Hoge vouwwagen met goed bed

Gestart door suzan25, augustus 27, 2026, 10:23:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dietvorst

Wij hebben zelf een jaar een Aart Kok Livingstone met keuken en die voldoet volgens mij ook aan alle wensen. Vooral de flexibiliteit van meer en minder opzetten is een grote pre en de enorme hoeveelheid ruimte om spullen mee te nemen. Zelf merk ik dat de 'juiste' wagen afhankelijk is van eigen voorkeuren en wat je belangrijk vindt. Een bezoek in Boxtel heeft ons heel erg geholpen hierin

suzan25

Citaat van: Dietvorst op augustus 29, 2026, 07:36:22 AMWij hebben zelf een jaar een Aart Kok Livingstone met keuken en die voldoet volgens mij ook aan alle wensen. Vooral de flexibiliteit van meer en minder opzetten is een grote pre en de enorme hoeveelheid ruimte om spullen mee te nemen. Zelf merk ik dat de 'juiste' wagen afhankelijk is van eigen voorkeuren en wat je belangrijk vindt. Een bezoek in Boxtel heeft ons heel erg geholpen hierin
Ja, dat is ook echt een prachtige wagen! Qua uiterlijk spreekt deze ons het meeste aan. Vooral de keuken echt prachtig. Alleen vonden wij de ruimte naast de keuken, onder de luifel wat krap voor een tafel en 4 stoelen. De keuken is natuurlijk ook al flink en neemt aardig wat ruimte in beslag. Als ik het goed onthouden heb was de luifel wel te verlengen maar kwam er dan een stok in het midden van de boog bij?
Hoe ervaren jullie de ruimte?

Jurgen606

WIj hebben 2 weken geleden een nieuwe combicamp coutnry gekocht
(als je daar zijtentje bij neemt heb je slaapplaats kinderen gaan ze straks einge tent kan je het ook thuis laten)

vast keuken
bed wel gelijk vervangen voor betere matrassen
- 2014 Alpenkreuzer Allure (zeer oude)
2015/ heden Cabanon Malawi 1.0

handige-harry

Wij hebben een Raclet Panama Up te koop staan zonder keuken helaas. (https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D30014%2E0&share_tid=30014&share_fid=83140&share_type=t&link_source=app)

Heb het juist zonder keuken altijd prettiger gevonden, scheelt ruimte in de voortent. En het scheelt gewicht, wat je dus kunt gebruiken voor de bagage.

Maar dat is een ieder voor zich natuurlijk. Mocht je je toch bedenken om eens te kijken naar een vouwwagen zonder keuken, dan is die nu voor een prikkie te koop! ;-)

Succes met de zoektocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-S936B met Tapatalk

metalpe

Citaat van: Jurgen606 link=msg=375752 date=1788173789

vast keuken
bed wel gelijk vervangen voor betere matrassen

/quote]

Zonder uitgebreide test?
Wij hebben thuis een ergonomische boxpring met toeters en bellen, maar slapen in de combi camp, met originele matras, echt heerlijk. Al 4 hele zomers!

Jurgen606

op gelegen en is echt een drama bed voor zowel mijn vrouw als ik ik hou best van harde bedden maar deze zijn echt verschrikkelijk, maar maakt niet uit op een nieuwe vouwwagen is dat niet zo heel erg

PimJ

De matras van de CC is inderdaad dikke prima, mijn vrouw is toch wat gevoeliger. Daarom hebben we deze zomer een ikea 6cm latex topper erop gedaan (hadden we nog over uit de Jamet en past precies). Maar dan is de wagen ook echt wel vol, je kan dan geen slaapmatjes ofzo meer kwijt tijdens het reizen, enkel een donsdek.

En, nu eenmaal thuis, heb ik de topper er toch maar uitgehaald omwille van vocht enzo. Maar nu... waar laat je dat ding in vredesnaam? Voorlopig ligt ie dubbelgevouwen op het logeerbed op zolder (daar wordt ie niet beter van en ik niet blijer want het is er als vol met zooi) dus ik overweeg sterk hem volgend jaar maar te dumpen (niet letterlijk he, gewoon netjes op MP of naar de gemeentewerf). Volgend voorjaar maar weer eens zonder proberen en als dat echt tekort schiet, misschien een maatwerkmatras erin. Maar zo goed als onze Auping thuis wordt ie nooit:)6].

Wat betreft de gastencabine en snelheid, wij laten de verantwoordelijkheid van de slaapplek aan de slapers. Onze zoon (11 inmiddels) slaapt in de gastencabine dus hij helpt. Terwijl ik de luifel opzet, doet hij met mijn vrouw de cabine. Zijn we ca gelijktijdig klaar. Laten we het ruim aanhouden inclusief de 4 nodige haringen voor de cabine en de scheerlijnen die ik per se aan de luifel wil hebben: 10 minuten tot een kwartier.

Dat op 1-2 weken kampeerplezier, en ik zit alsnog lekker met een colaatje voor de tent terwijl de buurman zijn Isabella voortent aan z'n caravan schoeft :)4] (maar hij heeft wel airco, dat wel).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

CEO

Ook wij hebben een topper op de CC-matras. Slaapt inderdaad prima. Ook hebben we daar een elektrische deken bovenop. Dat heeft een paar voordelen: Nooit een koud bed in. Destijds kregen de kinderen hierdoor ook vaak een warme pyjama aan... Nooit meer in een klam bed: een kwartiertje op de laagste stand en je bed voelt alsof het net is opgemaakt... Maar misschien wel de belangrijkste: die gebruiken we ook op de laatste dag om het bed 'droog te stomen'. Doen we inmiddels 10 jaar en so far so good. Wij laten de topper gewoon in de kar in de winter.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dietvorst

Citaat van: suzan25 op augustus 29, 2026, 07:57:51 AMJa, dat is ook echt een prachtige wagen! Qua uiterlijk spreekt deze ons het meeste aan. Vooral de keuken echt prachtig. Alleen vonden wij de ruimte naast de keuken, onder de luifel wat krap voor een tafel en 4 stoelen. De keuken is natuurlijk ook al flink en neemt aardig wat ruimte in beslag. Als ik het goed onthouden heb was de luifel wel te verlengen maar kwam er dan een stok in het midden van de boog bij?
Hoe ervaren jullie de ruimte?

Ja, als je de varioluifel eraan vastmaakt, is de stok in het midden idd noodzakelijk. Wij hebben een tafel van 120 bij 70 en dat gaat goed qua ruimte. Die stok is wel vervelend, maar kan je makkelijk omheen werken door de tafel tegen de stok aan te zetten aan een hoek o.i.d. Met de vario eraan heb je echt heel veel schaduw en leefruimte.

PimJ

Citaat van: CEO op Vandaag om 08:54:23 AMOok wij hebben een topper op de CC-matras. Slaapt inderdaad prima. Ook hebben we daar een elektrische deken bovenop. Dat heeft een paar voordelen: Nooit een koud bed in. Destijds kregen de kinderen hierdoor ook vaak een warme pyjama aan... Nooit meer in een klam bed: een kwartiertje op de laagste stand en je bed voelt alsof het net is opgemaakt... Maar misschien wel de belangrijkste: die gebruiken we ook op de laatste dag om het bed 'droog te stomen'. Doen we inmiddels 10 jaar en so far so good. Wij laten de topper gewoon in de kar in de winter.
Interessant, waarom doe je dat, dat "droogstomen"? Voorzorg of slechte ervaringen?
En wat voor topper heb je, weet je dat?

Ik haal em eruit omdat juist de topper te lijden heeft onder evt vocht tijdens de stalling, die kan die tijd niet ademen wat voor een schuim met een gebreide tijk (hoes) best een ding kan zijn. Vind het gewoon geen fris idee, en de tijk is niet wasbaar.

De matras heeft nu wel die ruimte en de lattenbodem plus een meer geschikte hoes voor die omstandigheden, dus dat gaat wel goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jurgen606

OK bij onze vorige vouwwagen na aantal jaar ook topper erop gelegd.
nu gekozen omdat wij de standaard matras van de CC echt niet lekker vonden liggen soms weet je het gelijk als je ergens op ligt direct 2 goede matrassen in laten leggen hadden ze daar ook en was niet zo extreem duur iets van 550-650 euro voor 2 perfect toch