Gezocht: sleutelgereedschap brommers en scooters

Gestart door Hemertje, september 06, 2025, 12:55:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hemertje

Onze zoon Dorus van 14 vind het heerlijk om aan brommers en scooters te sleutelen.

Hij is op zoek naar gebruikt maar goed gereedschap wat niet meer gebruikt wordt.

Heb jij, vader of opa of iemand anders die je kent nog gereedschap in de schuur of op de zolder staan wat toch niet meer gebruikt wordt, dan houden we ons aanbevolen. Te geef of tegen kleine vergoeding...

Hij is met name op zoek naar:
  • Doppenset,
  • Momentsleutel,
  • Inbussleutel en
  • Moersleutel met ratelfunctie

Alvast hartelijk dank!

OhPeeCee

Kringloop winkels al afgelopen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Hemertje

nog niet, we zijn hier begonnen aangezien hier naar mijn idee veel DHZ-ers online zijn

Alpenklapper

Wil je het promoten koop dan een a-merk. (gedore Ironside etc)
Wil je het ontmoedigen ga dan voor een goedkoop setje.
Sinds ik goed gereedschap heb wil ik niet anders meer, het scheelt een hoop verwondingen aan m'n vingers omdat die goedkope steeksleutels nog wel eens van de kop af schieten wanneer je kracht zet.
Toen ik 16 was en aan mn Zundapp sleutelde had ik helaas ook slecht gereedschap tegenwoordig sleuteld het een stuk prettiger aan die zelfde Zundapp.

sanderv

Alpenklapper, je bent me voor.
Bouw gereedschap stukje bij beetje op. Een goede doppendoos, ring/steeksleutelset, inbusset en schroevendraaierset is een prima basis en gaat met een beetje mazzel letterlijk een leven lang mee. En gereedschap is en wordt daarbij zeer persoonlijk. Een goede dop draait een slechte bout los, een slechte dop alleen een goede. En levert zelfs dan nog frustratie op...

Hemertje

dank voor jullie reacties

de gedachte is dat gereedschap van 20-30 jaar oud van een betere kwaliteit is dan de huidige kwaliteitsmerken

Drikusniet

Citaat van: Hemertje op september 07, 2025, 01:01:58 PMdank voor jullie reacties

de gedachte is dat gereedschap van 20-30 jaar oud van een betere kwaliteit is dan de huidige kwaliteitsmerken

50-60 jaar geleden was er al een heleboel B-merk gereedschap. De kringloop ligt er vol mee. 
Niet alles wat oud is, is ook beter. Kijk maar eens naar auto's. Vroeger roesten diverse merken al in de folder, dat is tegenwoordig toch echt anders.

Alpenklapper

Citaat van: Hemertje op september 07, 2025, 01:01:58 PMde gedachte is dat gereedschap van 20-30 jaar oud van een betere kwaliteit is dan de huidige kwaliteitsmerken

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet zo is. Ook toen had je veel gereedschap van mindere kwaliteit. Uiteraard waren de A-merken toen wel op orde maar het goedkope spul zeker niet.