Mag ik mijn vouwwagen trekken?

Gestart door primaxyes, december 04, 2010, 06:01:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

Citaat van: primaxyes op januari 13, 2011, 03:48:57 PM
En het gewicht...was verbazinwekkend genoeg...250 kilo (tussen 225 en 275 dus ongeveer)
Valt me nog mee ;)
Het is niet alleen het gewicht van de vw, maar ook de rest van de troep die we meeslepen en de overige gezinsleden. Dan komt er al snel een paar honderd kg bij.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

primaxyes

Ja dat had ik ook al in de gaten ;)
Maar is snap niet precies wat ze dan bedoelen met een as-last van 350 bis 700 kilo.
Waarom niet gewoon max toelaatbaar gewicht 700 kilo?
of is dat gewoon de duitse manier?

screech

Waarschijnlijk omdat als de vouwwagen lichter is dan 350 kg, hij dan instabiel word. Ik denk dat ze daarom aangeven dat de vouwwagen het beste beladen kan worden tussen de 350 en de 700 kg.

primaxyes

#48
Ik heb vandaag wat apparts ontdekt...terwijl ik de knommel aan het wassen was (ja ik was de vouwwagen bak wel maar mijn auto niet) staat er op de zeikant een ander typeplaatje, waarop staat maximale zuzatzlast (of id) 450 kilo....
Dat andere typeplaatje is enkel de aslast...dus wat is nu het officiele gewicht...de 450...of 700

marcel.s

tja , misschien even naar een dealer of zo ff vragen?

ze maken het niet makkelijker.

michieldh

#50
zusatzlast betekent vrijvertaald: extra belasting
Het komt op mij over als het gene wat je er in mag laden.
Dat kan betekenen dat je vw ledig 250kg weegt en je dus 450kg mag laden.
Maar ik weet niet of ik het bij het goede eind heb nu??

primaxyes

Kan ook zijn dat er stond gesammt gewicht, ik zal er maandag even een foto van maken ;)
Maandag is mijn enige vrije middag dus dan doe ik het dan even, evenals de verlichting in orde maken (:

primaxyes

De reactie van de Dealer:

De maximale aslast is bepalend dus de 700 Kg.

De 450 Kg op de bak wil alleen maar zeggen wat de maximale last is die de polyesterbak zelf mag hebben.

Hopende U hiermee voldoende te informeren,

Met vriendelijke groet,

brambo.650

Ik heb zo'n bak verleden jaar van het onderstel afgesloopt. Toen ik de as zelf nauwkeuriger bekeek, zag ik daar een afgeplakt typeplaatje (soort schilderstape, in donkerrode kleur van de as gespoten) gepopt zitten. Hierop staat een max aslast van 500 kg. Volgens mij geldt die 300/700kg op de dissel als gewicht voor de losse trekboom, en niet voor het asgewicht of totaal gewicht. Dat plaatje wat je gevonden hebt zit als ik het goed heb, rechtsvoor aan de zijkant op de bak. Die 500 kg van de as komt dan vrij goed overeen met de max 450 op dit typeplaatje.

primaxyes

Word er toch allemaal veel duidelijker van heh :p
Heb um eens uitgeklapt en ik moet zeggen, hij ziet der toch nog prima uit voor zon oud barrel.
Alleen heb ik ontdekt dat de pootjes van de klapbak wat hulp nodig hebben, beetje rot enzo, maar dat geeft niets (:
En voor bij de dissel waar de rand van de bak op boom zit...is de klem afgebroken, deze moet ik ook maar eens weer lassen, alleen opletten voor de bak natuurlijk (:

panevino

Effe een klein stukkie off-topic ...

Heb jij er een kerk bij ofzo???
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

Citaat van: PaneVino op januari 19, 2011, 11:35:01 AM
Effe een klein stukkie off-topic ...

Heb jij er een kerk bij ofzo???
Of een grote garage????
Wel handig zoveel ruimte.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

primaxyes

#57
hahaha, een kerk xD
Nee, is een spooremplacement, maar dat stuk is momenteel niet verhuurd ;)
En hij staat er maar een weekje om te luchten ;)
:off Het schiet mij trouwens ineens tebinnen, is het eigenlijk vanzelf sprekend dat die nog waterdicht is :P?

Qwaqa

Dit was een examenvraag op mijn E bij B examen, en ja, je mag de wagen meenemen, mits deze niet de toelaatbare waarden van je auto overschrijdt.

primaxyes

Ik heb eens geprobeerd wat voor ramp het vormt om een helling op te rijden, aangezien ik toch in limburg woon en fatsoenlijke hellingen voor mij niet moeilijk te vinden zijn. En echte probleem ondervond ik niet, aangezien het een 50 weg is...ging dat prima in zen 2, en de vlakkere stukken, nog altijd berg op, gingen makkelijk nog in zen 3. Berg af ging ook prima in zen 2, zonder bij te hoeven remmen. En dat leid tot mijn volgende vraag, remt mijn vouwwagen zelf bij met berg af rijden? of is dit echt alleen als ik zelf op de rem trap?