Daktas voor op de auto

Gestart door Jer81, juli 06, 2025, 10:28:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jer81

Ik zou het fijn vinden om een dakkoffer op de auto te leggen ivm de hoeveelheid spullen die de rest van het huishouden mee wil nemen op vakantie.  :J

Maar voor een dakkoffer heb ik de overige 40+ weken geen ruimte in mijn schuur. Nu zit ik te kijken naar daktassen. Die zijn opvouwbaar.

Mijn auto heeft een gesloten dakrail en een panorama raam. Ik zou het liefst niets op het raam hebben willen liggen dus het moet goed vast zitten op dakdragers.

Heeft iemand ervaring met daktassen? Ben benieuwd of er een reden is dat je het weinig ziet of dat het juist super handig is. En welk model dan?

poldertoerist

Ja, heb er er zelf lange tijd een gehad van Pro-user. Echt prima ding.  In de bodem zitten metalen profielen om doorzakken te voorkomen.

Adventure Awaits

Hemertje

Waarom leg je het niet op je vouwwagen?

Dan ben je ook minder hoog

Jer81

Citaat van: Hemertje op juli 06, 2025, 10:16:12 PMWaarom leg je het niet op je vouwwagen?

Dan ben je ook minder hoog
Daar liggen al dingen op.  :)

PenH

Kun de de dakkoffer op de vouwwagen binden als deze weer in de stalling gaat? Dan hoeft ie niet in de schuur... Een dakkoffer huren (of lenen!) kan ook.

radeu2603

Hi,

We hebben er ook 1 voor als er een vriendinnetje mee gaat incl extta tentje, slaapmat, zak en koffertje. dan zit de daktas naast de fiets op het dak.

enige nadeel van onze daktas is dat hij niet waterdicht is. daar zou ik wel op letten bij aankoop! Wij hebben deze; (maar is dus niet aan te raden ...)

https://www.amazon.nl/HandiWorld-HandiHoldall-Groot-Zachte-Dakkoffer/dp/B07CZHW2P7

Jer81

Citaat van: PenH op juli 06, 2025, 11:02:22 PMKun de de dakkoffer op de vouwwagen binden als deze weer in de stalling gaat? Dan hoeft ie niet in de schuur... Een dakkoffer huren (of lenen!) kan ook.
Nee dat kan niet. En huren heb je er na 3 jaar al uit en lenen zou kunnen ware het niet dat iedereen de dakkoffer in dezelfde periode nodig heeft.