Cabanon Columbia

Gestart door dheppener, juli 30, 2010, 11:41:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

GJT

Nog een tip voor Cabanon kopers. Vraag even of ze een extra afvoerslang erbij doen of een langere monteren. Die bij onze keuken kwam slechts 10 cm onder de keuken uit en was daarmee te kort om er een afvalwater (jerrycan) tank onder te zetten. Ik heb de slang daarom vervangen voor een langer exemplaar.

dorus_jolan

Dat is inderdaad een goede tip.
Wij gaan hem (door een financiele meevaller van onze "vrienden" van de belastingdienst) volgende maand bestellen.
Het kraantje, het edition pakket, een ondertentje en het disselslot gaan we erbij bestellen.
De gasflessen heb ik op marktplaats al op de kop getikt.

Heeft een van de eigenaren de vw al een keer opgezet?

Driehoekje

Hallo,

Wij hebben vorige week de columbia besteld. Incl. 2 ondertenten, disselslot, editionpakket, gasflessen.
Dat van de slang wist ik niet, heb ik jammer genoeg dus ook niet aangegeven. Maar wij nemen ook geen kraantje, dus hebben dat dan niet nodig?

Wij gaan hem 6 mei ophalen!!

Qwaqa

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee. Laten we hopen op mooi kampeerweer dit en volgende jaren.

biccie

gefeliciteerd!!!!
we hopen op mooi weer!!

sannie75

Gefeliciteerd! Weer een Columbia erbij, leuk hoor!

Volgens mij zijn er nu al heel wat besteld of al opgehaald! Toch zeker al een stuk of 5?

Ik hoop dat we er allemaal heel lang plezier van zullen hebben!!!

PWierdsma

Hallo Allemaal!

Vorig jaar hebben wij de Columbia gekocht, deze was nog zo nieuw, dat we geen enkel topic konden vinden over deze vouwwagen.
Toevallig loop ik nu wel tegen diverse topics aan, dus maar even aangemeldt op dit forum, mogelijk hebben wij wat antwoorden op vragen
van aanstaande columbia bezitters!
Afgelopen jaar zijn wij er een lang pinksterweekend en twee weken frankrijk mee weggeweest.

Als aanvulling op de maximale belading: De norm voor Frankrijk ligt lager, de constructie is gebouwd op meer gewicht, en voor de Nederlandse markt geldt een andere norm.
Waarom weet ik niet, maar de 700/750 kg geldt voor hier (mag je uiteraard ook mee in frankrijk rijden).

Wij hebben met name voor de hoogte gekozen (ik ben zelf vrij lang, en kan hier ook fatsoenlijk rechtopstaan, ook aan de zijkant van de koepel bij de keuken).
Daarnaast met drie kinderen: je zou maar 5 dagen regen hebben!!! De ruimte binnen is dan wel heel fijn.

Je kunt iets korting krijgen als je draaipootjes vervangt voor uitvalpootjes, maar dat lijkt mij zeer onlogisch, het scheelt ook maar honderd euro ofzo. Bovendien heb je dan
ook een ongeremde vouwwagen, dus daar zou ik zeker niet voor kiezen.

Tot slot nog een ervaring: Hij ligt extreem stabiel achter de auto. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor auto je hebt, maar wij hebben geen moment gehad dat je
echt kon merken dat er wat achter hing. De relatief grote banden zorgen ook dat ze niet warmlopen, en dus een minimale kans op een klapband.

Specifieke vragen, laat maar horen, misschien hebben we er ervaring mee...
Oh ja, afgelopen zomer in m´n eentje opgezet in een half uurtje.

Groet,
Patrick

dorus_jolan

Klinkt goed met de ervaringen, ik ben blij dat hij stabiel achter de auto ligt.
Wij gaan hem zaterdag bestellen, met disselslot (die dingen kun je ergens anders niet veel goedkoper krijgen), het edition pakket, het kraantje, ondertent.
Een ongeremde vouwwagen lijkt me ook niet verstandig, bij de wit vertelde ze ook dat ze er nog nooit een hadden verkocht zonder geremd onderstel.

We willen hem half juni ophalen dan kunnen we hem meenemen naar het duikweekend in zeeland.

nikkel1964

Ik zou, als je de keuze hebt, zeker niet voor een ongeremde wagen gaan. Behalve dat het gewoon beter en veiliger rijdt is het ook veel handiger: voor het afkoppelen kun je 'm op de handrem zetten zodat je bij niet geheel vlakke ondergronden niet het risico loopt van een afdruk van een trekhaak in je bumper zonder dat je gelijk al met wiggen en zo in de weer moet. Ook is de terugrij-automaat een ideaal hulpmiddel bij het horizontaal stellen van de wagen. Zo zijn er nog wel meer voordelen op te lepelen: als het even kan een geremde wagen!  :J

Yella

Citaat van: NielsP op april 12, 2011, 09:35:03 AM
Ik zou, als je de keuze hebt, zeker niet voor een ongeremde wagen gaan. Behalve dat het gewoon beter en veiliger rijdt is het ook veel handiger: voor het afkoppelen kun je 'm op de handrem zetten zodat je bij niet geheel vlakke ondergronden niet het risico loopt van een afdruk van een trekhaak in je bumper zonder dat je gelijk al met wiggen en zo in de weer moet. Ook is de terugrij-automaat een ideaal hulpmiddel bij het horizontaal stellen van de wagen. Zo zijn er nog wel meer voordelen op te lepelen: als het even kan een geremde wagen!  :J
Helemaal mee eens. Als je een noodstop moet maken met je gezinnetje in de auto, volbeladen met spullen en een vw erachter van 400/500 kg, dan wil je wel graag kunnen stoppen. Ben zelf al eens van een helling gereden met remmen die een stuk minder werkten dan de bedoeling was. voelt beslist niet plezierig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

zippey

Hallo,

Ik ben ook van plan om de Cabanon Columbia aan te schaffen. Mijn vraag is: weet iemand wat ongeveer de levertijd is? Ik wil hem eind april gaan bestellen en we gaan eind juli op vakantie. Ga ik dat nog redden? Want ik heb gemerkt dat ze verkocht worden als hete broodjes.

Groetjes,
Boudewijn
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Yella

Citaat van: zippey op april 17, 2011, 07:57:33 AM
Hallo,

Ik ben ook van plan om de Cabanon Columbia aan te schaffen. Mijn vraag is: weet iemand wat ongeveer de levertijd is? Ik wil hem eind april gaan bestellen en we gaan eind juli op vakantie. Ga ik dat nog redden? Want ik heb gemerkt dat ze verkocht worden als hete broodjes.

Groetjes,
Boudewijn

Dat zal een dealer beter kunnen vertellen denk ik.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

zippey

groetjes
Citaat van: jellejawa op april 17, 2011, 08:13:38 AM
Dat zal een dealer beter kunnen vertellen denk ik.

Ha, ja klopt alleen de afdeling bij de Wit was gisteren telefonisch niet te bereiken (zo druk hebben ze het ). Ik hoop eigenlijk dat de mensen die hem onlangs hebben besteld mij een indicatie kunnen geven.

dorus_jolan

Hoi Zippery,

wij hebben hem gisteren besteld en gaan hem 16 juni ophalen. De levertijd is 6-8 weken.
Ze hadden gisteren nog het showroom model te koop dus als je geluk hebt..... mocht dat niet zo zijn heb ik nog wel een folder liggen waar op staat dat je er een waardebon van ?250 euro en een gratis ondertent erbij krijgt (als je hierom vraagt bij de wit zul je het ook gewoon krijgen hoor). Dus als je wil mag je die wel hebben.

Bekijk wel even de optie of je het oude model wil of het nieuwe.

zippey

Citaat van: dorus_jolan op april 17, 2011, 08:56:54 AM
Hoi Zippery,

wij hebben hem gisteren besteld en gaan hem 16 juni ophalen. De levertijd is 6-8 weken.
Ze hadden gisteren nog het showroom model te koop dus als je geluk hebt..... mocht dat niet zo zijn heb ik nog wel een folder liggen waar op staat dat je er een waardebon van ?250 euro en een gratis ondertent erbij krijgt (als je hierom vraagt bij de wit zul je het ook gewoon krijgen hoor). Dus als je wil mag je die wel hebben.

Bekijk wel even de optie of je het oude model wil of het nieuwe.

Bedankt voor de info! :)  Dat showmodel, is dat een nieuw type? Kun je trouwens nog onderhandelen over de prijs en eventuele opties e.d.?

Groetjes,
Boudewijn