Tips voor slapen met jonge kids

Gestart door Graaf93, maart 08, 2026, 08:24:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Graaf93

Ha allen,

Inmiddels een hoop bruikbare info hier gelezen waarvoor dank!
Wij zijn in het bezit van een Jamet Air uit '24 en gaan er dit jaar voor het eerst mee op vakantie, heeel veel zin in!
We hebben 2 jonge kinderen, eentje van 3 die voortreffelijk slaapt en eentje van 11 maanden die iets uhm minder voortreffelijk slaapt. Zolang ze naast mij ligt is het te doen. Dus dat zal tijdens de vakanties niet anders gaan. We gaan lekker veel lange weekendjes oefenen en in augustus gaan we 3 weken naar Frankrijk.
Hebben jullie tips voor veilig samen slapen in de vouwwagen? Ze zal dus 1 en een beetje zijn.. een campingbedje is dus geen optie - helaas..
Alvast bedankt!

Runningr

Gekke vraag misschien, maar waarom is een campingbedje geen optie? Die van ons was 14 maanden toen we voor het eerst met de vouwwagen weg gingen. Sliep heerlijk in haar campingbedje (met een warme kruik), maar ze werd meestal midden in de nacht wakker omdat het dan wat frisser was (net boven het vriespunt). Dan namen we haar bij ons in bed (wat ze natuurlijk erg gezellig vond...). Maar na een tweetal nachten was ze daaraan gewend en sliep ze snel weer in als ze tussen ons lag.

Veel plezier met de nieuwe klapper!

Harmen82

Onze jongste is 9 maanden en sliep tot een maandje geleden ook nog niet door snachts. We zijn met hem naar een Osteopaat geweest en sindsdien slaapt hij snachts wel door. Misschien kun je er wat mee.

Peetje

Gewoon naast je laten slapen. De meeste kinderen slapen beter in de nabijheid van mama (of papa). Ik zie het probleem niet?

Graaf93

Citaat van: Runningr op maart 08, 2026, 09:41:49 PMGekke vraag misschien, maar waarom is een campingbedje geen optie? Die van ons was 14 maanden toen we voor het eerst met de vouwwagen weg gingen. Sliep heerlijk in haar campingbedje (met een warme kruik), maar ze werd meestal midden in de nacht wakker omdat het dan wat frisser was (net boven het vriespunt). Dan namen we haar bij ons in bed (wat ze natuurlijk erg gezellig vond...). Maar na een tweetal nachten was ze daaraan gewend en sliep ze snel weer in als ze tussen ons lag.

Veel plezier met de nieuwe klapper!

Ze slaapt niet in haar eigen bed. Ze slaapt bij mij. Dus een camping bedje werkt niet helaas

Graaf93

Citaat van: Peetje op maart 09, 2026, 08:02:29 AMGewoon naast je laten slapen. De meeste kinderen slapen beter in de nabijheid van mama (of papa). Ik zie het probleem niet?

Kunnen ze nergens tussen of af rollen? Dat is meer mijn punt. Ik vind samen slapen zeker geen probleem!

Peetje

Je hebt van die bedhekjes die je onder het matras kunt schuiven. Of eventueel zo'n deryan tentje.
Verder hebben wij net gisteren een vouwwagen gekocht, dus qua ergens af- of tussen rollen durf ik nog niet echt iets te zeggen. Die van ons lagen met 11 maanden nog klem tegen mij aan geplakt, hoofdje op mijn arm en neusje zo dicht mogelijk bij mama.

FriedelP

Als ze tussen jullie in ligt, acht ik de kans klein dat ze ergens kan van afrollen. Anders leggen aan kant van het gangpad, de hoogte is daar erg laag om af te vallen van bed naar gangpad, dat gaat dan enkel schrikken zijn zonder erg.

En je kan ook nog altijd van die bedhekjes gebruiken die een afscherming geven door tussen matras en lattenbodem te steken. Zoals:  Bedhekje kopen? Alle Bedhekjes online | bol | bedhekje peuter, bedhekjes veilig, universele bedhekjes | bol

Wel niet handig als je 's nachts zelf naar bed moet en ik zou ook niet gebruiken aan de kant van de buitentent, tenzij je zeker bent dat het buitenzijl niet geraakt wordt. Als dat extra tegen buitenzijl durkt kan dat bij regen voor locatie zorgen langswaar vocht naar binnen komt.

Peetje

Baby tussenin nooit doen, dan is de kans te groot dat de deken over de baby heen getrokken wordt. Al vermoed ik dat topicstarter een redelijk ervaren samenslaper is en dat dus al weet.

janeway

Onze jongste ging mee kamperen toen ze 9 mnd was en sliep in een deryan bedje. Dat hadden we dan op het ene bed gezet en grote zus lag dan ook op dat bed. Middelste broer sliep in een onder tentje. Dat deryan bedje was een ideaal ding. Jaren gebruikt voor haar met kamperen.