Re: Het grote klapweekend 2027 Chat topic

Gestart door Alex, mei 24, 2026, 04:17:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bonny en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

Combi Camp Country 2016, daarna diverse opties geprobeerd. Mogelijk in '26 weer een vouwwagen? Nee dus, we gaan voortaan kampeermiddelen huren, ook leuk.

Jon

CiteerWij ook, wonen om de hoek:-) Hebben er zo'n 30 jaar geleden een (zeer strenge) winter gewoond in een tochtige stacaravan tijdens de bouw van onze huidige woning.
Combi Camp Country 2016, daarna diverse opties geprobeerd. Mogelijk in '26 weer een vouwwagen? Nee dus, we gaan voortaan kampeermiddelen huren, ook leuk.

Kuijfjes

Citaat van: Peetje op september 04, 2026, 03:24:43 PMZoals in het aanmeldtopic gezegd, voor ons een misschien.

Groesbeek is ook voor ons een uur of 2 rijden, maar gezien het feit dat Hemelvaart in de meivakantie valt, en we dus niet na schooltijd hoeven te gaan rijden, is dat wel te doen.
Groter probleem is die 4 ampère, want ik kook elektrisch en heb daar minimaal 1000 watt voor nodig. Wij zouden dan een comfortplaats moeten boeken, en ik moet navragen of ze ons slagschip met een lengte van 10 meter kwijt kunnen.
En het laatste voorbehoud zijn de vrije dagen die wel of niet opgenomen mogen worden.

4 ampère staat gelijk aan 920 watt bij een netspanning van 230 volt, dus dat wordt koken op gas, of een verlengkabel meenemen en dan stroom halen bij een comfortplek, of je buren voor je laten koken.

En het feit dat het weer de afgelopen keer, wat aan de mindere kant was, verwacht ik dat het voor de aankomende keer een stuk beter is.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

Peetje

Ik zie inmiddels al 3 mensen die een comfort plek hebben geboekt ivm de stroom, dus ik ben daarin niet de enige.

Voor nu ben ik in gesprek met de camping of ze ons slagschip kwijt kunnen. Waar mijn vraag was, of er misschien een plek was die een stukje langer is dan 9 meter, kwamen ze met de (alleen buiten het hoogseizoen mogelijke) oplossing om 2 plekken naast elkaar te gebruiken. Krijg bijna het idee dat ze denken dat we met een heule lange witte doos op wielen komen. Dus dat loopt nog.

Hemertje

Citaat van: Peetje op september 04, 2026, 03:24:43 PMGroter probleem is die 4 ampère, want ik kook elektrisch en heb daar minimaal 1000 watt voor nodig. Wij zouden dan een comfortplaats moeten boeken, en ik moet navragen of ze ons slagschip met een lengte van 10 meter kwijt kunnen.
En het laatste voorbehoud zijn de vrije dagen die wel of niet opgenomen mogen worden.

ik kan me niet herinneren dat we ooit gekookt hebben tijdens het Klapweekend
dus dat is ook nog een optie? :P

Hemertje

Citaat van: Klavertjes op september 13, 2026, 04:11:40 PMZie het andere vastgezette topic!

Reserveren bij de camping is vanaf nu geopend!

Camping De Oude Molen in Groesbeek.

Boeken kan direct online via de website (www.oudemolen.nl), waarbij deelnemers dan een basisplaats boeken en in de opmerking erbij vermelden dat ze bij het Klapweekend 2027 horen, zodat het voor de camping duidelijk is dat we zoveel mogelijk bij elkaar willen staan op het veld.

Ook mogen deelnemers mailen (vakantiepark@oudemolen.nl) voor het maken van een boeking. Vermeld hierin dan de naam- en adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres en aantal personen van de deelnemers. Ook dan graag vermelden dat je bij het Klapweekend 2027 hoort.

LET OP: advies is om te reserveren voor 1 januari 2027, om de meeste kans te hebben met de Klapweekend groep bij elkaar te komen te staan. Later kan uiteraard wel, maar hoe eerder hoe beter.

Reserveren doe je dus altijd rechtstreeks bij de camping en betalen ook.

Vergeet je na reservering niet toe te voegen aan het lijstje in het aanmeldingstopic, zodat wij ook weten welke leden we kunnen verwachten!

Dank voor het regelen, zin in!
Welk veld is er gereserveerd voor het Klapweekend?
Ik zie dat ze adverteren met ACSI https://www.oudemolen.nl/acsi
De data voor 2027 staan nog niet op de website, eventueel geldig voor het Klapweekend?

cewi

Hemelvaart valt daar buiten natuurlijk, net als in 2026. Dus dat gaat hem niet worden...

Bonny

Ik vraag me idd ook af waarom 4 ampère niet genoeg zou zijn .
We hebben toch wel vaker op een camping met 4 ampére gestaan?
Als er gekookt word dan doen we dat op de skottle .
Maar dat is dan ook ALS er gekookt word  :>
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Fam Drenth

Citaat van: Bonny op Vandaag om 07:37:11 AMIk vraag me idd ook af waarom 4 ampère niet genoeg zou zijn .
We hebben toch wel vaker op een camping met 4 ampére gestaan?
Als er gekookt word dan doen we dat op de skottle .
Maar dat is dan ook ALS er gekookt word  :>

Ik wilde me niet verantwoorden eigenlijk, maar wil wel graag een antwoord geven op jouw vraag.

Voor ons heeft dit meerdere gezondheidsredenen. Kamperen vinden we erg leuk, klapweekenden bevallen ook goed en vinden we erg gezellig :)  maar wij hebben wel bepaalde dingen nodig om mee te kunnen doen. Zoals bv apneu apparaat, verwarmingen en bepaalde keukenapparaten ivm allergieen.. om dit in combi te kunnen gebruiken wordt 4 amp erg krap. En aangezien het voor ons niet om de hoek is, maar wel graag mee willen. Hebben we besloten om een week te gaan en het op deze manier op te lossen..

Peetje

Voor ons is het ook simpel, wij hebben gekozen voor electrisch koken tijdens het kamperen, en het keramische plaatje gebruikt minimaal 1000 watt. En aangezien het zo lullig is als de stoppen er steeds uit vliegen, hebben wij minimaal 6 ampère nodig.
Kook je op gas, dan zou 4 ampère prima moeten kunnen voor een koelbox, telefoon opladen en dergelijke. Maar wij hebben daar een andere keuze in gemaakt, en om nou nog een extra set kookspul aan te schaffen, is me ook wat te gortig.
Voor een paar dagen is niet koken misschien nog wel te doen, al ben ik wel zo neurotisch dat ik de kinderen liever niet te vaak friet enzo voorschotel, maar ook wij zouden er nu een week van maken en dan wil ik toch wel graag een aantal keer een gezonde maaltijd bereiden.

Mocht er overigens iemand in de buurt wonen en willen gaan meten, het rijtje van 203 t/m 212 lijkt wat langer te zijn en bijv. plek 220 ook.

Alex

Citaat van: Hemertje op september 15, 2026, 10:05:48 PMDank voor het regelen, zin in!
Welk veld is er gereserveerd voor het Klapweekend?
Ik zie dat ze adverteren met ACSI https://www.oudemolen.nl/acsi
De data voor 2027 staan nog niet op de website, eventueel geldig voor het Klapweekend?

Het k veld.
Is een veld zonder afbakening volgens mij dus de plekken zijn altijd groot genoeg.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

Citaat van: FriedelP op september 14, 2026, 02:07:17 PMEn anders is het wel een omgeving waar veel hulp ter beschikking gaat zijn!
Dat is ook wel zo.
Een hele camping vol met hulp natuurlijk.
Maar moet nog goed aan de Fysio om de meer dan 2 uur rijden vol te houden  >:(
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

De oudste dochter start overmorgen aan de opleiding ergotherapie. Echter door de activiteiten van de jongste dat weekend kunnen we er niet bij zijn. De jongste is vandaag naar Marokko vertrokken voor daar 3 keer te gaan optreden met hun straattheater voorstelling en het geven van workshops rond vuurshows. Het is daarmee ook dat ze activiteiten heeft tijdens hemelvaart weekend en we present moeten zijn.

Peetje

Mijn partner heeft een aantal jaar geleden (ook) flink last van zijn rug gehad. Hij reed langere stukken in etappes, na maximaal een uur stoppen en dan ging hij minimaal een kwartier tot 20 minuten wandelen. Ik kan wel rijden, maar nog minder lang achter elkaar, bovendien moest hij dan natuurlijk nog steeds zitten en dat zitten was nou net het probleem.
We kwamen wel waar we wezen moesten, het duurde alleen wat langer.

Ernst

Citaat van: Peetje op september 15, 2026, 08:28:22 PMIk zie inmiddels al 3 mensen die een comfort plek hebben geboekt ivm de stroom, dus ik ben daarin niet de enige.

Voor nu ben ik in gesprek met de camping of ze ons slagschip kwijt kunnen. Waar mijn vraag was, of er misschien een plek was die een stukje langer is dan 9 meter, kwamen ze met de (alleen buiten het hoogseizoen mogelijke) oplossing om 2 plekken naast elkaar te gebruiken. Krijg bijna het idee dat ze denken dat we met een heule lange witte doos op wielen komen. Dus dat loopt nog.

Wij hadden afgelopen zomer hetzelfde.
Van te voren aan gegeven 10meter of meer. Dat kan hadden ze gezegd. Komen we daar kon het niet. Ze waren ervan uit gegaan dat men overdrijft met maten...... 

Voor elec ook altijd 10amp of meer ivm electrisch koken