Gezocht: Gezinscamping in de Franse Alpen

Gestart door Bucharestblues, maart 08, 2026, 08:15:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bucharestblues

Wij zijn op zoek naar een gezinscamping in de Alpen. We zijn al enkele keren in Bourg D'Oissans geweest, dat vinden we geweldig. Dus iets soortgelijks. Camping graag met zwembadje, of er echt dicht bij. Kinderen 8-10-12. Wandelen. Wielrennen. Dank!

Anneloes

Aanrader is https://loupassavous.com/
Fijne camping, zeer gastvrije eigenaren, prachtige omgeving met veel wandelmogelijkheden en in het hoogseizoen veel kinderen.

janeway

ik zag je topic titel en dacht jaa ik weet er wel een. Maar die ken je denk ik dan al..

FriedelP

Hebben er wel een aantal en hangt uiteraard ook af wat je verder allemaal zoekt.

Een camping heel mooi gelegen met prachtige wandelingen in de omgeving. Geen zwembad, maar wel een grote zwemvijver bij de camping. Is een erg lange camping voor de vijver zoek je best een plaats achteraan.
F: Hautes-Alpes - Queras - Aiguilles - Camping Le Gouret **

Deze ligt ook in een mooie omgeving en ook wel wat wandelingen. Deze heeft ook een zwembad:
F: Alpes-Maritimes - Saint-Martin-d'Entraunes - Camping Le Prieuré

Deze is ook een prachtige omgeving en op de camping zelf wel wat de doen voor kinderen. Sommige dagen kon je er ook boomparkoer doen vanop de camping. Laats gezien dat het geen gemeentecamping meer is maar overgenomen is door Utopia dus weet niet of de recentie nog helemaal op gaat. Geen zwembad, wel rivier, en op aanvaardbare afstand ook een meertje waar heel wat zwem plezier is te beleven, sups worden verhuurd, en nog meer:
F: Savoie, Vanoise - Champagny-en-Vanoise - Camping Canada **