Band wisselen langs de weg

Gestart door sammyvannorel, juni 26, 2026, 10:25:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bertverm en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

CiteerVoor een auto- of aanhangerband heb je niet perse een compressor nodig. Een gewone fietspomp, liefst met een metertje, werkt ook prima. Die 2,5 bar krijg je er makkelijk in. De kop van de fietspomp moet natuurlijk wel op een autoventiel passen, of anders even een verloopje meenemen.
We hebben een Bondrager fietspomp die tot 11 bar pompt, zit een auto-en fietsventiel op. 2,5 bar is een makkie, een fietsband heeft het dubbele.
Combi Camp Country 2016, daarna diverse opties geprobeerd. Mogelijk in '26 weer een vouwwagen? Nee dus, we gaan voortaan kampeermiddelen huren, ook leuk.

Alex

Citaat van: Stefaan op juli 15, 2026, 07:31:34 PMIk hoef geen compressor te zoeken, ligt bij mij als standaardonderdeel in de auto. Denk dat veel moderne auto's dit hebben liggen ivm ontbreken reservewiel in combinatie met een bus antilek.
Klopt.
Wel even op letten dat je hem even boven aan legt want anders moet je eerst al je spullen eruit halen voordat je erbij kunt.
Voor de auto neem ik trouwens een winterband mee als reserve.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FamJan01

Citaat van: sammyvannorel op juni 26, 2026, 10:25:51 AMZonet bij de bandenturk een setje nieuw rubber laten leggen onder mijn cabanon: Wellicht is het een bekend probleem maar hij zat in het turks (bandenturk :O ) te vloeken dat mijn wielen er niet lekker vanaf gingen en alleen te verwijderen en te plaatsen zijn bij een bijna platte band.

Dat wordt een mooi verhaal bij het wisselen langs de (snel)weg, je kunt dan je wiel er wel afkrijgen, maar opgepompt erop ho maar, want dat past niet tussen de naaf en de omkasting. Zijn er mensen die hier een trucje voor hebben?

Bij ons werd dit euvel tijdens aflevering nog even benadrukt door de leverancier.
Dikke tip daarbij:
1 - laat de nieuw band een heel stuk leeglopen voor je hem monteert, dan krijg je hem er makkelijker op
2 - neem een goede pomp mee, om de band na montage op spanning te brengen

Wij hadden deze accucompressor al, dus die gaat zeker mee op reis.
accucompressor stanley

sammyvannorel

Citaat van: Jon op Vandaag om 01:14:58 AMWe hebben een Bondrager fietspomp die tot 11 bar pompt, zit een auto-en fietsventiel op. 2,5 bar is een makkie, een fietsband heeft het dubbele.

Ik heb mijn skas rennkompressor mee, maar ben bang dat ikzelf compleet naar de vaantjes ben tegen de tijd dat de band vol zit, als hij als niet uit de velg is geschoten (het ploppen van tubless zeg maar): zowiezo denk ik dat ik door rijd naar de eerste de beste raststatte met pomp.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

sanderv

Als de band op druk is geweest, hoeft hij niet meer te ploppen bij het oppompen. De band ligt dan al strak in de velgrand