Trigano zonder keuken?

Gestart door Daan N, augustus 11, 2025, 03:55:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Daan N

Lieve vouwwagenn fans,
Sinds enige jaren kamperen wij met veel plezier met een Trigano Odyssee uit 2014. De wagen bevalt prima: snel op te zetten en af te breken, genoeg ruimte, fietsen kunnen mee, etc. Alleen de keuken is een dingetje. Een nogal zwaar dingetje. Elke keer als we hem erop of eraf te tillen (wat nogal vaak is, want we trekken veel rond) loop ik weer te vloeken. En ook het systeem waarmee het achterop de vouwwagen hangt vind ik maar niks. Vandaar dat ik al enige tijd op zoek ben naar een oplossing voor dit luxe probleem. Op dit forum las ik al dat andere Trigano-eigenaren er andere poten op hebben gezet, en de handvaten comfortabeler hebben gemaakt. Maar ik vroeg me af: kan ik ook zonder keuken op pad? Om de wagen in balans te houden en de kogeldruk op het juiste niveau te houden, moet het gewicht van de keuken achterop de wagen dan voor iets anders vervangen worden. Dus ik dacht: ik laat op de plek van de keuken een trekhaak op het chassis zetten, waar ik een fietsdrager op kan plaatsen. Sla ik twee vliegen in één klap: geen zware keuken meer, en ik hoef de fietsen niet meer op de imperiaal te tillen. Maak ik zelf een klep om de laadruimte dicht te kunnen doen. Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen in hoeverre dit mogelijk is, of een idee in de categorie Buurman & Buurman (oftewel: leuk bedacht maar doe maar niet). Alvast bedankt!         

CEO

Ajeto!

Iets serieuzer: ga dan op zoek naar een wagen zonder keuken. Er moet nogal wat worden geregeld: achterlichten etc.
Je vindt de bevestiging van de keuken scetchy, maar hoe denk je de fietsendrager daar te bevestigen?

Tenzij je een pro bent, zou ik zeggen: niet doen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Stefaan

Ik weet dat bij de oude modellen de as bij modellen met en zonder keuken op dezelfde afstand vanaf de dissel zat. Dus balans zal denk ik meevallen. Hooguit wat meer kogeldruk. Je zou je plaat met lampen van de keuken af kunnen halen en als achterdeur monteren met de haken waarmee het keukenblok aan de wagen hangt.onderaan pik je hem over de haken.

xray

Je dekzeil zal ook niet meer passen en vraag me af wat het met de balans van de vouwwagen doet zonder keuken. Ook je borden,bestek etc. zul je dan weer ergens moeten laten en in en uitpakken. Zeker een keuken aan de Vw is voor ons een plus dat dit altijd een vaste plek heeft. Denk dat je met wielen onder de keuken snel en makkelijk klaar bent. Je hoeft amper te tillen de rest rijd je de keuken een stuk aan de kant en weer terug onder de luifel als je klaar bent.