Zoektocht vouwwagen

Gestart door Hoog, juni 19, 2026, 11:07:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Citaat van: Hoog op Vandaag om 11:15:44 AMIk zou eigenlijk niet weten waarom ze op een hoog bed ook MOETEN liggen. Ze slaapt nu ook gewoon op haar eigen kamer, dus een klein tentje aangeritst is misschien ook wel voldoende. De vraag die dan vooral in mijn hoofd zit: Als je 1 bed hebt in de vouwwagen, heb je meestal een soort "gang" op de deksel, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan naar mijn idee (maar heb er ook geen ervaring mee). Wij dachten toen we het zagen gelijk van, waarom zouden we die optie nemen, want dat gebruik je niet echt.
Aan de andere kant leek het ons ook wat lastiger opzetten, maar dat is misschien ook niet helemaal waar?
Helaas kan je niet elke tent even proefopzetten.

Zo'n groot bed lijkt me wel echt ideaal, de Panama Up heb ik ook wel bekeken, zit er ook een optie bij om de luifel om te zetten in een dichte voortent? 160 breed is ook wel heel fijn.
Dat van die gang is bij een beperkt aantal wagens met een doorloopkeuken en heb je ook bij een aantal wagens met twee bedden. De meeste van de wagens met 1 hoog bed hebben dat niet. Ik kan je wel volgen waarom zou je die optie nemen. Zou ik ook niet doen, maar iedereen heeft andere wensen hé.

Bij de Panama-Up kan je een voortent nemen waar je de voorwand uit kan ritsen, bij de luifel kan je hem niet inritsen.

Bed is in ieder geval erg fijn. Opzetten kan je op sommige plaatsen wel een keer testen. Zal in begin wat zoeken zijn wat je wel en niet ingeritst laat en dat gaat mee de snelheid bepalen.

Wij hebben hem zonder voortent en bijzettent omdat we maar met twee meer zijn. Dus ook een ander verhaal.

Alpenklapper

Preken voor eigen parochie....
Kijk ook eens naar de alpenkreuzer parade uit ca 2020. de nieuwe campfire heeft het doek rond de wagen niet tot op de grond en dan ben je bijna verplicht om altijd het kuipzeil neer te leggen ivm de wind die onder de wagen door kan. Wij gebruiken het kuipzeil alleen wanneer we langer staan of regen verwachten, anders gaat er een fleece picknick kleedje van de Action op het gras in de voortent. Dat scheelt heel veel tijd met opbouwen en opruimen, zeker als je rond gaat trekken en vaak maar 1 of 2 nachten ergens blijft.

De AK- parade heeft 2 hoge bedden, een easy load systeem en een riante voortent op basis van het bekende 123-systeem

FriedelP

Dat weglaten van de slikranden is ook het geval bij de nieuwe panama-up het geval. Ik vond dat een nadeel omdat je inderdaad altijd verplicht bent het grondzijl te gebruiken. Men verkoopt dat, als je hoeft dan geen slikranden te kuisen. Maar je hebt dan wel weer meer werk aan het grondzeil. Elk voordeel heeft zijn nadeel.