Wel of geen Campooz

Gestart door Countryman, september 16, 2026, 12:31:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

PenH, HenkB en 2 gasten bekijken dit topic.

Countryman

Beste mensen, deze vraag ook al bij Holtkamper gesteld. Wij zijn in de markt voor een nieuwe vw. Een nieuwe FF of een tweedehands Holtkamper. Waarom zouden we moeten gaan voor de FF? De wagen spreekt mij enorm aan, ook de uitstraling van het karretje. Maar is het bed niet te hoog? En de kwaliteit van het doek? Is alle ellende van een paar jaar geleden echt opgelost? Heeft het faillissement van verleden jaar negatieve gevolgen voor de prijs bij verkoop. Even wat gegevens over ons zelf, twee jonge 60 plussers met de geest van een 40 jarige 😜Houden van outdooor activiteiten ( bbq en fikkie stoken 😂) Hopelijk kunnen en willen jullie ons verder helpen om een goede beslissing te maken. Thanks alvast.

Klappenmaar

Beste Countryman,
Wij hebben deze augustus een nieuwe Campooz Fat Freddy gekocht en direct meegenomen op vakantie naar Normandiƫ en Bretagne. Best wat flinke regenbuien gehad, dus een mooie test voor het tentdoek.
Wat ons betreft is de kwaliteit van het tentdoek, de ritsen, afdekzeil etc. nu prima op orde. Opzetten en inklappen in de basis is zo gebeurd, ook goed alleen te doen. Luifel erbij opzetten kost wat meer tijd, en dan zijn extra handjes wel handig.
Het slaapcomfort is geweldig met het grote matras en alle ventilatie-opties. Voor ons (fitte eind-vijftigers) is het trapje nnar het bed ook niet te hoog. We hebben alle vouwwagens vooraf vergeleken, en slaapcomfort stond bovenaan, en dan vielen veel merken (ook Holkamper) toch af. Succes met het maken van de keuze!

Thomas1984

Ik las in je andere post dat je 1m95 bent. Ik ben 1m90 en ik vond de sta hoogte, laat staan de 'deur' doorloop tussen voor- en wagentent dermate laag dat ik gelijk wist dat het niks zou worden. Ik lees nergens dat je al eens fysiek bent wezen kijken, maar test het maar een.
Op afbeeldingen zal je zien dat de hoogste hoogte 2m40 is, maar de zijkanten 1m85. En gezien het stagedeelte van de FF wagentent 2m10 breed is, kan je vast al raden wat er dan overblijft als comfortabele stahoogte.

ven030

Wij hebben Campooz ook overwogen en vonden vooral het ontbreken van een goed afsluitbare binnentent (muggen!) een dealbreaker. Naast het feit dat er geen vaste keuken mogelijk is overigens. Toch gekozen voor een 2e hands HK.

Thomas1984

Ik lees net je aanvullende antwoorden bij de Holtkamper post. Je hebt een CCC al getest en die bleek ook te klein. Dan kan ik je zeggen dat bijna alle 123 wagens als de CC Flexi ook afvallen.

Dan blijven de enkele bedden wagens als de Aart Kok Livingstone en Raclet Panama up over of de symmetrische wagens als de eurocamper en cabanon mercury, die weer twee bedden hebben.

Gezien je budget en wensen (zachte cover) zou ik een Raclet Panama Up aanbevelen. Die kan je goed uitgerust binnen jouw budget zelfs nieuw kopen. Die heeft overal een goede stahoogte. De Livingstone is een stuk kleiner en een stuk duurder, maar is wel mooier. Maar smaak is persoonlijk. Succes met de zoektocht!

UPDATE : Ik vergat de Campwerk bijna!

Ernst

Citaat van: ven030 op Vandaag om 02:15:26 PMWij hebben Campooz ook overwogen en vonden vooral het ontbreken van een goed afsluitbare binnentent (muggen!) een dealbreaker. Naast het feit dat er geen vaste keuken mogelijk is overigens. Toch gekozen voor een 2e hands HK.

Uhmmm wij hebben de LJ. Maar de afsluitbaar binnentent tegen muggen zit erin.... iig de versie 2024