F: Charente: Chasseneuil-sur-Bonnieure: Camping municipal Les Charmilles

Gestart door FriedelP, Vandaag om 06:17:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Zeker en vast een erg rustige camping, eigenlijk een zeer goede doorgangscamping

Camping municipal Les Charmilles - Chasseneuil-sur-Bonnieure

We hebben deze camping genomen als een tussencamping in de richting van Bordeaux net voor Angeloulême tussen de A20 en Bordeaux. Een locatie op ongeveer een dag rijden als je via alternatieve routes gaat.

We hebben hier een 7 jaar geleden ook geslapen en was toen ook een propere eenvoudige camping. Er is niet veel veranderd, alleen is de uitbating wat terug geschroefd. Ik had op voorhand online bekeken of ze nog bestond en ook gevonden dat ze gesloten zou zijn terwijl het wel nog op de site van de gemeente staat vermeld, en daarom contact genomen. Ze bleek nog steeds open te zijn, maar je houd er best rekening mee dat er op het terrein optredens en feesten zijn in de zomer op donderdag. Je kan de camping dan alleen achteraan gebruiken. Er zou volgens de mail wel iemand aanwezig zijn tussen 18 en 19 uur en tussen 8 en 10 uur.
In de praktijk is dat beperkter. We waren er rond 18:30 en er was niemand te zien. Niemand op de camping die kampeerde, de poort was dicht en niemand in de kiosk. Men had in de mail gezegd dat als er niemand was, de camping wel toegankelijk was door de poort te openen. Rond 18:45 kwam er een jong jufvrouwtje toe die door haar vriend werd afgezet en die in de auto bleef wachten. Ze heeft onze gegevens genoteerd en hoeveel we zouden moeten betalen voor een nacht. Echter als job student mocht ze geen geld ontvangen, we zouden later per mail de factuur en uitnodiging tot betalen ontvangen. Prijs voor plaats met auto en vouwwagen, twee personen was een schappelijke 13 euro. Tot op heden hebben we nog geen uitnodiging tot betalen gekregen. Ik vermoed dat we dat pas na het seizoen gaan krijgen en dan iemand van de gemeente in één keer alles zal verwerken. Zal toch maar beperkt zijn. 
De juffrouw is meteen na ons in te schrijven terug vertrokken. De volgende ochtend hebben we ze niet gezien.

In ieder geval is verder alles voor handen wat er moet voor handen zijn. De voorzieningen zijn erg proper en je hebt zelf zeepdispensers wat ik op een dergelijk klein campingkje zonder een ster nog nooit ben tegen gekomen. En als er weinig gasten zijn is het logisch dat ze proper zijn.
Het podium voor de festiviteiten van donderdags staat er op gesteld en er is een grote voorraad stoelen voor die avond. Maar verder heb je een rustige vlakke camping en op andere dagen dan donderdag zeker geen last van.

Als ze de poort al open zouden laten van de camping zou er vermoedelijk meer gasten aanwezig zijn. 

Er is een zwembad en petanque baan naast de camping gelegen. Op wandel afstand heb je een erg indrukwekkend monument over het verzet in Frankrijk tijdens de wereldoorlog en ook graven daarbij. Ook kan je door het park van een kasteel wandelen. Dus nog wat te zien op wandel afstand van de camping als je 's avonds nog tot rust wil komen.

Vindt het in ieder geval een fijne propere camping als doorgangscamping waar het zeer rustig vertoeven is.

Als ik de factuur ontvangen heb, zal ik daarover nog een comment plaatsen. In andere geval was het een gratis overnachting  >:(