4-persoons vouwwagen advies

Gestart door peveer, oktober 29, 2025, 02:51:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

peveer

Dag allemaal,
Ik ben mij samen met mijn vrouw en 2 kinderen (op dit moment 4 en 1) aan het oriënteren op een vrouwwagen. We zijn voor de toekomst aan het plannen hoe we de vakanties in willen vullen aangezien huisjes op een camping in het hoogseizoen kneiterduur zijn. Een optie die we aan het overwegen zijn is een vouwwagen. We zijn beide niet heel erg ervaren kampeerders (ik iets meer dan mijn vrouw). Maar het buitenleven spreekt ons aan en de kinderen vinden kamperen fantastisch. En als de kinderen blij zijn, zijn wij het ook 😊 Waarschijnlijk zullen we over een jaar of 2 hem daadwerkelijk gaan gebruiken als de kinderen iets ouder zijn. Een aantal wensen die we tot nu toe hebben:
-   Een comfortabel bed waar we niet over elkaar heen hoeven te stappen (harde eis) min. 1.50m x 2.10m.
-   Waar de kinderen apart van elkaar kunnen slapen.
-   Met keuken, op dit moment geen voorkeur voor een vaste of een verplaatsbare. Wasbak hoeft niet.
-   Redelijk makkelijk op te zetten.
-   Budget €15.000 ongeveer.
-   Gemiddeld zullen we 1x een vakantie hebben van 3 weken op een warme bestemming in Europa waar we 2 campings willen aan doen en bij de heen en terugreis hem voor 1 nachtje zullen opzetten. Hier en daar zullen we nog weekendjes weggaan in en om Nederland wanneer het enigszins warm weer is.
-   Fietsen meenemen zou mooi zijn.

We zijn woonachtig in Haarlem en een keer wezen kijken bij Aart Kok in Heemstede. We willen binnenkort naar Smitveld in Alkmaar.

Wagens die we tot nu toe interessant vinden:
-   Smitveld modellen (voordeel omdat de kinderen apart van elkaar kunnen slapen)
-   Combi-camp Flexi/Aart Kok Kavango (nadeel dat het 2 grote bedden zijn)

Zijn er nog andere wagens die ik nog niet ontdekt heb die passen bij onze wensen?

Alvast bedankt voor de reactie!

jaco1985

Van het type Combi Camp Flexi / Aart Kok Kavango heb je in een iets goedkoper segment ook de Trigano Odyssee.

Ook in dit model heb je trouwens de mogelijkheid om de kinderen apart te laten slapen: Er is een ondertentje dat onder het tweede bed kan worden gehangen. Is niet groot (lees: laag) maar kan wel.

Belangrijk verschil met de Smitvelds is dat de kinderen in een Smitveld allebei 'op de grond' liggen, terwijl ze in de andere modellen (als ze wel bij elkaar liggen) 'van de grond' slapen.
Afhankelijk van de nachttemperaturen van de bestemmingen die je wilt gaan bezoeken kan dat in comfort verschil maken. Maar ik lees dat jullie vooral warme bestemmingen willen aandoen.

Bij ons gaat het samen in één cabine slapen van onze 2 kinderen na één eerste onrustige nacht waarin ze elkaar wakker houden altijd wel goed. En het scheelt in het aanschaffen, meenemen en klaarmaken van slaapmatten of luchtbedden ;)