Pack en Go systeem Holtkamper Cocoon

Gestart door Erik89, september 08, 2025, 12:58:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik89

Goedemiddag,

Sinds 2 weken zijn wij eigenaar van onze 1e vouwwagen een Holtkamper Cocoon.
Zaterdag voor het eerst opgezet en dat ging verrassend soepel en snel, er zit een pack en go systeem in. Maar deze krijg ik alleen open als wij de tent volledig hebben staan.

Bijgaand een foto van het gesloten systeem maar wij krijgen hem nu niet open en mijn gevoel zegt ook dat de oranje stangen dat ook niet gaan toe laten, wellicht doe ik wat verkeerd maar heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Willem.007

Pack en go open je aan de tegenovergestelde zijde.

ven030

Als je het bed opengeklapt hebt (in opgezette toestand) en je ziet 2 sets gasveren (soms zelfs 3) zit er Pack and Go op, anders niet. Dat opent idd aan de andere zijde.

OhPeeCee

Dekzeil rits honderd procent los. Voelen onder het tentdoek naar een rits. Gevonden dan open trekken. Deze rits is niet helemasl rond als de dekzeil rits, slechts over een korte kant, lange lant (rechterkant als je naar de dissel de voorkant noemt), en dan nog een korte kant, LET OP DE RUITER IN DE RITS LATEN, niet LOSRITSEN. Daarna onder het matras voelen naar een band, gevonden dan deze band naar je toe trekken en optillen, en ziedaar de bagageruimte is toegangelijk. Voordat je wat gaat doen, de band waar je aan getrokken hebt weer tussen matras en lattenbodem duwen. Op de HK site vast wel een filmpje van.

Dit is de beschrijving  voor een Cocoon Aero. Onderste foto eerst.

Spiegelbeeld

Vraag is wel welke pack and go je hebt.

In onze Cocoon uit 2010 zit systeem met 2 klemmetjes aan de lange zijde die je " op gevoel" moet losmaken. Is ietwat lastig, je moet je hand ertussen murwen.

In nieuwere versies zit een makkelijker systeem waarmee aan een band trekt waardoor de klemmetjes aan beide korte zijdes losgaan.

In oude systeem zitten 3 korte ritsen die je eerst los moet maken. In nieuwere systeem is dat een rits.

Erik89

Super, bedankt voor jullie reacties. wij gaan komend weekend kijken of wij het voor elkaar kunnen krijgen.