Powerstation voor Windforce

Gestart door MooseCamp, februari 14, 2026, 10:16:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

GJT en 1 gast bekijken dit topic.

MooseCamp

Ik overweeg een powerstation om ook zonder elektriciteitsaansluiting het Windforce systeem te kunnen gebruiken. Wij hebben een Kyte uit 2016, dus het twee motoren systeem.

Nu adviseert Holtkamper op de camping een 10A aansluiting te gebruiken. Ee powerstation met een vermogen van 2200W lijkt me nogal een overkill (en prijzig). Meestal lukt het wel op een 6A aansluiting, maar 1320W is ook nog fors. Windforce zelf vraag niet zoveel vermogen. De piekspanning kan wel een probleem zijn.

Ik heb een Bluetti met een vermogen van 600W voor andere doeleinden. Is er ervaring met powerstations met een beperkt vermogen?

Veel dank alvast.

Alex

Dan heb je tot nu toe geluk gehad.
Menig oudere windforce gebruiker lukt dit niet.
Dus een beetje overhead is aan te raden.
Juist de piekbelasting is het probleem.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

getiem

Ik overwoog een Anker of een EcoFlow.

Maar 12kg voor een 1kWh systeem is nogal een dik ding. Zeker als je die dus niet in de bagagebak kan zetten, want je moet em aanzetten en bedienen. Dus dan moet ie in de kofferbak.
Kamperen met de wouw-factor

FriedelP

En klapt de kyte zonder windforce ook niet eenvoudig? Dacht dat dit vaak toch beweerd werd? Is dan het zonder windforce doen voor die paar keren dat je de elektriciteit niet hebt een dergelijk probleem? Mogelijk zijn er andere redenen waarom je het toch wilt doen, maar denk dat ik voorlopig in dat geval niet die extra investering zou doen.

getiem

Zou voor mij ook offgrid kamperen zijn. Met paneel opvouwbaar.
Kamperen met de wouw-factor

MooseCamp

Idd is offgrid kamperen het hoofddoel. Als je dat dan toch organiseert, is het goed om te kijken of je het Windforce systeem dan ook kunt gebruiken. ook bij het inklappen handig. Wordt dan echt compact opgevouwen.