Camplet Alba

Gestart door Alex, augustus 28, 2026, 12:51:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Steffen68

Citaat van: Albert83 op Vandaag om 09:16:30 AMZe hebben vanaf, ik dacht 2011, de bak van de Camplet al hoger gemaakt. Misschien nog wat meer verhogen en dan zo'n tussenruimte met lade of gewoonweg een plank (lattenbodem) met veer. Thuis kan je dan de Camplet vullen door de keuken te openen en op de camping heb je dan meer praktische opbergruimte onder het bed. De nieuwe Camplets worden al geleverd met maximaal gewicht van 750 kg.

Ja, ik denk ook dat er sinds de '5th generation' meer ruimte is tussen de bodem en het deksel. Het valt echter op dat Camp-let, ondanks alle vernieuwingen, al meer dan tien jaar vermijdt om de afmetingen van de GVK-kuip te wijzigen. Misschien omdat dat gepaard zou gaan met hoge kosten voor aanpassingen in de productie?
Als Camp-let zou besluiten om de Camp-let tien centimeter hoger en twintig centimeter breder te bouwen, zouden veel problemen met de opbergruimte en het slaapcomfort worden opgelost, terwijl de vouwwagen nog steeds wendbaar zou blijven. Waarschijnlijk zou het deksel dan wel met twee gasveren moeten worden uitgerust, zodat die niet te zwaar wordt om te openen. Maar dat lukt andere fabrikanten toch ook ...
Ik vind de nieuwe houtlook mooi, maar constructief vind ik het niet helemaal doordacht.

Steffen68

Citaat van: sevenup op Vandaag om 12:12:31 PMEn matras + schuim zonder lattenbodem lijkt mij ook niet echt gunstig met vocht
En dat is nog niet alles. Elke beddenverkoper zal waarschijnlijk kunnen bevestigen dat schuim op schuim niet hetzelfde is als schuim op een lattenbodem. Trouwens, hoe weten we of deze onderlaag van schuim van hoge kwaliteit is als het om slaapcomfort gaat? Wat is het soortelijk gewicht (SG) en wat is de hardheid ervan? Hoe goed werkt deze onderlaag in combinatie met de Camp-let-matras (die bij mijn Camp-let North uit 2025 af fabriek bestond uit vrij matig, 7 cm dik PU-schuim)?

Steffen68

Citaat van: PimJ op Vandaag om 10:19:24 AMDe meeste mensen slapen thuis ook op volschuim matrassen van vaak erbarmelijke kwaliteit (Emma...) dus dat hoeft geen verschil te maken.
Toch zijn goed slaapcomfort, ruime opbergruimte en een snelle opbouw tegenwoordig drie van de belangrijkste criteria bij de keuze van een kampeervoertuig. Dat is de afgelopen decennia grondig veranderd.

Peetje

Wat betreft het dubbelklapper argument, dat is (bij ons) metaal met lattenbodem op 4 poten. En het bed loopt een cm of 30 door boven de bak. Dus dat is wel een tandje steviger dan kunststof met 2 pootjes aan scharnieren.