Band wisselen langs de weg

Gestart door sammyvannorel, Vandaag om 10:25:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kuijfjes en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

Zonet bij de bandenturk een setje nieuw rubber laten leggen onder mijn cabanon: Wellicht is het een bekend probleem maar hij zat in het turks (bandenturk :O ) te vloeken dat mijn wielen er niet lekker vanaf gingen en alleen te verwijderen en te plaatsen zijn bij een bijna platte band.

Dat wordt een mooi verhaal bij het wisselen langs de (snel)weg, je kunt dan je wiel er wel afkrijgen, maar opgepompt erop ho maar, want dat past niet tussen de naaf en de omkasting. Zijn er mensen die hier een trucje voor hebben?
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

OhPeeCee

Zijn het moeren of bouten die gebruikt worden om het wiel vast zetten. Als het moeren zijn dan schuin het wiel inbrengen misshien. Zijn het bouten dan zou het gewoon vertikaal moeten kunnen.

Schokdempers? Stond de vouwwagen op de brug met aan een kant een stut waar de as op steunde, dan zo het zomaar kunnen zijn dat je wagen opkrikt met krik die onder het frame staat, dat de ruimte tussen  as en wielkast groot genoeg wordt om de band er gewoon in gaat. Effe thuis checken of dit zo werkt bij jullie vouwwagen.

boswachter

Bij onze europacamper ging he afgelopen week zonder problemen, bij een gerennomeerd bedrijf (Hazeleger Harderwijk, echt vakmensen)

sammyvannorel

Hij stond op een krik, maar zeker wel hoog genoeg, opgekrikt op het chassis. Brug was bezet, maar ik heb meestal ook geen brug mee op vakantie  ::)
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

CEO

Allereerst, qua vorm: ik denk dat de gebruikte term voor de bandenleverancier enigszins ongepast is.

Daarna, op de inhoud: Is bij veel wagens lastig om te doen. Ik heb zelf niet eens een reservewiel mee, dus bij ons zal het probleem niet spelen :# .

Ik denk en hoop dat dit met goede banden, belading, onderhoud en rijgedrag een zeer klein risico is. En anders op de velg doorrijden tot een veilige plek...

Wel heb ik altijd een USB-luchtcompressortje mee om de banden op spanning te brengen. Ik weet niet hoe leuk zo'n ding het vindt om om een platte band op spanning te brengen.

If you choose not to decide, you still have made a choice!

sammyvannorel

Citaat van: CEO op Vandaag om 06:12:09 PMAllereerst, qua vorm: ik denk dat de gebruikte term voor de bandenleverancier enigszins ongepast is.

Daarna, op de inhoud: Is bij veel wagens lastig om te doen. Ik heb zelf niet eens een reservewiel mee, dus bij ons zal het probleem niet spelen :# .

Ik denk en hoop dat dit met goede banden, belading, onderhoud en rijgedrag een zeer klein risico is. En anders op de velg doorrijden tot een veilige plek...

Wel heb ik altijd een USB-luchtcompressortje mee om de banden op spanning te brengen. Ik weet niet hoe leuk zo'n ding het vindt om om een platte band op spanning te brengen.



Over de vorm: Hij noemt zichzelf ook bandenturk dus dan mag het 😜

Over het risico: dat is klein, maar doorrijden op de velg is ook niet echt fijn: zowel voor het asfalt niet als ook niet voor de binnenkant van je vouwwagen: als de band echt aan stukken scheurt heb je ook een gat in de wielkast.

Zo'n usb compressor zat ik ook aan te denken (gelijk handig voor mijn racefiets), ik dacht zelf ook nog om naar de sloop te fietsen en daar een compressor uit een auto te vissen met zo'n seal setje: kost waarschijnlijk ook weinig.
Wel een beetje dubbel: ben je lekker voorbereid met 2 reservebanden, neem je alsnog een pomp mee...
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

CEO

@Vorm: My bad, dank voor de toelichting. Misschien de naam met een hoofdletter?  :H

@Risico: Ja, lek rijden gaat geld kosten. Maar als vrouwlief ziet dat ik door een vrachtwagen wordt meegenomen, terwijl ik op mijn knietjes probeer een band te wisselen, is dat ook niet ideaal voor de sfeer op vakantie... We hebben het erover gehad, en deze keuze gemaakt.

@Compressor: die van mij is mooi compact en eenvoudig oplaadbaar. Die autosetjes draaien volgens mij op accu-stroom, wat weer een complecerende factor is bij het bandenwisselen.

Nou ja, laten we vooral veilig rijden en hopen dat ook de omgeving daarin meewerkt!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

NCLeeuw