Nieuwe Holtkamper Astro 2025

Gestart door MiMA, augustus 18, 2025, 07:39:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Wat weer een aname. :Z
Mischien vallen die aantallen terug en willen ze ook een andere klant kunnen bedienen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ber

Citaat van: Spiegelbeeld op augustus 21, 2025, 01:44:35 PMInderdaad de oer Cocoon is een geweldige klapkar in zjn eenvoud en soort van betaalbaar.
Vrees dat er voor de graaiende HK eigenaren te weinig aan verdiend kan worden zolang er genoeg kopers bereid zijn meer dan 25k voor een Kyte uit te geven.
De cocoon was ook 25k met keuken. Is wat mij betreft ook niet de vergelijken met de kyte of aero.

Jer81

Leuk ding. Maar zal wel weer duur zijn, bijpassend wat Holtkamper voor imago wil.

Spiegelbeeld

Citaat van: Ber op augustus 21, 2025, 06:47:14 PMDe cocoon was ook 25k met keuken. Is wat mij betreft ook niet de vergelijken met de kyte of aero.
Tot voor jaar geleden was de oer cocoon nog te configureren. Vergelijkbaar model als de onze kwam op net geen 20k. In 2010 was de onze 12k, oftewel een stijging van ruim 65%.
De CPI stijging van 2024 ten opzichte van 2010 is 42%.
Dus de prijsstijging van HK is stuk hoger, HK pakt zo maar paar duizend euro extra.

CEO

Vandaag kwam de Nieuwe Astro langs op de socials:

https://www.instagram.com/reel/DNmsR6Gs2NP/?igsh=MW52cnIzZnFob2Z3NQ==

Benieuwd wat er dit weekend met de officiële lancering gaat gebeuren...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

Hij staat op de site.
En je kunt hem samenstellen.
Moet zeggen wat me een beetje tegenvalt is dat je de luifel met zijwanden appart moet bij bestellen.
Kom toch al snel op 25000 met keuken.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sammyvannorel

Citaat van: Alex op augustus 22, 2025, 09:32:01 AMHij staat op de site.
En je kunt hem samenstellen.
Moet zeggen wat me een beetje tegenvalt is dat je de luifel met zijwanden appart moet bij bestellen.
Kom toch al snel op 25000 met keuken.

Datzelfde dacht ik ook, o een holtkamper voor 18k, das een koopje, blijkt dat je alleen een bed met dak en wielen koopt, wil je er echt een wagen van maken waar je mee op vakantie kunt dan ben je een pak verder. Overigens vind ik de nieuwe keuken wel echt een vooruitgang, mijn zwager stond dit jaar met zijn Kyte op dezelfde camping als ondergetekende, nou is de (oude) keuken van Cabanon niet alles, maar dat je bij een Kyte eerst moet bedenken wat je nodig hebt, dat allemaal pakken en dan kunt koken en er dan niet meer bij kunt vind ik ook niks. Wat dat betreft is dit wel echt een verbetering, maar die kost dan wel dik 3k...

Verder vind ik het wel interessant dat ze hem verkopen als investering, maar in mijn ogen is een investering iets wat meer waard wordt, vouwwagens schrijven altijd af (ok de afschrijving is wellicht relatief beperkt, maar het blijft water naar de zee brengen) is niet erg, maar verkoop het niet als iets wat meer waard wordt ;)
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Jer81

Zo de keuken is €3500, krijg je wel de koelbox bij.

Luifel €1500
Zijwanden €1000
Voorwand €1300
Slikrand zijwanden €250
Slikrand voorwand €250
Wagenschort €250

Met kindertentje zit ik op €28.000

Geen idee dat slikranden optioneel konden zijn of dat je een wagenschort er niet standaard bij kreeg....

Dit gaat helemaal nergens meer over.

CEO

Dat zijn wel prijzen. Als ik hem dezelfde configuratie meegeef als onze Combi-Camp (toch best vergelijkbaar) kom ik uit op ruim 27K... Zelfs een nieuwe CC kost dat niet, maar onze 8 jaar oude kostte destijds de helft! :I
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

Citaat van: Jer81 op augustus 22, 2025, 11:11:17 AMZo de keuken is €3500, krijg je wel de koelbox bij.

Wel jammer dat hij van mestic is.

sanderv

Mijn hemel, wat een prijzen. Hoger dan de nieuwprijs van onze auto, ooit... Voor dit stoort bedragen zouden wij nooit aan een vouwwagen begonnen zijn.
Mijn broer kocht drie jaar geleden een Knaus Sport Silver Edition, een 450. Alles erop en eraan, verwarming, airco, voortent, omnistor luifel, mover, boiler, vast pocketveringsbed, badkamertje, sportvelgen, stabilisator, fietsenrek, etc, etc. Die was dus goedkoper dan deze Holtkamper met de eigenlijk noodzakelijke opties.. Staat toch niet meer in verhouding?

MiMA

Het lijkt er ook op dat de Astro geen Pack-n-Go heeft. Had daar toch wel een beetje op gehoopt... Dat zou echt een verschil (en verbetering) zijn geweest t.o.v. de Combi-Camp Country.

Alex

Citaat van: sanderv op augustus 22, 2025, 12:05:30 PMMijn hemel, wat een prijzen. Hoger dan de nieuwprijs van onze auto, ooit... Voor dit stoort bedragen zouden wij nooit aan een vouwwagen begonnen zijn.
Mijn broer kocht drie jaar geleden een Knaus Sport Silver Edition, een 450. Alles erop en eraan, verwarming, airco, voortent, omnistor luifel, mover, boiler, vast pocketveringsbed, badkamertje, sportvelgen, stabilisator, fietsenrek, etc, etc. Die was dus goedkoper dan deze Holtkamper met de eigenlijk noodzakelijke opties.. Staat toch niet meer in verhouding?

Dat red hij nu ook niet meer.
Maar zijn ook 2 verschillende werelden.
Oke hij is niet goedkoop maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken  :P  :P

Wij dachten ook ooit geen tweede hands Cocoon als ik een nieuwe jamet voor het zelfde geld kan kopen.
Maar toch won toen het verschil in bouwkwaliteit van de Cocoon
Hopelijk is dat hier ook ze bij.

Jer81

Citaat van: Alex op augustus 22, 2025, 02:33:54 PMDat red hij nu ook niet meer.
Maar zijn ook 2 verschillende werelden.
Oke hij is niet goedkoop maar je moet geen appels met peren gaan vergelijken  :P  :P

Wij dachten ook ooit geen tweede hands Cocoon als ik een nieuwe jamet voor het zelfde geld kan kopen.
Maar toch won toen het verschil in bouwkwaliteit van de Cocoon
Hopelijk is dat hier ook ze bij.
Premium merken kunnen meer vragen. Ook al is een deel slechts marketing. Holtkamper zal er vast wel mee wegkomen. Maar we zijn wel op het punt beland dat veruit de meeste mensen het niet meer de exorbitante meerprijs waard vinden.

FriedelP

Een dergelijke meerprijs voor betere bouwkwaliteit is het alleen waard als hij ook gegarandeerd alle onderdelen 3 keer langer mee gaan. Daar heb ik toch twijfels over.