Wat vinden we van de Purecamp

Gestart door Thomas1984, januari 29, 2026, 11:16:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jer81

Heb de vouwwagen vandaag kunnen bekijken op de beurs. Eerste indruk is dat ze er goed over nagedacht hebben en dat de materialen prima zijn. Stiksels zijn ook mooi uitgevoerd.

Vouwer

Citaat van: Jer81 op januari 31, 2026, 03:42:41 PMHeb de vouwwagen vandaag kunnen bekijken op de beurs. Eerste indruk is dat ze er goed over nagedacht hebben en dat de materialen prima zijn. Stiksels zijn ook mooi uitgevoerd.

Wij waren vanmiddag ook op de Caravana en hebben deze nieuwe vouwer ook gezien. Ervaring hebben we met Campooz (LJ) vorig jaar opgedaan en dat is erg goed bevallen!. Dit is bijna een kopie van de Campooz. Uitgebreid gesproken met de standhouder (erg vriendelijk!) en ook met mensen van Noordburgum (ook erg vriendelijk maar dat wisten we al uit ervaring ;) ) Hoe dan ook wat ik kan toevoegen aan bovenstaande:

- De voortent was nu met klittenband vastgezet; dit is inmiddels vervangen door rits dus de tent wordt aangeritst. Dat lijkt mij een essentiƫle verbetering.
- De "klep" kan niet geopend worden wanneer de tent ingeklapt is. Voor 900 euro extra wordt er door Noordburgum een gasveersysteem ingebouwd waarbij je de hele handel wel kunt openen voor laden. Dit gebeurd echter neit zoals bij Campooz aan de zijkant maar aan de achterkant.
- De bak/aanhanger/wagen wordt nog ontwikkeld met gelukkig een V-dissel zodat ik er gemakkelijk een vast fietsenrek op kan zetten. De bak is geloof ik nog 10 cm hoger dan de Campooz dus je kunt nog meer zooi meenemen. Had voor mij niet gehoeven, vond de Campooz al groot genoeg. Plus je hebt weer wat extra gewicht
- Zit geen vaste scheidingswand in voor de extra slaapcabine. Vind de manier waarop deze vastgemaakt moet worden ietwat matig met een paar klittenband stukken. Aan het grondzeil vastmaken is geen optie. Minpunt wat mij betreft t.o.v. de Campooz
- Grondzeil leek mij minder dik dan dat van de Campooz. Ook een minpunt. Vorig jaar op grind had ik al putjes in het grondzeil dus een onderzeil is zeker een noodzaak w.m.b. Geldt trouwens ook voor het dekzeil, beduidend minder dik. Ook de spanbanden waren voor zover ik kon zien veel minder breed.
- Geen keuken en/of extra opties mogelijk (hoeft niet perse slecht te zijn)
- Tent wordt standaard met gaas geleverd (meerprijs bij Campooz)
- Geen luifel mogelijk als je de voortent ook wilt. De voortent is tevens je luifel als je de zij en voorkanten eruit laat.
- Matras traagschuim 15cm, 175x220 (volgens de site, maar volgens mij is het 210). geen pocketvering helaas zoals Campooz. Maar zien hoe dat bevalt (i.v.m. rugproblemen)

Verder was ik wel te spreken over de Purecamp vooral omdat het min of meer de Lazy Jack is maar dan groter en aanzienlijk goedkoper. Enige waar ik (en mijn vrouw) mee zitten: hoe betrouwbaar is het tentdoek? Ik ben geen kenner. Op de site staat "Het tentdoek is gemaakt van 320 grams polycotton, bestaande uit 75 procent katoen en 25 procent polyester. Het grondzeil en de hoes zijn vervaardigd uit duurzaam 450 grams PVC voor extra bescherming en een lange levensduur".

Op de site van Campooz wordt overigens voor het grondzeil ook 450gr PVC gegeven maar voor mijn gevoel was dat echt dikker/stugger dan op de  PureCamp. Doek Campooz trouwens 330 gr/m2 katoen.

Ook veel andere mooie vw's gezien maar gezien lengte niet echt een serieuze optie, tenttrailer heeft onze voorkeur. 

Thomas1984

Bedankt voor de uitgebreide review en de additionele informatie! Ben benieuwd hoe het verder ontwikkeld zal worden

sevenup

Snap niet dat bij dit soort vouwwagens zo'n bouwluifel zit met een hele lading stokken.
Misschien simpeler en goedkoper te maken, maar wel veel werk.