Combi Camp Country gasdruk regelaar vervangen

Gestart door BasvG, april 18, 2026, 05:43:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

BasvG

Beste,wij hebben onlangs een 2de hands Combi camp country ( waarschijnlijk uit 2012 - of ouder) gekocht en kunnen niet wachten ermee op pad te gaan!

Nu probeer ik de blauwe Campingaz cilinder (die ik al had) op de gasdrukregelaar (type 794 te draaien,maar dit lukt met geen mogelijkheid ;-(

Iemand ervaring hiermee die tips voor mij heeft?

Mocht ik de gasdruk regelaar vervangen, welke type raden jullie dan aan? Campingaz of een universele aansluiting?

Maakt het dan nog uit als er een 30mbar regelaar op gaat ipv de 29mbar die er nu opzit?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Groet,
Bas

Tago Herman

Maak eens een foto van de onderkant van de gasdrukregelaar, en en foto van het gastankje dat je probeert aan te sluiten.
Dat vergemakkelijkt het antwoord.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

hfolkers

Is die niet tegendraads? Dus de verkeerde kant op schroeven?

sanderv

De 794 is een gasdrukregelaar die met verschillende flesaansluitingen wordt geleverd. De foto die nodig is, ontbreekt dus  :)
Dit is in elk geval de flesaansluiting die je nodig hebt:
Campingaz Drukregelaar 29 mbar Type 794
€ 20,00
https://link.marktplaats.nl/m2378731743?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
29 of 30 maar maakt geen fluit uit.  Als het gastoestel het aankan, kan 50 mbar ook. Maar dat moet dan wel op de technische sticker onder de kookplaat staan. Die regelaars vind je niet voor campingaz, maar alleen voor propaan/butaanflessen. Financieel gezien zou je het hele campingaz sowieso beter kunnen afschrijven. Eén vulling is al bijna net zo duur als een kant en klaar gevulde 2,5 kg caravanfles en die mag je vervolgens 10 jaar laten bijvullen voor 8 euro per keer. Zijn ook veel betere gasdrukregelaars voor te vinden. Campingaz heeft eigenlijk alleen maar nadelen.