Het grote klapweekend 2026 Chat topic

Gestart door Alex, september 24, 2025, 03:58:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bonny

Nog 102 dagen en dan is het klapweekend  :>
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Alpenklapper

Helaas wederom bij de Bosrand in Spier, ook dit jaar zullen wij er dus niet bij zijn.
Voor wie wel gaat, veel plezier natuurlijk.

Alex

Yup valt niet mee om iets anders te vinden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bonny

Nog 94 dagen en dan is het klapweekend .
We zijn al volop bezig plannen te maken  :>

Tim_V

Het begint langzaam aan te kriebelen, ook hier!

We gaan deze keer ook een uitstapje maken als we er zijn, waarschijnlijk. Dochterlief is geïnteresseerd in de 2e Wereld Oorlog en zoonlief in sterren en planeten. Doe daar een hond bij en je hebt een mooi groepje voor een leuk uitstapje bij Westerbork  :)

Bonny

Westerbork is heel interessant en leerzaam .
Heeft indruk op ons gemaakt .

Wat wij ook leuk vinden is in Orvelte zoo bizar .
En het Jan kruis museum van Jan,Jans en de kinderen .

FriedelP

Westerbork is inderdaad wel de moeite.

Wat sterrenkunde betreft heb je er uiteraard het planetenpad dat heel kind vriendelijk is, en ook de radiotelescoop. Dat zal al iets moeilijker te begrijpen zijn voor kinderen. Zal denk ik wat extra duiding vragen want men kijkt niet door een lens of via spiegels naar de sterren, maar kijkt via radiosignalen.
En kan door vele kleinere telescopen samen te gebruiken het effect hebben dat men met een veel grotere telescoop aan het kijken is.
Eenvoudig uit gelegd.

Weet niet hoe oud zoonlief is, en ook niet of dit ook in Nederland bestaat, maar in Vlaanderen bestaat er vanaf 12 jaar zoiets als JVS (Jeugdvereniging Voor Sterrenkunde). Als hij geïnteresseerd is in die materie kan het interessant zijn om een keer te kijken of er in jullie buurt ook zoiets bestaat. Mogelijk kan Jon daar meer info geven over de mogelijkheden in Nederland. Ik heb in ieder geval zeer hard genoten van mijn tijd bij JVS Orion en ook een tijd voorzitter van geweest. Het is vaak voor velen die geïnteresseerd zijn in sterrenkunde een plaats waar ze thuiskomen.

En Kamp Westerbork is inderdaad een plek die indruk nalaat!

GJT

Citaat van: Tim_V op februari 09, 2026, 09:59:49 PMHet begint langzaam aan te kriebelen, ook hier!

We gaan deze keer ook een uitstapje maken als we er zijn, waarschijnlijk. Dochterlief is geïnteresseerd in de 2e Wereld Oorlog en zoonlief in sterren en planeten. Doe daar een hond bij en je hebt een mooi groepje voor een leuk uitstapje bij Westerbork  :)

Wij wouden dit jaar ook eens in Westerbork gaan kijken. De hond mag niet mee naar het museum zag ik, dus nog even kijken hoe we dat doen.

Dit jaar geen uitje  :X  naar Groningen gepland in ieder geval.

Bonny

Citaat van: GJT op Vandaag om 05:58:07 PMWij wouden dit jaar ook eens in Westerbork gaan kijken. De hond mag niet mee naar het museum zag ik, dus nog even kijken hoe we dat doen.

Dit jaar geen uitje  :X  naar Groningen gepland in ieder geval.

Ik lees dat Moos wel mee mag op het buiten terrein van kamp Westerbork .
Binnen mag hij niet mee maar dat is niet heel groot .misschien om en om naar binnen .

Een uitje naar Groningen gaan we niet meer doen idd!