Weer in Le Bourg d'Oisans (Isère) of andere tips?

Gestart door jaco1985, september 17, 2025, 08:40:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

GuustFlater89 en 1 gast bekijken dit topic.

jaco1985

Leuk om te lezen Janeway. Dat er in de omgeving zoveel te doen is vonden wij ook aantrekkelijk.

Inmiddels heb ik ontdekt dat de camping net boven de grens van noordelijke en zuidelijke alpen ligt (grens schijnt bij de Galibier te liggen).
Ik kijk nu daarom ietsje verder naar het zuiden, rond Briançon en het 1Lac de Serre Ponçon.
Daar kwam ik o.a. de camping tegen die Driekusniet noemt, maar ook nog wat anderen die aan onze wensen (lijken) te voldoen. De keuze lijkt reuze. Maar goed, we hebben ook nog even de tijd ;)

jaco1985

We zijn eruit.
Het wordt Le Courounba in Les Vigneaux.
Volgens mij door meerdere forumleden bezocht (ik kwam de naam wel op dit forum tegen).

FriedelP

zeker hele mooie regio. Helemaal op het einde van het dal voorbij Ailfroide kan je een mooie wandeling doen. In het bos daar nog een mooi hert tegen gekomen (25 jaar geleden). Start als een makkelijke wandeling die daarna een stukje moeilijker wordt, en ook een erg lange wandeling. In het begin een goed pad, dan stukken waar er touw hangt en het toch wel wat smaller is en stijler is. Je kan verder door tot aan een Gletcher en zelf een stuk over de Gletcher naar een hut, maar dat is erg ver en moet je toch wat meer materiaal hebben. Het gaat daar ook tot meer dan 3100 meter. Zover zijn wij indertijd niet gegaan. We zaten op een eindje rijden daarvandaan. Maar ook lagerop is het erg mooi. Gezien dat je tegenwoordig de wandeling ook op google maps kan maken.