Matrashoogte Malawi 2.0

Gestart door saskia.michiel, Vandaag om 06:58:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

saskia.michiel

Goedemorgen,
Wij willen een andere matras kopen voor onze Malawi 2.0 (normale model).
Nu heb ik een matras op t oog van 25 cm hoog.
Past dit? Of gaat deze hoogte problemen opleveren met bv inklappen, easy pack systeem opene oid?
Alvast bedankt voor de reacties!

poldertoerist

zo iets is altijd lastig in te schatten.  Dus eventjes een cm gepakt en 25 cm is best fors.  waarschijnlijk ook wel zwaar. Wij hebben een topper (weet het niet meer exact maar dacht 7 cm) op het standaard matras en dat gaat prima en dan kunnen we het bed ook nog opgemaakt laten.

in dit topic https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16078.0

zi ik dat iedereen onder de 20cm blijft.
Adventure Awaits

FriedelP

Ik dacht dat de standaard matras 12 cm is. Eentje van 25 is dus dubbele van wat standaard in de wagen ligt. Bij de Royale dacht dat deze slechts 8 cm was, omdat een deel daarvan moet dubbelgevouwen worden bij opbreken. Dus zit je op dat moment aan 16 cm. Dat is dacht ik ook het geen courant is aan wagens met een "dikkere" matras. En vindt dat al zeer goed slapen.

25cm is dus wel fors meer. Hangt dan ook af van hoeveel je nog tussen het dekzijl wilt steken. Als je daar niets kwijt wil, gaat dat misschien nog net lukken, wil je daar ook nog spullen kwijt, is de kans groot dat je problemen gaat hebben. Bij een dergelijk forse matras zou ik toch eerst wat testen wat mogelijk is. Vindt je iets anders van 25 cm dat je er een keer tussen kan proppen en zien of alles dan nog vlot gaat.

En gewicht is uiteraard ook een ding. Weet niet welke gasveren er in de wagen zitten voor optillen van het bed, maar zal je toch best ook eens nakijken of die geschikt zijn daarvoor of eventueel dienen vervangen te worden door sterkere. (ook niet onmogelijk om te doen hé). Het extra gewicht gaat natuurlijk ook van het gewicht dat je als bagage kan mee nemen.