Verzekering vouwwagen

Gestart door Walter1979, juni 11, 2026, 12:36:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

ritsz en 1 gast bekijken dit topic.

Walter1979

Wij hebben een nieuwe CCC Exclusive gekocht en zijn nu aan het kijken naar een verzekering. Heeft hier iemand tips voor? Een gouden "go to"? Of dingen waar we op moeten letten?

Mij lijken in ieder geval de volgende zaken essentieel:
- 5 jaar nieuwwaarde dekking
- Diefstal verzekerd
- Verzekerd voor schade bij ongelukken
- Eventueel storm / hagel schade verzekerd

Er zijn heel wat partijen die zo'n verzekering aanbieden, maar kan me niet voorstellen dat ze allemaal even goed zijn...

Alex

Wat mij opviel is dat er wel verschillen in zitten.
De vouwwagen was destijds bij onze Rabobank(Interpolis) door pakket korting de goedkoopste was
En de caravan juist niet.
Die is bij Unive.

Ooit een klein dingetje stuk bij de holtkamper en die werd zonder veel problemen en snel betaald.

Ook dekking voor brand als hij in de stalling staat is van belang.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

NCLeeuw

Citaat van: Walter1979 op juni 11, 2026, 12:36:11 PMEr zijn heel wat partijen die zo'n verzekering aanbieden, maar kan me niet voorstellen dat ze allemaal even goed zijn...

Je weet pas hoe goed een verzekeraar is als je een claim moet indienen en dat hebben wij (gelukkig) nog nooit nodig gehad voor de vouwwagen.

winnieandbuzz

FriedelP

Ook een keer checken wat je andere verzekeringen al dekken en dus eventueel uit je extra dekking voor de vouwwagen kan laten zodat je niet over verzekerd bent.

In geval van thuisstallen, is in België veelal dat mee verzekerd met de brandverzekering van het huis. In geval in stalling is de stallinghouder hier verplicht een dergelijke verzekering te nemen. Hij is namelijk verantwoordelijk om de wagen altijd terug te kunnen geven in dezelfde toestand als dat hij hem in bewaring ontvangen heeft. Had wel begrepen dat dit in Nederland anders ligt.

De autoverzekering van mijn leasewagen dekt ook de hele reis en alles wat tijdens die reis gesleurd wordt door de wagen. Dus in mijn geval niet alleen als hij aan de wagen hangt, maar ook als ik met die wagen naar de camping rijdt en daar op verlof ben en daar iets tegen kom. Echter dat zal bij een minderheid van autoverzekeringen het geval zijn. Maar altijd waard om een keer na te gaan.

Familiale verzekeringen dekken vaak ook meer dan men denkt, zonder dat men een extra verzekering dient te nemen.

In België is het zo wie zo zeer moeilijk een verzekering voor je vouwwagen te krijgen in tegenstelling tot in Nederland, maar gezien mijn andere verzekeringen reeds zo goed als alles dekken, zou ik er ook niet direct naar op zoek gaan. Echter als er al verzekeringen zijn die een deel van de zaken die je bij je vouwwagen wil dekken, dekken, kan je dat al uit de vouwwagen verzekering laten uithalen en zo de kost laten zakken.

Alex

Hier in Nederland hebben de stallingen vaak een clausule dat ze niet verzekerd zijn tegen brand als het om de vouwwagens gaat.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden