Graag advies aanschaf stoelen

Gestart door Emy, januari 05, 2010, 08:51:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Emy

Beste allemaal,

Wij moeten nog stoelen kopen voor het kamperen. Een vriendin adviseerde Lafuma stoelen. Zijn die echt hun geld waard? Of kunnen jullie ons iets voordeligers aanraden?

Onze kinderen zijn resp. 5 en 3 jaar oud. Zouden we hiervoor beter kleinere klapstoelen kopen?

En hoe doen jullie dat met evt. visite die je ontvangt? Waar laat je die op zitten?

Wel hebben we vast via Marktplaats zo'n opvouwbare picknicktafel met 4 zitjes gekocht, ook meer voor de kids om aan te spelen, kleuren etcetera.

Benieuwd naar jullie ideetjes en bedankt!

meeder

Het enige zinnige advies wat ik je kan geven is ga naar een goed gesorteerde camping winkel en ga proefzitten.
Als je al een idee hebt waar je de stoelen wilt laten dan is het handig om ook even de maten te nemen zodat je kan kijken of de stoelen goed in de bagageruimte van de auto/vouwwagen passen.

Alex

Hoe zwaarder de persoon is die er in moet hoe duurder de stoel zal zijn.
Het bezoek mag zijn eigen stoelen mee nemen. ;)
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

Die Lafuma en Crespo stoelen vind ik persoonlijk veel te duur.... Wij hebben Dukdalf stoelen, maar daarover ben ik, qua kwaliteit, ook maar deels te spreken. Ze zijn wel wat goedkoper dat de vorige 2 en, ik moet ook niet zo zeuren, na 4 seizoen ook nog gewoon heel.

Met stoelen zijn er een paar dingen wat je je moet bedenken :

1.Type stoel (vaste stoel, standen-stoel, relax-stoel, laagzitter)
2. Prijs
3. Laadruimte
4. Zit -comfort
5. Zon-comfort
6. Eettafel comfort

Effe wat types met voor- en nadelen

1. Wil je een 1-stand-stoelen
+ kleiner opgevouwen
+ opvouw-stoel helemaal goed te vervoeren
+ licht
- minder comfort

2. Wil je een meer-standen-stoel
+ goed zit comfort
+ goed om aan tafel te zitten
- neemt flinke laadruimte in

3. Wil je een relax-stoel...
+ fantastisch comfort
- onhandig aan tafel (je voeten kunnen niet onder de stoel)
- nemen enorme laadruimte in

4. Wil je een laagzittertje
+ geeft enorm campinggevoel
- kost je je rug als je kinderen veelvuldig moet 'helpen'
-kost je je knieën van het opstaan

Mijn tip is dat je ten eerste koopt naar je budget! De duurdere stoelen zitten heus niet altijd beter! Kijk ook eens op Marktplaats, want er wordt GENOEG aangeboden. Best of all worlds, voor volwassenen, vind ik type 1. Ik kan alleen niet in jouw psyche kijken hoe jij bent :)

Voor de kinderen volstaan kleine opklap-stoeltjes of kleine opvouw-stoeltjes prima. OP de opvouw-stoelen zitten ze beter, op de opvouw-stoelen relaxter.... Wij hebben voor, onze spruiten (nu 4 en 6) opvouw-stoelen, maar zou, met de kennis die ik nu heb, opklappers gekocht hebben... Die dingen koop je nieuw voor 10,p (met parasolletje).

Aan de andere kant kunnen zij toch ook prima aan de picknick-tafel eten???

(Bezoek zit op een kratje-bier, dat zij zelf hebben meegenomen...)
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

stoelen.
ik kan maar 1 ding zeggen, kijk goed naar de kwaliteit, testen testen testen ,kijk niet te veel naar de prijs.

maar mag ik een tip geven?

whekamp/coleman.

goedkope stoelen, erg licht, en prima om te eten, en te zitten.

maar wil je relaxen? dan iets lui's  :#

meeder

Wij hebben vorig jaar nieuwe stoelen gekocht omdat de Lafuma's het na een jaar of 6 opgegeven hadden.

Nu hebben we de Rumba van Dukdalf, erg fijne stoelen en ze pasten precies tussen de bankjes van de oude vouwwagen.

Linkje naar de stoelen: http://www.dukdalf.eu/index.php?option=com_catalogger&item=24619&Itemid=3&lang=nl

Richard

HOi,

heb een tijdje kampeerspullen verkocht in een winkel.
De degelijkste stoelen  zijn diegene met losse poten niet die met een beugel.
Persoonlijk vond ik Dukdalf de beste eruit springen qwa kwaliteit  en robustheid..Crespo en lafuma zijn ook van zeer degelijke kwaliteit.

Andere merken waren toch zeer beduidend minder maar ook een stuk goedkoper...

Dus wil je lang met de zelfde stoelen vooruit kunnen, dan deze alleen gebruiken tijdens de vakantie, Nooit met zijn tweeen in een stoel gaan zitten, en ieder zijn eigen stoel voorkomt ook veel problemen.

fish

Wij hebben ook Dukdalf. Doen we al jaren mee.  Mijn pc staat in de kamer in een kast. Als we erachter gaan zitten, wordt hij ook gebruikt. Ik vind het belangrijk dat de stoelen stevig blijven in de rug en zitvlak. Je zit er wel 2 A 3 weken op. En als er visite komt, dan nemen ze maar lekker zelf iets mee op op te zitten. Anders ploffen ze maar lekker op de grond neer :#

panevino

Onze Dukdalfs zijn :

http://www.dukdalf.eu/index.php?option=com_catalogger&item=24611&Itemid=2&lang=nl

Aan de bovenzijde van de rugleuning zit extra ondersteuning. Deze werkt echt, maar hierdoor nemen de stoelen wel lastige laadruimte in (er zit veel lucht tussen de stoelen...).

Het lijkt er dus op dat meerdere onder ons de prijs-kwaliteit-verhouding van dit merk erg populair is onder de klappers...
// Marcellino Pane e Vino \\

Rinus

Wij hebben ooit (schat zo ongeveer 5 jaar geleden) een keer in een aanbieding van de Makro heel goedkope aluminium kampeerstoelen gekocht met zo'n open geweven nylon zitting en een rugleuning met zo'n rare knik er in ter hoogte van je nek. Ideaal, lichtgewicht en voldoende zitcomfort. Ik heb wel altijd zo'n Zwitsers zakmes met een ijzerzaagje, tangetje, priem etc. bij me, want het enige mankement wat met deze stoelen kan voorkomen is dat er een popnageltje afbreekt waardoor de stoel instabiel word. Met het genoemde zakmes kan ik dan de restanten van het popnageltje verwijderen en hierna komt het andere stuk gereedschap dat ik altijd bij me heb aan de beurt: een popnageltang !! en popnagels natuurlijk van 4 en/of 5 mm dik en +/- 10 tot 12 mm lang.
Deze tangen liggen in de diverse bouwmarkten vaak in de 5 euro-bak, en een doosje popnagels kost ook niet veel meer dan een paar euro.
In onze stoelen zitten nagenoeg geen originele popnagels meer, en ik heb de afgelopen jaren veel mede-kampeerders blij kunnen maken met een eenvoudige reparatie van hun al dan niet dure stoelen.

Emy

Bedankt voor alle tips, we gaan snel eens passen en meten in de winkels!

Joseppe

Citaat van: Rinus op januari 06, 2010, 08:55:04 PM
Wij hebben ooit (schat zo ongeveer 5 jaar geleden) een keer in een aanbieding van de Makro heel goedkope aluminium kampeerstoelen gekocht met zo'n open geweven nylon zitting en een rugleuning met zo'n rare knik er in ter hoogte van je nek. Ideaal, lichtgewicht en voldoende zitcomfort. Ik heb wel altijd zo'n Zwitsers zakmes met een ijzerzaagje, tangetje, priem etc. bij me, want het enige mankement wat met deze stoelen kan voorkomen is dat er een popnageltje afbreekt waardoor de stoel instabiel word. Met het genoemde zakmes kan ik dan de restanten van het popnageltje verwijderen en hierna komt het andere stuk gereedschap dat ik altijd bij me heb aan de beurt: een popnageltang !! en popnagels natuurlijk van 4 en/of 5 mm dik en +/- 10 tot 12 mm lang.
Deze tangen liggen in de diverse bouwmarkten vaak in de 5 euro-bak, en een doosje popnagels kost ook niet veel meer dan een paar euro.
In onze stoelen zitten nagenoeg geen originele popnagels meer, en ik heb de afgelopen jaren veel mede-kampeerders blij kunnen maken met een eenvoudige reparatie van hun al dan niet dure stoelen.

ik ken deze volgens mij, zijn imitatiestoelen van de lallemand. Zelf geef ik ook niet te veel geld uit aan stoelen, hoe duur of goedkoop ze ook zijn, op ten duur zijn ze op. Daarnaast bij erg extreme hitte schijnt geen ene lichtgewichtstoel het uit te kunnen houden, banden rekken uit of breken door, elastiek knapt af etc. etc..

Wel heeft mijn vriendin 2 jaar geleden een lafumakloon gehaald bij de action voor 30 euro en die voldoet prima, oke wat roest hier en daar en de hoeken gaan iets losbarsten onder bij de poten maar das geen ramp daar kunnen ze oud mee worden

adealpkr

Voor de kinderen hebben wij 2 voetenbankjes gekocht die bij de campingstoelen horen.
Onze kinderen 3 en 5 zitten daar prima op. Grote voordeel vinden wij dat ze op die krukjes/ voetenbankjes wat hoger zitten als op de mini-kampeerstoelen. Erg handig met eten en tekenen ed aan de campingtafel. Bovendien zijn deze voetenbankjes erg stabiel, kiepen niet om. 
Scheelt ook weer  in het meenemen van bagage want dezelfde voetenbankjes gebruiken we 's avonds lekker zelf om met een wijntje onderuitgezakt te genieten van de vakantie....

CEO

Wij hebben bij Vervat, maar ongetwijfeld ook elders verkrijgbaar, een soort hogere regisseursstoetjes gekocht. Voorzien van tafeltje. De kids vinden het geweldig, kost niet al te veel. Enige nadeel is dat ze niet heel super handig op te bergen zijn. (Met enig passen ne meten kunnen ze met de 'grote mensen stoelen' onder het zeil.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mel-6

Heeft er iemand ervaring met basecamp standen stoelen?