Reparatie grondzeil kyteXL/vastlijmen haringpunten

Gestart door niekos, augustus 10, 2025, 12:02:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

niekos

Weet iemand hoe ik het beste een scheur in het grondzeil van de kyte XL kan repareren? Het gaat om de positie bij de deur/keuken, bij de wagen. Zie foto, helaas is er een scheur ontstaan op het stiksel van dit stuk naar het grondzeil.
En nog een vraag: een aantal van de bevestigingen van de haringen voor het grondzeil is aan het loslaten of is kapot. Welke lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken? En zijn deze bevestigingen nog te koop? Zie de andere foto, weet niet goed hoe het heet  :)
Hoor graag tips over hoe ik dat het beste kan aanpakken, alvast bedankt!

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

niekos

Dank voor je snelle reactie! Ik ga eens kijken of ik dat ook ergens kan vinden.

FriedelP

Wat betreft de scheuren in het grondzeil zou ik kijken naar TierAid. Ik denk uit het hoofd Type A. In de meeste kampeerwinkel te vinden. Wij hebben er jaren terug het afdekzeil van de wagen mee hersteld en geeft een 5 jaar later nog geen krimp. Is dus echt wel heel goed. 

niekos

Dank, ik heb daar zelf inderdaad ook wel eens wat mee gerepareerd (een zonnescherm :)), goede tip!