Haringen Dakota ontbreken

Gestart door drE, Vandaag om 07:43:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

drE

Hallo vw forum!

Vorige week voor het eerst een (tweedehands) vouwwagen gekocht: Jamet Dakota. Gisteren kleine teleurstelling: zaten helemaal geen haringen bij. Is er iemand die kan vertellen hoeveel haringen er nodig zijn om hem fatsoenlijk neer te zetten? En heeft iemand ervaring met schroefharingen? Ik heb die nog nooit gebruikt (bij een tent), maar zag ze staan en ze leken me wel handig en stevig.

FriedelP

Als je zelf met een ander kampeermiddel verder wil kamperen, kan ik me voorstellen dat je de haringen houd, maar dan meld je dat uiteraard bij de verkoop.

Heb geen Dakota dus is bij benadering. Als ik online wat ga zoeken, heb je een omtrek van om en bij de 2100 cm. Denk dat bij de meeste tenten ongeveer om de 50 cm een haring is. Dus een 42 stuks. Nog wat scheerlijnen en hier en daar een extra die voorzien wordt, schat ik dat je dus toch rap ergens tussen de 50 en 60 haringen kunt nodig hebben. Nu kan je uiteraard niet teveel haringen hebben en haringen kosten nu ook niet zoveel.

Wat schroefharingen betreft, zeker handig als je op normale ondergrond kampeert. Wij staan dikwijls in de bergen en daar kreeg ik vaak heel beperkt aantal van die dingen in de grond. Hangt dus een beetje af van waar je staat en daarom is het zeker niet onverstandig om wat verschillende type haringen te voorzien voor verschillden omstandigheden die je verwacht op jullie reizen tegen te komen.

Wij hebben naast de schroefharingen die we doordat we meestal in de bergen staan nog het minst kunnen gebruiken hebben, ook rotspinnen en gewone halfronde haringen (met een gaatje van boven waar je een ringetje door in de grond kunt steken zodat je een driehoek krijgt en de rekker er nooit af kan)

drE

Bedankt voor de snelle reactie FriedelP! Ik had idd ook gedacht dat dit tot de standaard uitrusting zou behoren. Dat zijn behoorlijk wat haringen. Zal binnenkort eens gaan shoppen bij de kampeerhal. Wij staan niet vaak in de bergen, maar lijkt me toch goed om dan niet alleen voor schroefharingen te gaan en ieder gevallen wat rotspinnen mee te nemen.

michelf

Zelf altijd een flinke set van alle types gehad (hout, grondpennen, rotspennen etc); maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk altijd de rotspennen. Tenzij je natuurlijk echt in duin achtige omgevingen gaat staan, dan heb je echt houten nodig.