Vouwwagen newbie zoektocht

Gestart door vdb, juni 15, 2026, 09:55:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Citaat van: vdb op juni 21, 2026, 09:24:18 PMThx voor de tips. Wij zijn van Mol, tegen Lommel aan en na 2 keer gas geven zitten we in NL, dus die zaken zijn idd niet ver. Die Belgische zaken zitten waarschijnlijk verder van ons, maar ik ga er toch eens op hun website kijken. Vooral de Camp-Let wagens krijg ik niet zoveel hoogte van. Worden overal als licht geadverteerd, maar is dat dan weer niet fragiel denk ik dan. Zou het graag eens van dichtbij willen bezien.
Camping coocooning zit dan ook niet ver van jullie. Beerse in de Buurt van Tunhout, 32 km vanuit centrum Mol. De Wit Schijndel ongeveer een 65 km.

The campingstore is zeker verder, Evergem bij Gent.

Camping Zorro zal afhangen van hoever je in Nederland moet zijn. Is in Kampenhout, tussen Mechelen en Leuven.  Ook een 54 km van Mol centrum en dus even ver als De Wit Schijndel.

Voor de Camp-let kan dus camping cocooning 

Hoog

Citaat van: vdb op juni 21, 2026, 09:24:18 PMThx voor de tips. Wij zijn van Mol, tegen Lommel aan en na 2 keer gas geven zitten we in NL, dus die zaken zijn idd niet ver. Die Belgische zaken zitten waarschijnlijk verder van ons, maar ik ga er toch eens op hun website kijken. Vooral de Camp-Let wagens krijg ik niet zoveel hoogte van. Worden overal als licht geadverteerd, maar is dat dan weer niet fragiel denk ik dan. Zou het graag eens van dichtbij willen bezien.

Ik zit met dezelfde vraag over de Camp-Let, voor mij klinkt het dan als warm met de zon erop. Maar dat zeg ik zonder ervaring en niet erin verdiept, gewoon een gevoel. Ik ga er komend weekend ook even kijken en navragen voor de voor en nadelen van de Camp-Let wagens.

vdb

Citaat van: Hoog op juni 22, 2026, 08:40:47 AMIk zit met dezelfde vraag over de Camp-Let, voor mij klinkt het dan als warm met de zon erop. Maar dat zeg ik zonder ervaring en niet erin verdiept, gewoon een gevoel. Ik ga er komend weekend ook even kijken en navragen voor de voor en nadelen van de Camp-Let wagens.

We gaan morgen even langs De Wit. Als we van bepaalde types wat plaatjes moeten maken, laat maar weten.

Jer81

Een sfeer impressie van aanwezige vouwwagens is natuurlijk altijd welkom.  :)

Hoog

Citaat van: vdb op juni 22, 2026, 08:04:07 PMWe gaan morgen even langs De Wit. Als we van bepaalde types wat plaatjes moeten maken, laat maar weten.

Ik ben vooral benieuwd naar de Camp-let wagens: de North en Earth, want die heb ik nog niet in het echt gezien.
Maar ik vermoed dat je dit niet meer leest voordat je er bent geweest, geeft ook niet hoor.
Ik ga er zelf binnenkort ook maar eens langs, moet het toch ook in het echt even zien.

vdb

Vanavond dus even binnen gesprongen bij De Wit.

* Prachtige wagen: de Alpenkreuzer Campfire. Daar gaan we wss weinig tweedehandse modellen van vinden, maar als we ooit voor een nieuwe gaan, is dat wel een kanshebber.
* De Jametic Eco en Outdoor voldoen allebei aan onze verwachtingen. Leuk met 2 bedden en tal van mogelijkheden qua luifel en andere aanritsers. Alleen dat je de wand van de voortent er niet helemaal kan uitritsen leek ons het enige minpunt. Ik zie de varioluifel het liefst, de vrouw de boogluifel.
* Er stonden ook 2 Camp-Lets, maar die vielen af nadat we er eens goed doorgekeken hadden. We gaan deels voor een vouwwagen voor de lattenbodems, als die er dan niet zijn, wordt het lastig.
* De Cabanon Malawi is een ook een zeer mooie wagen, maar die had dan weer dat stukje tent naast de slaapruimte wat ik net als bij de Combi Camp Country wat verloren ruimte vind. Moet je daar je kasten neerzetten of zo? Wij stappen precies liever uit ons bed direct in de voortent.

vdb

Voorlopig gaan we dus op zoek naar een mooie tweedehandse Jametic of een Combi Camp Flexi. Van die tweede zijn er helaas net enkele van Marktplaats gegaan vandaag, maar gelukkig nog wel veel Jametics te vinden.

Jer81

Fijn dat duidelijk is geworden wat de wens is. Nu gewoon rustig afwachten totdat er wat aanbod is op marktplaats.

Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.

vdb

Het was ook een overall gevoel rond die bedden van Camp-Let dat ons iets minder aanstond. Voor de rest wel een mooie VW met wat een supersnelle uitbouw lijkt. Keukentje wegdraaien, uitklappen en je bent vertrokken.

De kunststof palen ipv metaal waren ook wel opvallend.

A l e x

Die ruimte naast het bed van de country (en andere wagens met 1 bed) is voor ons de voortent. Wij zijn juist van een trigano Odyssee naar de country overgestapt. Onze kids waren toen 5 en 8. In die ruimte staan 2 stoeltjes voor de kids als ze wakker worden.

De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.

De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
Trigano odyssee gl 2020 --> Combi-Camp Country 2024

jaco1985

Mooi dat jullie duidelijk hebben gekregen welke wagens het beste bij jullie wensen passen.
Op Facebook is er een Combi Camp Gebruikersgroep.
Daar worden af en toe ook Flexi's aangeboden, vaak ook wat eerder dan op marktplaats.
Trigano Odyssee 2006 (2021-2026) --> Combi-Camp Country 2019 (2026-nu)

DouweFlyer

Hoi, wanneer je een snelle vouwwagen met ruimte voor 4 mensen zoekt, dan heb ik wat je zoekt. Een fantastische Holtkamper Flyer.

2 Slaapplaatsen op een verhoging, 2 slaapplaatsen op het harde deksel.

Er tussen is de wagen waar je kunt zitten.

Voor de vouwwagen staat standaard een luifel, uit te breiden met een voorwand waardoor een voortent ontstaat.

In de voortent kun je een grondzeil ritsen

De keuken zit onderweg voor op de dissel, op de camping zet je m los onder de luifel, in de voortent, onder een boom of thuis in de tuin.

Om je een idee te geven, de breedte is zo'n 6,5 meter en de diepte 5 meter.

Wanneer je interesse hebt, hoor ik het graag.
Groet Douwe

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk