Waar hang jij je vouwwagen achter in 2026. Foto's graag!!

Gestart door NCLeeuw, mei 22, 2026, 09:18:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Citaat van: PimJ op juli 28, 2026, 07:16:08 PM
Hier dan de Corolla TS, vandaag bij aankomst op de camping. De hybride deed zijn werk voortreffelijk, en lekker zuinig, met 6,8l op 100km.

En voor wie het al ziet, de belading gaan we nog even over doen. Toch iets teveel gewicht op de dissel voor deze combi, ondanks dat de CCC onder de 650kg totaalgewicht zit. Het ging goed, maar het is niet ideaal (en heel lelijk!). Hadden we bij de ID7 geen last van, zag het vanochtend bij het inpakken van de auto pas...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Veel snelweg km?
Want kom met de ouderwetse cx5 dan rond de 7,4/100 km bij gemiddeld 10 km per uur

Denk dat een hybride juist tot zijn recht komt in de stad.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

Weer de Scenic op Lpg. Tot aan de Zearte Zee Roemenië dit jaar.

PimJ

Citaat van: Alex op juli 28, 2026, 08:07:33 PMVeel snelweg km?
Want kom met de ouderwetse cx5 dan rond de 7,4/100 km bij gemiddeld 10 km per uur

Denk dat een hybride juist tot zijn recht komt in de stad.
Yep nagenoeg alleen maar snelweg zonder file, met veel heuvels (Ardennen, Franse "vlaktes"), cc op 110-115. Vorig jaar met een Skoda Superb 1.5 haalde ik zo rond de 8-8.5 dus dat doet de Toyo een heel stuk beter, met dezelfde bestuurder en rijstijl, en een op papier vergelijkbaar vermogen.

De tijd dat een hybride vooral in de stad uit de verf kwam is wel even geleden, al is hij daar nigg altijd wel op z'n zuinigst. Waar 15 jaar geleden de electromotor boven de 65-70h niet meer alleen kon draaien, doet ie dat tegenwoordig tot ruim boven de 100km/h wel. Dus dan kun je op stukken heuvelaf puur op electrisch regeneren, op vlak zoveel mogelijk electrisch rijden en bij niet al te steil heuvelop kracht bijleveren waardoor je ook in die situatie slechts 5-6 liter op 100 verbruikt. Alleen als het echt steil wordt (bijvoorbeeld Luik uit naar het zuiden) is het volle bak benzine slurpen). Het zit al met al zeer slim in elkaar.

Daarom, van de ruim 700 kilometer maar liefst 98km elektrisch afgelegd. Voor een 3.8kw accu voorwaar niet slecht!

sevenup

Jammer dat veel hybride auto's zo'n laag trekgewicht hebben, anders had de corolla station een serieuze optie geweest.

Klapmoose

We hebben onze Corolla Touring Sports 1.8 dit jaar ingeruild voor een Corolla Cross 2.0. We zijn inmiddels terug van vakantie in de buurt van de Franse Alpen. Volgens  de boordcomputer een gemiddelde van 6.0 op 100km over de gehele vakantie. Met de vorige auto haalde ik 6.7-7.2 op vakantie dus ben positief verrast over het gebruik. Het extra vermogen (180pk ipv 122pk)was niet perse nodig maar is wel erg lekker.

Qua bagageruimte wel erop achteruit gegaan maar mede door de praktische vorm ruim voldoende voor ons.

Alex

Dank je
Citaat van: PimJ op juli 28, 2026, 09:44:21 PMYep nagenoeg alleen maar snelweg zonder file, met veel heuvels (Ardennen, Franse "vlaktes"), cc op 110-115. Vorig jaar met een Skoda Superb 1.5 haalde ik zo rond de 8-8.5 dus dat doet de Toyo een heel stuk beter, met dezelfde bestuurder en rijstijl, en een op papier vergelijkbaar vermogen.

De tijd dat een hybride vooral in de stad uit de verf kwam is wel even geleden, al is hij daar nigg altijd wel op z'n zuinigst. Waar 15 jaar geleden de electromotor boven de 65-70h niet meer alleen kon draaien, doet ie dat tegenwoordig tot ruim boven de 100km/h wel. Dus dan kun je op stukken heuvelaf puur op electrisch regeneren, op vlak zoveel mogelijk electrisch rijden en bij niet al te steil heuvelop kracht bijleveren waardoor je ook in die situatie slechts 5-6 liter op 100 verbruikt. Alleen als het echt steil wordt (bijvoorbeeld Luik uit naar het zuiden) is het volle bak benzine slurpen). Het zit al met al zeer slim in elkaar.

Daarom, van de ruim 700 kilometer maar liefst 98km elektrisch afgelegd. Voor een 3.8kw accu voorwaar niet slecht!

Dank je wel voor je uitleg.
Wist ik niet.
Maar dan vind ik het toch een beetje tegenvallen in vergelijking met een oude 2.0 motor van Mazda.
Had meer verwacht.
En nu zeg ik tegen mezelf dat ik weer ontopic ga.

Dit jaar niet met de vouwwagen weg geweest maar dan zou dit de combinatie zijn
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden