Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag  (gelezen 26737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kale jan

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #30 Gepost op: april 26, 2011, 07:30:18 am »

vw 50 euro
kleinspul 25 euro
14 dagenweg

75/14 maakt 5.36 per dag :>
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2011, 08:07:16 pm »

Je moet wel het aantal jaren tellen die je gaat, en wat hij dan nog waard is.

Ik heb een roadmaster van 1999 1 jaar gehad  2500,00 gekocht   1700 verkocht verschil is 750 euro   33 dagen mee weg geweest dus die kost me   24,24 per dag excl verzekering. Stalling heb aan mij eigen.

Mijn zoon een vouwwagen gekocht voor 500 euro  vorig jaar gaat er nu nog een keer mee totaal 45 dagen Rest waarde 250 euro

Dan kost deze 5.55 per dag

Je moet het dus niet op 1 jaar wegschrijven.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #32 Gepost op: april 28, 2011, 08:19:22 am »

Het is hier niet zozeer de werkelijke waarde van je vouwwagen die telt, maar meer de interesse wat ie per dag kost (dus exclusief afschrijving).
Achteraf weet je namelijk pas werkelijk hoeveel je hebt afgeschreven aan de vouwwagen.

Het is dus zo dat de meeste leden hier gewoon bijhouden wat de aanschafkosten waren en de extra bijkomende kosten (stalling, extra aangeschafte zaken, verzekering etc...) en dat delen door het aantal dagen dat ze ermee weg zijn geweest.
Dat levert dan een bedrag per dag op.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #33 Gepost op: april 28, 2011, 11:12:58 am »

Dit vind ik een lastige.
De vouwwagen heb ik aangeschaft.
De stalling weet je ook dat je die moet betalen.

Spullen voor kamperen had ik al, zoals stoelen etc. die waren bij de tent ook nodig.
Af en toe kopen we wat nieuwe dingen.

Wat ik mis is de kosten van de camping als je aan het kamperen bent. Die zie ik in de meeste rijtjes niet terug.

Eerlijk gezegd berekend ik voor de vakantie alleen het bedrag wat ik voor de camping uitgeef en de brandstof.

De vouwwagen etc. heb ik al.

En natuurlijk heeft alles onderhoud nodig. Maar goed dat weet je als je een vw heb.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #34 Gepost op: april 28, 2011, 10:41:30 pm »

Wij bereken niks. Wij zien wel als we terug zijn wat het gekost heeft.


Je kunt toch zo niet berekenen wat je vouwwagen kost.

Stel je koopt een vouwagen 6000,00 euro je kunt er wegens omstandigeheden maar bv 5 dagen mee op vakantie dan kost hij 1200,00 per dag.

Als je alles echt gaat tellen kun je beter iets huren op een camping.

Je kunt je afschrijving makelijk vinden. Kijk even op marktplaats wat je vouwwagen ongeveer waard is pak er een stuk 5 en neem het gemiddelde hiervan. Bel een dealer op en vraag naar de inruilwaarde (die zal ongeveer 750 euro lager liggen dan de prijzen op marktplaats (daar kijken ze zelf ook vaak  wat de waarde is op marktplaats en bepalen dan de inruilwaarde)



« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 10:49:02 pm door dj54 »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #35 Gepost op: april 28, 2011, 10:45:44 pm »

vw 50 euro
kleinspul 25 euro
14 dagenweg

75/14 maakt 5.36 per dag :>

baas boven baas  :>
Gelogd

arjenh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Jamet Louisiana (2002)
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #36 Gepost op: juli 12, 2011, 09:50:41 pm »

Hierbij een rekenmodelletje in excel.
2 tabbladen met 2 verschillende methoden.

Let op: alleen witte cellen invullen.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #37 Gepost op: juli 13, 2011, 12:56:20 am »

vw 50 euro
kleinspul 25 euro
14 dagenweg

75/14 maakt 5.36 per dag :>

kan goedkoper hoor, heb de mijne gekregen en mijn pa heeft alle kosten van het opknappen betaald, zelfs de banden omdat hij geen ondeugdelijke wagen aan me wilde geven :#. Daarnaast staat hij gestald in een speciale carport naast hun huis voor nop. Denk dat ik alleen de extra benzine moet rekenen en de slijtage aan de auto................. maar ach anders reed ik weer een stuk verder weg op vakantie en was ik het ook wel kwijt.


Maar het ding is me onbetaalbaar veel waard omdat het me veel vrijheid geeft, veel plezier eraan beleefd heb de afgelopen 22 jaar en dat is moeilijk in een bedrag uit te drukken. ;)
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #38 Gepost op: juli 13, 2011, 10:02:59 am »

Eventjes snel rekenen:
                                      Jaar 1                                                                 jaar 2, 3,...
VW (aankoop)                  ? 2500                                                                     ? 0 !!!
campeer materiaal             ? 500                                                                      ? 50 (beetje rommel bijgekocht)
camping (21 nachten)        ? 1000                                                                    ? 1000
extra brandstof (?)            ? 25 (= +/- 1.5l/100km extra, 1200km rijden)                  ? 25
extra péage                       ? 0                                                                        ? 0
jaarlijks onderhoud              ? 125                                                                     ? 125
                                     ----------                                                                  ---------
totaal                              ? 4200                                                                     ?  1250

Alternatief:

Eurocamp 21nachten   +/- ? 3600 (? -600 "verlies")                           +/- ? 3600 (? +2350 "winst")

Iberostar Royal El Mansour  ? 6.490,88 (? + 2290.88)                         ? 6.490,88 (? +5240.88)
(Tunesië half pension 21 nachten Thomas Cook 2 volwassenen + 2 kids)

Ok, ok... bij de vakantie in Tunesië heb ik minder brandstof aan te rekenen en genieten we ook nog eens van een ontbijt en buffet 's avonds. Maar voor 5240.88 eurootjes wil ik dat er wel bijrekenen hoor  :H

Moraal van dit verhaal: met een VW verdien je bakken geld!!!  :>
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #39 Gepost op: juli 13, 2011, 10:19:26 am »

Moet je eens berekenen hoeveel "winst" je maakt als je ipv 4 weken Malediven, Z. Amerika of Seychellen gewoon 4 weken naar de Ardennen gaat  I:

Overigens vind ik dit een echt "Hollands" onderwerp. Hoe wil je beleving, gevoel, plezier etc. verdisconteren in de kosten ?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #40 Gepost op: juli 13, 2011, 11:00:33 am »

Moet je eens berekenen hoeveel "winst" je maakt als je ipv 4 weken Malediven, Z. Amerika of Seychellen gewoon 4 weken naar de Ardennen gaat  I:

Overigens vind ik dit een echt "Hollands" onderwerp. Hoe wil je beleving, gevoel, plezier etc. verdisconteren in de kosten ?


Ik denk dat het heel goed is om te berekenen wat een eigen kampeermiddel kost in tegenstelling tot de huur die je anders kwijt bent voor een vakantie. Dat verschil kan op de lange termijn wel degelijk een motivatie zijn om zelf iets te kopen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #41 Gepost op: juli 13, 2011, 11:33:58 am »

Ik denk dat dat nogal arbitrair is.

Een geheel verzorgde vliegreis naar de The Royal Penthouse Suite, President Wilson Hotel, Gen?ve geeft mij een reden om, uiteraard zuiver uit kostenoverwegingen, een complete Opera klapkar te kopen, compleet met twee kindertenten...

Er zullen mensen zijn die nu net wel op vakantie kunnen, of willen, juist omdat dit een relatief goedkope manier kan zijn om op vakantie te gaan. Er zijn mensen die meer dan de prijs van een caravan uitgeven om erg luxe onder tentdoek te kunnen slapen.

Vakantie is een beleving, de een doet dat in een hotel, op Balconia of Playa de 's-Gravezande, of op een camping.

Overigens is het wel aardig om te kijken naar de daadwerkelijke kosten, maar het verdienen is altijd erg relatief. (Zo waren er voor de huizencrisis mensen die de overwaarde van hun huis hebben bijgeleend om consumptiegoederen te kopen...) Verdienen is pas als je iets in handen hebt.

Enne, de genoemde suite is al te huur vanaf 65.000 EUR per nacht. Happy camping!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Richard

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #42 Gepost op: juli 13, 2011, 05:29:56 pm »


Enne, de genoemde suite is al te huur vanaf 65.000 EUR per nacht. Happy camping!
Er zijn meer dagen dat ik minder uitgeef per nacht ::)
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #43 Gepost op: juli 13, 2011, 06:45:45 pm »

Er zijn meer dagen dat ik minder uitgeef per nacht ::)

Stumper  :#
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:berekenen kosten van je vouwwagen, wat kost hij per kampeerdag
« Reactie #44 Gepost op: juli 13, 2011, 07:59:27 pm »

lol komt ook nog afschrijvingskosten en herwaarding bij een vw kijken toch. Herrinner me vaag van Bedrijfskunde/Boekhouden en Bedrijfsadministratie vroeger van mijn studie dat je een afgeschreven iets weer mag opvoeren op de boekhouding :# mits het nog voldoet uiteraard ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal