Voor- en nadelen Kees Kampeert

Gestart door saskia.michiel, juli 16, 2025, 06:30:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

ehaaslsi en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

Die kou valt mee, hangt ook af van wanneer en waar je kampeert, in de bergen op meer dan 1000 meter kan dat van de grond slapen wel een degelijk verschil maken.

martjeklap

Citaat van: Alpenklapper op augustus 16, 2025, 01:29:30 PMDan liggen ze wel op de grond en moet je dus het grondzeil gebruiken. Wij hebben willen iet op de grond liggen ivm de kou. Maar dat is een persoonlijke keus.
Vroeger hadden we in de tent een zogenaamde wollen gronddeken (toen van Carl Denig). Dat was een heel dunne wollen gronddoek, haalde de kou van de grond weg, werkte erg goed.

FriedelP

Mijn vrouw vondt het ook niet kunnen dat de kinderen op de grond sliepen en wij niet. Daarom dat we een zeer ruime dubbelklapper hebben, maar gaat binnenkort in verkoop.

Kinderen hebben daarom ook nooit naar een tentje appart gewillen. De oudste heeft eens geprobeerd in ondertentje voor haar eigen ruimte te hebben en meer privacy, maar dat heeft één nacht geduurd en toen wou ze terug van de grond in bed met haar zus. Denk daarom ook, als ze van kleinaf op de grond liggen ergens in de vouwwagen tent, ze rapper gaan kiezen voor een eigen tentje, dan wanneer ze van kleinsaf de luxe van het van de grond slapen hebben ervaren.

saskia.michiel

Update: we hebben vandaag een Cabanon Malawi 2.0 met voortent besteld!
In principe met de XL achtertent, maar mogelijk dat we dat nog veranderen in de 'normale'. Daar slapen we nog een nachtje over.

poldertoerist

Adventure Awaits

Koets

Na 17 jaar vakanties met een CombiCampCountry zochten wij ook iets anders. De CombiCamp is in mijn ogen nog steeds de snelste opzetter ooit alle video's van Holtkamper daargelaten. Ook deze Kees Kampeert bekeken en opgezet. Is het niet geworden want dat snelle opzetten gaat niet zo snel. Plus de wagen is gebruikt en de bagage in zo'n grondzeil en frame vindt ik niks. Plus we zochten een groot bed in de langsrichting zodat je niet over iemand heen moet kruipen. Het bed in de no.13 is ook erg hoog maar dat is persoonlijk. Dan de prijs is gewoon hoog voor een gebruikte wagen. Al met al niet ons model en geen makkelijke opzetter. Maar de ideal vouwwagen bestaat ook niet.

Jer81

De combicamp is enkel de snelste opzetter als je slechts met 2 bent en op vlakke ondergrond staat. Als ik nu moest kiezen zou het een Camp-let worden ipv de Itinea ivm 2 vaste slaapcabines.

Koets

De CombiCamp voor 2? Op het deksel kunnen nog 2 mensen slapen. En op vlakke grond staan als voorwaarde is onzin, ik heb op de meest scheve plekken gestaan. Kar recht met steunen en neuswiel, de harde klep met wat opvulhoutjes en je tent staat als een huis. Camplet is voor kleine mensen en je spullen in de kar doen is een ellende. Zo heeft een ieder zijn voorkeur.

Jer81

Citaat van: Koets op Vandaag om 02:02:48 PMDe CombiCamp voor 2? Op het deksel kunnen nog 2 mensen slapen. En op vlakke grond staan als voorwaarde is onzin, ik heb op de meest scheve plekken gestaan. Kar recht met steunen en neuswiel, de harde klep met wat opvulhoutjes en je tent staat als een huis. Camplet is voor kleine mensen en je spullen in de kar doen is een ellende. Zo heeft een ieder zijn voorkeur.
Een country waar je 2 kinderen op de deksel laat slapen? Misschien leuk voor een tussenstop maar verder ook niet. Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan beschermende binnentent. Leuk dat jij op de meest scheve plekken hebt gestaan maar dat heeft je flink extra werk gekost.

Peetje

Maar ehm, dit topic gaat over de Kees Kampeert. Er is vast wel een topic waar de kwaliteiten van een CombiCamp Country besproken kunnen worden. :-)