Fietsendrager 3 fietsen

Gestart door Bertverm, juni 10, 2026, 10:16:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bertverm

Wat voor fietsendragers gebruikt iedereeen voor 3 fietsen op de vouwwagen?
Ik vind eigenlijk maar 2 opties, de thule caravan superb, en de Berger premium 3XL.
Prijsverschil is flink, wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit van beide modellen?

Markvv

Wij hebben een Thule superb,  maar nog niet geprobeerd met 3 fietsen. 
Met 2 stadfietsen werkt die super. Ik denk haast dat 3 fietsen alleen gaat passen als 3 racefietsen meeneemt. 

FriedelP

Die Thule superb staat standaard op de Raclet Panama Up, maar dan uitgerust voor twee fietsen. Heb er al eens een e-bike en stadsfiets op geplaatst maar nog niet mee weg geweest.

Nu online gezien dat je er een rail zou tussen kunnen plaatsen voor een derde fiets, maar daar zie ik niet meteen de ruimte voor bij ons. De gaten zijn er wel op om de rail op te plaatsen, maar nog een derde fiets daar tussen plaatsen als ik de twee bovenstaande fietsen erop staan heb, heb ik mijn twijfels over. 3 koersfietsen zal vermoedelijk zeker geen probleem zijn.

Ik heb daarom ook uit nieuwsgierigheid zitten zoeken naar foto's van de fietsendrager waar effectief 3 fietsen op staan om een idee te hebben of het mogelijk zou zijn met 3 van onze fietsen, echter niet direct een dergelijke foto kunnen vinden.

Kortom, ik kan niet direct garanderen of het onder alle omstandigheden met 3 fietsen gaat lukken

Bertverm

Ik heb nu ook 2 fietsen+kinderfiets op de enduro bc260 fietsendrager gekregen (zat bij de tweedehands vouwwagen, dus ik had niets te kiezen).
Dus ik denk dat ik 3 fietsen best passend ga krijgen op een drager die ervoor gemaakt is  :O

FriedelP

Ben dan zeker benieuwd naar de foto's daarvan! Als één van de kinderen toch nog eens mee willen, kan ik bekijken of de uitbreiding interessant is en we daar een extra fiets op kunnen krijgen.