Ervaringen Roemenië campings mn rond boekarest

Gestart door sanderv, mei 15, 2026, 10:59:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

sanderv

Hallo medereizigers, deze zomer willen we met de camplet naar Roemenië. In het noordwesten lijkt het geen punt om aan campings te komen en ook langs de kust lijkt het wel goed te komen. Maar in of rondom Boekarest lijkt een heel ander verhaal. Eén camping met behoorlijk beroerde recensies. Nou weet ik niet of alle campings die er zijn online ook terug te vinden zijn. Zijn er ervaringen over kamperen in Roemenië en eventueel meer specifiek rondom boekarest?

Rinusdevos

Wij waren daar in 2019, via de grens Bulgarije Roemenië bij de zwarte zee het land binnengekomen. Tussen Boekarest en de zwarte zee waren eigenlijk geen fijne campings, meer naar het westen werd dat veel beter. Er was een, destijds gare, stadscamping met veel grind. En nog een paar zeer matige opties. Wij hebben besloten de vouwwagen dicht te laten en een hotel te boeken. Beetje noodgedwongen.
Er kan natuurlijk veel veranderd zijn in 7 jaar, maar als ik terug zou gaan met de vouwwagen zou ik rondom Boekarest weer een hotel zoeken.

Rinusdevos

On a side note, in Roemenië kreeg ik destijds heel sterk het gevoel dat Europa tot een openlucht Museum was verworden. Ontzettend veel Russen, Indiërs, Chinezen, Japanners en ook wel Zuid Amerikanen, overal. Zeker bij Bran en aan de zwarte zee. Heel vreemd.

Meer naar het westen, bij Sibiu bijvoorbeeld, was dat veel minder. Echt een hele mooie stad overigens. Sowieso is Roemenië een geweldig land. Zeker als je een beetje van avontuurlijk kamperen houdt.

En ik heb nog wel meer tips, als je wilt.