Vouwwagen naspoelen na tijd aan zee?

Gestart door Ruben854, Vandaag om 01:01:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ruben854

Wij zijn sinds vorig jaar ook vouwwagenkampeerders, met een mooie Aart Kok Kariba uit 2017, voorzien van Ten Cate katoenen doek.

We staan nu een week in de duinen bij Texel. Ik had begrepen dat het slim is om thuis na te spoelen zodat er geen zout (=hygroscopisch) achterblijft en het doek geen vocht aantrekt in de stalling. Klopt dat? En moet ik dan ook de hele binnenkant naspoelen?

Gr. Ruben

sammyvannorel

[vakantiemodus] Ik zou zowiezo aanraden om een plek te zoeken waar het nu ergens regent (succes) tenminste 2 dagen regen en vervolgens nog een week drogen: anders gaat het gegarandeerd mis [\vakantiemodus]

Geen idee, maar het klinkt aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant, zout in een droge pot blijft ook droog: dus droog goed dichtklappen en het zou goed moeten gaan volgens mij.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Alex

Wij staan eigenlijk bijna altijd aan zee.
En er nooit over nagedacht en het is nog nooit mis gegaan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

NCLeeuw

Het lijkt mij zwaar overdreven, ik kan mij niet voorstellen dat iedereen die aan zee kampeert dat doet.

Je zal niet veel regen gehad hebben deze tijd, dus kleeft er niet veel aan je droge doek. Gewoon het zand er droog afborstelen en goed droog inpakken zou voldoende moeten zijn.

Hemertje

Staan al minimaal 10 jaar aan zee

Droog inklappen en nog nooit problemen ervaren

Dietvorst

Ik had dit ook gelezen in het boekje van onze Aart Kok Livingstone. Misschien iets wat ze bij Aart Kok dan specifiek aanraden, maar nut en noodzaak overtrokken zijn?