garmin) beter dan thuis! Zonder topper.

Een topper beperkt je wel bij het inpakken, je zal denk ik de luifel eraf moeten halen bij het inklappen, wij laten die nu zitten.

Vouwwagenklap

Dank voor jullie reacties. Goed om te lezen dat er ook mensen zijn die wél tevreden zijn over het matras!

We hopen nog even te gaan proefkamperen voordat we de zomervakantie in gaan. Dan gaan we het matras zeker eerst even uitproberen. Een topper van 2-3cm zal niet veel helpen waarschijnlijk, dan beter in een keer een goed matras.

dobunl

Wij konden niet wennen aan de hardheid van het matras.
Her en der informatie ingewonnen (vooral op de Facebook pagina's Combi-Camp gebruikersgroep en Op avontuur met Combi-Camp). In mijn aantekeningen vond ik het volgende:
Voor Country's vanaf medio 2016 met een 160 x 215 bed, kunt u ook uw dekbed en dak van de voortent mee inklappen en omdat het bed wat lager is kan daar een topper op van maximaal 3,5 cm, waarbij die smaller moet zijn dan het bed (140 cm).
Bij het inklappen de topper naar je toe trekken, dan blijft er aan de achterkant ruimte over voor het frame.

We kochten bij Joan's in IJmuiden na uitgebreid proef liggen een topper van 210 x 140 x 3,5 Pantera HR SG 40 p 50 super soft met een dunner tijk en daardoor smallere rits.

Dit bevalt prima. Maar inderdaad: eerst proberen!

metalpe

Probeer eerst eens zonder.
Wij zijn nu al 2 jaar (2x 6 weken) met de cc weggeweest en slapen er prima op. Thuis hebben we een keidure boxpring, dus we wisten ook niet wat het zou brengen, maar voor ons is het bed echt prima.  We slapen er beter dan thuis, maar dat is ook wel een andere setting en zo.

Qua centimeters kan ik niet antwoorden. Op ons bed liggen altijd: 1 dekbed 2 uitgestrekte slaapzakken en 2 platgelaten matjes van de kinderen. Dat past er makkelijk onder.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

CEO

Wij hebben wel een topper, 5 cm. Daarop het dekbed. Omdat we tegenwoordig meer dan zat ruimte hebben, gaan de kussens in de bak (voorheen aan de scharnierzijde neergelegd). De luifel vouwt dan gezellig mee. Moet wel tamelijk vlak liggen, gaat prima.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Vouwwagenklap

Citaat van: CEO op juni 11, 2025, 09:26:02 PMWij hebben wel een topper, 5 cm. Daarop het dekbed. Omdat we tegenwoordig meer dan zat ruimte hebben, gaan de kussens in de bak (voorheen aan de scharnierzijde neergelegd). De luifel vouwt dan gezellig mee. Moet wel tamelijk vlak liggen, gaat prima.

Goed om te weten dat 5cm topper ook past! We gaan gezien de positieve reacties toch eerst het matras even uitproberen. Helaas geen tijd om een lang weekend proef te slapen, dus als het matras toch niet bevalt zullen we even twee weken door moeten bijten! En wie weet zijn we aan het eind van die twee weken wel gewend!

CEO

Of je rijdt even langs de lokale IKEA...  :O
If you choose not to decide, you still have made a choice!