Matras kingsize bed aanpassen

Gestart door Hil, juli 08, 2025, 02:15:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hil

We hebben een weekend de vouwwagen uitgeprobeerd en opzich goed geslapen, behalve dat het matras heel hard is. Daarom zijn we op zoek naar een oplossing voor een topper of het matras vervangen of... een ander creatief idee. Omdat we het kingsize bed hebben, zijn we benieuwd wie hier ervaring mee heeft en hoe anderen dit hebben opgelost. Met een topper verlies je behoorlijk wat ruimte met het grote bed, dus we twijfelen waar we goed aan doen. Benieuwd naar jullie ideeën als dit herkenbaar is  :)

CEO

Ik ken de maten van het Kingsize bed niet. Het kan voor het meedenken helpen om die erbij te zetten. Maar er bestaan zaken die matrassen op maat en naar wens maken. Die kunnen vast ook een topper op maat maken (of een betere matras).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Johan

Citaat van: Hil op juli 08, 2025, 02:15:50 PMWe hebben een weekend de vouwwagen uitgeprobeerd en opzich goed geslapen, behalve dat het matras heel hard is. Daarom zijn we op zoek naar een oplossing voor een topper of het matras vervangen of... een ander creatief idee. Omdat we het kingsize bed hebben, zijn we benieuwd wie hier ervaring mee heeft en hoe anderen dit hebben opgelost. Met een topper verlies je behoorlijk wat ruimte met het grote bed, dus we twijfelen waar we goed aan doen. Benieuwd naar jullie ideeën als dit herkenbaar is  :)
Ben je bekend met het feit dat jullie matras 2 verschillende kanten heeft qua hardheid? Ik zou je matras eerst nog eens omdraaien om te kijken of dat beter bevalt.
Johan ZRL 2020

TomDoes

Geldt dit ook voor het normale bed in een recente AK Livingstone? Dat zou wel een eyeopener zijn :P Wij waren al aan het overwegen om het matras te vervangen, maar misschien toch eerst een omdraaien dan.

Johan

Citaat van: TomDoes op juli 09, 2025, 11:36:45 AMGeldt dit ook voor het normale bed in een recente AK Livingstone? Dat zou wel een eyeopener zijn :P Wij waren al aan het overwegen om het matras te vervangen, maar misschien toch eerst een omdraaien dan.

https://aartkok.nl/daarom-aart-kok/er-is-geen-betere/slaapsystemen/
Hier staat hoe de matrassen samengesteld zijn.
Johan ZRL 2020

TomDoes

Ik heb het dit weekend geprobeerd en helaas lagen we al op de 'zachte' kant  :H