Jametic zijtent/uitbouw/gastencabinre rits verkeerd om?

Gestart door MDH, juli 15, 2025, 04:06:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

MDH

Hoi,

Wij hebben dit jaar een Jametic uit 2015 overgenomen, met zijtent.

Het gekke is dat de rits van die zijtent verkeerd om lijkt te zitten ten opzichte van de vouwwagen tent.

Wanneer je in de tent staat en door de opengeritste zijwand naar buiten kijkt met de ingang van de zijtent tegenover je dan zitten er links twee uiteinden waar je de andere heft van een rits in kunt steken, en rechts twee van die andere uiteinden. Normaal heeft het begin zo'n blokje waar je de andere kant in schuift en heeft de ene kant een inkeping en de andere kant een passende uitstulping op het ritsvlak, bij ons zitten die links en rechts aan dezelfde kant.

De zijtent heeft gebruikssporen dus hij moet eerder aangeritst zijn geweest. Ik kan geen sporen ontdekken van het eventueel opnieuw vastnaaien van een rits aan de tent of de zijtent. Overigens, qua kleur en materialen past de zijtent precies bij de rest van de tent dus ik verwacht dat ze inderdaad bij elkaar horen.

Doen wij nu iets verkeerd of is er iets heel vreemds aan de hand? Heeft iemand hier ervaring mee?

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

GuustFlater89

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de zijtent binnenstebuiten zit. Anders zijn er kennelijk twee varianten...
Cabanon Malawi 2.0

yiskah

Helaas kan hij niet binnenstebuiten en gek genoeg is de kleur van de gastencabine hetzelfde als die van de tent. We hebben hem via marktplaats gekocht en die gaven aan dat het moest passen. 

Stefaan

Ik ken het model niet zo goed, maar zou het iets kunnen zijn tussen of Links of rechts monteren aan de voortent?

MDH

Citaat van: Stefaan op juli 15, 2025, 08:13:27 PMIk ken het model niet zo goed, maar zou het iets kunnen zijn tussen of Links of rechts monteren aan de voortent?

Nee, alleen de rechter zijkant kan losgeritst worden. Links is plek voor de keuken wanneer je van de deuropening naar binnen kijkt.

CEO

Moet het passen, of weten ze dat het past omdat ze dat daadwerkelijk zelf gedaan hebben?
If you choose not to decide, you still have made a choice!