Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gas/water aansluiting keukentje  (gelezen 3868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet100

  • Gast
Gas/water aansluiting keukentje
« Gepost op: juni 19, 2010, 10:35:16 pm »

Hallo,

Ik heb een Jamet Arizona uit '99 en ga daar voor het eerst mee op vakantie, wat ik nog niet heb kunnen achterhalen is hoe/waar de gas aansluiting in het keukentje zit.

Ik heb een Campingaz 907 fles met een aansluitset (slang, klemmen, drukregelaar) maar weet niet waar deze in het keukentje moet worden aangesloten.

Heeft iemand een idee hoe dit is geregeld ? kan je hier ook ergens de slang op zetten en met een klem afklemmen ?

**********
Een andere vraag, over de water aansluiting, deze zit onder de spoelbak/kraan en hier kan een slang op aangesloten worden welke waarschijnlijk ook weer met een klem moet worden afgeklemd.

wat voor slang heb ik hiervoor nodig ? volgens mij is een tuinslang aan de grote kant (qua diameter)

Hoe werkt het als ik stromend water op m'n camping plek heb en deze wil aansluiten op de kraan in het keukentje ? heb ik daar nog meer dan alleen een stuk slang voor nodig ?

de kraan heeft geen knop om de kraan open-dicht te draaien, hoe moet ik dit aanpakken dan ?

Ik hoor graag jullie ide?n hierover.





Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:Gas/water aansluiting keukentje
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2010, 10:32:44 am »

De meeste Jamet keukens hebben voor het aansluiten van gas gewoon een eindje (koperen?) pijp ergens onder het aanrechtblad zitten waar dan de gasslang overheen geschoven kan worden en met een slangklem wordt vastgezet.

Het spoelbakje heeft inderdaad geen kraan, dus als het je al lukt om hem direct op een bestaande waterleiding aan te sluiten, dan heb je continu stromend water.
Hiervoor zijn diverse oplossingen voorhanden, variƫrend van een voetpomp tot electrisch aangedreven pompjes. Hierover vind je meer in de techniek-topics.

Succes!!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal