Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Gereedschap mee in de vouwwagen?  (gelezen 39567 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #75 Gepost op: juli 26, 2012, 08:41:21 am »

Hier alleen een waterpomptang voor de koppeling van de gasfles en een schroevendraaiersetje. Oh ja, en de rubberen hamer met haakje om haringen los te trekken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #76 Gepost op: juli 26, 2012, 09:36:37 am »

Ik heb bij de Action en uitverkoopbakken van de bouwmarkt een heel assortiment gereedschap bij elkaar gespeurd. Niet de beste kwaliteit, maar ideaal voor die paar keer per jaar dat je het nodig hebt op de camping.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #77 Gepost op: juli 26, 2012, 09:21:30 pm »

De laatste jaren neem ik niet veel meer mee dan een eenvoudig bit-setje en een multimeter. Mijn ervaring is dat ik het gereedschap vrijwel nooit nodig heb, of dat ik net dat stuk gereedschap thuis heb gelaten dat ik wel nodig had gehad. In echte noodgevallen is er dan wel een bouwmarkt in de buurt of is de campingbaas zo vriendelijk om wat te lenen.
Gelogd

beno

  • Gast
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #78 Gepost op: juli 28, 2012, 10:31:23 pm »

Ik neem alleen een kleine bahco mee om het bagagerek los te kunnen maken. Verder heb ik altijd een hydraulische krik en kruissleutel in de disselbak liggen. Nog nooit zelf nodig gehad, wel gebruikt om wiel van de caravan van een ouder stel (waar we toevallig langs kwamen) te vervangen. Op " onze" camping is verder alle gereedschap wel aanwezig dus ik hoef verder niks mee te slepen.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2012, 10:32:55 pm door beno »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 489
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #79 Gepost op: juli 29, 2012, 04:50:47 pm »

Heb een uitgebreide gereedscahpskoffer in de auto, met zo'n ratelsleutel en de wereld aan doppen, want mijn auto heeft de neiging om nogal vaak stuk te willen zijn.  ::) In de vouwwagen heb ik een hamer, touw, plakband, waterdicht linnenplakband (plakt ook op natte oppervlakten), van die strijkdingen (maar geen strijkijzer, maar een warmgemaakte panonderkant doet wonderen). Verder nog reserve gasringen voor onder de pitten, een reserve achterlicht en mistlicht, en nog wat moertjes en boutjes voor het tentframe.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 725
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #80 Gepost op: juli 29, 2012, 07:37:02 pm »

Wij hebben eigenlijk niets bij ons, enige dat wel mee is is een sleutel voor de wielmoeren en een stang om de pootjes uit te draaien.

Ook hebben we veel bier bij ons, als we iets nodig hebben dan is er altijd wel iemand op de camping die wel van alles bij zich heeft, zie de vele bovenstaande reacties :)

In ruil voor een lekker pilsje kun je altijd wel wat lenen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #81 Gepost op: juli 29, 2012, 10:41:29 pm »

waar gebruik je die wd40 dan voor??? :?

op alle bewegende delen komt doek en kruipolie op doek lijkt me geen succes eerlijk gezegd  :?

WD40 is beslist geen kruipolie in de normale zin van het woord en niet op basis van een minerale of synthetische olie. WD40 is ontwikkeld voor de NASA in de jaren 60 als beschermmiddel tegen aluminium corrosie en het belangrijkste bestanddeel is visolie met daatbij een serie oplosmiddelen en hechting verbeteraars.
Het nummer 40 komt van het gegeven dat dit de 40ste formulering was die ontwikkeld is en de vereiste eigenschappen had, gaande weg zijn meerdere eigenschappen ontdekt en is het inmiddels een universieel redelijk onschadelijk smeermiddel. Dit neemt niet weg dat je het niet in je tentdoek wilt hebben, maar voor het smeren van stroeve uitschuif tentstokken en het tegen gaan van corrosie op alluminium en het smeren schanieren is het vele male beter dan "normale olie" houdende middelen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #82 Gepost op: juli 29, 2012, 10:45:10 pm »

setje dopsleutels gaat volgend jaar ook mee. Moest dit jaar een hydraulische arm onder het bed vervangen.
Had hem bij het laden niet helemaal vrij gelaten waardoor hij krom trok en het bed niet meer open bleef staan. Met hulp van Holtkamper  WW en TNT  WW kon ik het binnen 2 dagen vervangen. Had enkel een universele sleutel mee, werkte wel maar makkelijk ging het niet.
Gelogd
live life outdoors

bosi

  • Gast
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #83 Gepost op: juli 29, 2012, 10:51:48 pm »

Ik heb standaard een kleine baco, waterpomptang een harde kunssttof haring hamer en een klauwhamer in de disselbak liggen.
De tangen voor het bagage/fietsenrek en die onwillige schroeven van de uitschuif tentstokken.
De kunststof hamer (zit loodhagel in voor het gewicht) om haringen in de grond te slaan, je kunt met deze hamer alle typen haringen (dus ook houten) de grond inslaan zonder dat je vonken (metaal op metaal) of bramen aan metalen haringen veroorzaakt, rubber hamers veren te veel en van de houten hamer die we eerst hadden brak de steel. En met de kunststof hamer is de kans kleiner dat je het tentdoek beschadigd mocht je een keer mis slaan.
De klauwhamer gebruiken we op haringen er weer uit te trekken, mbv van de klauw krijg je zelfs de meest lastige haring er weer uit.
Ook een klosje staalgaren en 2 (stop)naalden en een vingerhoed behoren tot de gereedschap set.

Verder heb ik een complete gereedschap rol, met ring/steek sleutels, schroevendraaiers, inbus en torx sleutelset, isolatietape, slangenklemmen en een multimeter etc. liggen (stamd nog uit de tijd dat je de meeste defecten aan je auto zelf kon oplossen).
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2012, 05:29:34 pm door bosi »
Gelogd

gabsor

  • Gast
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #84 Gepost op: augustus 18, 2012, 02:50:53 pm »

Gereedschap mee

Ty Raps
Duct tape
Klauwhamer
Waterpas
Schroevendraaierset (klein en normaal)
Waterpomp tang
Motorolie
Koelvloeistof
Zakmessen o.a. multitool
Baco (verstelbaar)
Ijzerzaag
Touw
Sjorbanden
Secondelijm
Merkstift

Accutol met bitset? Haha, die vind ik leuk. Zie mensen er wel eens de uitdraaipootjes mee uit/indraaien... Kost me met de hand 20 seconden maar goed iedereen z'n ding  :O

In viskoffer maar niet i.d. vouwwagen maar in de dissel. Wel zo handig igv ik er onderweg bij moet.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #85 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:01:03 pm »

Motorolie
Koelvloeistof

Is dit voor de mover?????   :#
Gelogd

gabsor

  • Gast
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #86 Gepost op: augustus 19, 2012, 02:52:36 pm »

Mover? Huh nee, de holtkamper laat zich met de hand verplaatsen.

Is voor de auto..... geen gereedschap. Ik weet het. Maar wel erg handig als je ergens in de bergen staat en 1 van beide is nodig.
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #87 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:48:36 pm »

Toch weer gereedschap nodig gehad!
Helemaal natuurlijk als je een hangslotje gebruikt waarvan je de sleutel had verwisseld :-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.867
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #88 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:00:00 pm »

Heb het zelf voornamelijk nodig gehad voor anderen die reparatie klusjes hadden dit jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Holiday Mike

  • Gast
Re:Gereedschap mee in de vouwwagen?
« Reactie #89 Gepost op: januari 01, 2013, 09:18:55 pm »

probeer eens de andere zijde van de slinger voor je pootjes. Bij ons is die namelijk precies de maat van de moeren voor de wielen. Dat kan geen toeval zijn.
Ik weet overigens niet of alle slingers zo uitgevoerd zijn,... en of alle maten wielmoeren hetzelfde zijn. Maar één keer passen, en klaar is .... tinfoil.  :#

LOL kwam ik vandaag achter.
we hebben sinds kort ook een vw en ik wilde ff de pootjes uitdraaien.

Dus pak de slinger en hij paste niet lekker, mn zoon van 4 rende rondjes om me heen dus was niet heel scherp...
En gisteravond heeft er ook mee te maken  ::) (nog de beste wensen)
De slinger paste niet lekker en slipte over de kop, gloeiende gloeiende,,, ik mn set uit de auto erbij en aan de slag.
Bij het weer opruimen kwam ik erachter dat hij idd 2 kanten heeft. Dus volledig onterecht de vorige eigenaar inwendig vervloekt

Ben best regelmatige sleutelaar maar deze zag ik ff niet in 1 keer  :+

Verders gaat er bij mij altijd een heel arsenaal mee.
Van tape en ty wraps, multi meter lamp mes en uitgebreide koffer.
Afgelopen jaar ook lijmklem(en) ook handig om handdoeken als zonnescherm op te hangen als het waait.....
spare zekeringen/lampjes


Maar ga zeker mn lijst voor dit jaar aanpassen aan de hand van jullie lijsten. TNX
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal