Voorstellen en advies gevraagd

Gestart door Walter1979, Vandaag om 09:45:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

FrankAndrea, Jer81 en 1 gast bekijken dit topic.

Walter1979

Hallo allemaal,

We zijn nieuw op het forum. Ik zie dat er hier een schat aan informatie is en wilde dan ook graag "aansluiten". De afgelopen jaren hebben we (mijn vrouw en ik met 2 kinderen, nu 11 en 8) veel rond getrokken met 2 kleine pup tentjes. Daarvoor veelal op 1 plaats gebleven met een grotere tunneltent.

De tunneltent heeft het recent begeven en nu zijn we op zoek naar een vouwwagen waarmee we zowel het rondtrekken als het kamperen op 1 plaats makkelijk kunnen doen. Dit met een iets luxere vorm van kamperen (vast bed en keuken zijn hierbij vooral van belang).

Ons oog is gevallen op de CCC. Dit lijkt ons een geweldige vouwwagen voor dit doel. Kinderen zullen in een tentje naast de vouwwagen komen. De verwachting is dat die niet meer dan 1 of 2 jaar nog bij elkaar willen slapen, dus de kindertent willen we er niet bij aangezien die uit 1 compartiment bestaat.

Nu twijfelen we tussen de Anniversary edition en de Exclusive. Het grootste verschil is duidelijk de disselbak. Ik lees voor- en tegenstanders van de disselbak op de vouwwagen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Verder willen we in ieder geval 2 fietsen mee kunnen nemen. Dit kan volgens mij op de wagen zelf bij de CCC, toch? Een disselbak zou hiervoor dan geen probleem hoeven te zijn?

Het is veel geld voor een nieuwe vouwwagen en 2e hands zien we niet echt zitten, zeker aangezien jong 2e hands amper afschrijving kent. Dan toch graag nieuw met alle bijbehorende keuze opties. Nu alleen uitzoeken welke keuzes het beste bij ons passen. ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!

Alex

Welkom in ons midden.

Zelf nog nooit een cc gehad maar wel een jamet waar ik de fietsen op de wagen vervoerde en daar was ik snel klaar mee.
Op de holtkamper kon ik de fiets zelfs laten staan tijdens het uitklappen.
Dit was zeer fijn als je ook aan het trekken bent.

En ja het kost wat maar dan heb je ook wel wat.
En je koopt hem als het goed is voor jaren plezier en vrijheid.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

CC-bezitter hier.

Ik zou zelf altijd een disselbak willen. Wij vervoeren er een toilet in, ook gas en water staat er in en blijft erin. Vinden wij ideaal. (Er past nog veel meer in, maar dat is mooi meegenomen).

De fietsen kunnen op het deksel, maar lijkt mij veel gedoe. Vastzetten zal wel lukken, maar feitelijk zitten je fietsen dan vast aan de twee scharnieren en het slotje van het imperiaal... Ook gaan de fietsen 1-op-1 van je laadvermogen af.

Succes met je zoektocht!!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jaco1985

Grootste verschil tussen een Anniversary en Exclusive is inderdaad de disselbak.
Er zijn nog wel meer verschillen, die heeft Combi-Camp op een A4-tje gezet. Ik kreeg het mee uit de showroom toen ik daar ter oriëntatie was, maar heb het weer weggegooid toen we een wagen hadden gevonden.
Uit mijn hoofd gaat het ook om o.a. uitdraaisteunen (Anniversary alleen 2 bij de keuken, Exlcusive ook 2 aan de voorkant).

Wij hebben zelf sinds dit jaar een tweedehands Exclusive met de mogelijkheid om 2 fietsen op het imperiaal te zetten. Omdat mijn vrouw niet van fietsen houdt gebruiken we ze niet...

Fietsen op de imperiaal en dissel hebben m.i. beide voors en tegens.
Op de dissel is een stuk 'makkelijker', maar de kogeldruk neemt wel toe.
Op het deksel is flink tillen, en je mist bovendien de mogelijkheid om 'gauw' open te klappen en de fietsen te laten staan bij een enkele overnachting.
Omdat wij geen fietsen meenemen was de keuze voor een disselbak gauw gemaakt. Wij vervoeren er o.a. het campingtoilet in, en ook de gasflessen. Daarmee blijft in de keuken voldoende ruimte voor onze uitrusting die we één op één uit de vorige wagen konden overzetten (de geïntegreerde koelbox gaat ook van de kastruimte af).

Voor de Anniversary is trouwens een disselbak optioneel, maar het grote verschil is dat de Exclusive de gas- en waterleidingen vanuit de disselbak naar de keuken heeft lopen. Een Anniversary heeft altijd de gasfles en watertank in de keuken staan (onder de wasbak) en dat kost de nodige kastruimte in de keuken.
Trigano Odyssee 2006 (2021-2026) --> Combi-Camp Country 2019 (2026-nu)

Marjolein_B

Wij hebben een andere vouwwagen (een Aart Kok Kavango), met fietsendrager op de dissel, geen disselbak.
We missen de disselbak niet echt, dus het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. We hebben een krat met handige spulletjes en de slinger voor de poten en de blokjes voor onder de poten die we als eerste nodig hebben liggen voor het grijpen.
Fietsen op de kar zelf kan, wel veel luchtweerstand en super onhandig bij één nachtje staan. Wij kunnen het fietsenrek naar achteren klappen en dan kan je gewoon de vouwwagen uitklappen (dat kan overigens ook wel zonder fietsenrek naar achteren te klappen maar dit is handiger). Dus dat is wel echt een afweging die je moet maken.

Mooie wagen wel de CCC, dat wordt misschien wel onze volgende  8)

PimJ

Welkom! Ik heb onlangs een disselbak op onze Anniversary (2018) geschroefd. Draadje staat op dit forum. Dat was een leuk en niet al te uitdagend klusje. De bak heb ik met wat fortuin op MP op de kop kunnen tikken voor een redelijke (maar nog altijd stevige) prijs. De ontbrekende gas- en waterleiding zijn geen groot gemis, maar op termijn zal ik de gasaansluiting toch wel gaan aanleggen. Water gebruiken we niet in de keuken.

We hebben voor de anniversary gekozen vanwege aanbod en prijs. Deze kwam langs bij een handelaar en paste in ons budget. We hebben toen gekeken of we alles mee kregen in de wagenbak en misten toen direct het gemak en ruimte van de disselbak. Zoals anderen ook aangeven, is het fijn om je gasflessen etc daar in te hebben. Daarnaast gaat bij ons de Cadac erin, de haringzak en zaken die vies mogen worden, zoals bezems en wat worteldoek. Zo hou je schone en mogelijk vieze zaken apart, en heb je altijd toegang tot deze zaken wat handig is bij opzetten en afbreken.

Wij nemen vaak 1 of 2 race/gravel fietsen mee op een thuledrager die op het fietsendragerframe (CCC accessoire, ook via MP aangeschaft) op de imperial zit. Fiets erop is minder dan 1 minuut werk, eraf gaat sneller, dus totaal geen issue. Maar wij waren dan ook de overzet-imperial van de Jamet Louisiana gewend... ebikes zullen zeker een ander verhaal zijn, dan hoop ik dat je veel aan krachttraining doet! Dan verdiend een disseldrager de voorkeur.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Walter1979

Dank je voor de reacties! Wordt gewaardeerd en helpt enorm bij de beeldvorming.

Het gaat in ons geval vooral om mijn racefiets. Een 8kg dus. Wat gewicht betreft geen issue om op te tillen. De disselbak lijkt me wel handig met een plus voor de leidingen van de exclusive.

Hoe ruim is de ongeveer 250kg die je met deze versie aan laadvermogen hebt? Ik heb echt geen idee wat onze camping uitrusting weegt... Nooit eerder naar hoeven kijken en die ligt nu in de aanhanger in de stalling, dus wegen wordt wat lastig.

Ik zag in ieder geval dat de ruimte meer dan voldoende is. Tafel, stoelen en overige camping artikelen moeten daar makkelijk inpassen.