BP gasfles

Gestart door Didi, mei 19, 2011, 04:23:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Didi

Ik overweeg om over te gaan van de blauwe campinggaz fles naar de groene BP fles. Het voordeel van de blauwe fles is de inwisselbaarheid in Europa, alhoewel Campinggaz in Italie toch wel een probleem begint te worden. Volgens mij kan er in de groen meer kilo gas, dus dan hoef ik ook niet te wisselen in mijn vakantie....

Wie gebruikt de groene BP fles al en heeft derhalve al gebruikerservaringen?

-Is bijvoorbeeld de drukregelaar (30mb) hetzelfde als op de campinggaz flessen?
-Zijn ze makkelijk(er) in gebruik als de blauwe flessen?
-Zit er meer gas in (dus kun je er, bij normaal gebruik, langer mee doen?)
-Kun je ze eigenlijk goed omwisselen in het buitenland?

Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Henk CC

Didi,
Je moet een andere drukregelaar hebben, bij de CG schroef je de regelaar op de fles. Bij de groene schroef je de regelaar op een kraan op de fles, deze zijn er in 30 en 50 mbar. Ze zijn makkelijk in  gebruik. Er is ook een 3 kg uitvoering te koop.  Je kunt er met normaal gebruik zeker 3 vakanties mee doen. Een ander voordeel is dat je  de fles altijd tussen tijds bij laten vullen, je betaald per kg. Als je fles vol is hoef je de fles in het buitenland te vullen of te ruilen. Zelf ben ik aan het kijken of de 3 kg in mijn CC keuken past, in plaat van de CG.
Henk

marcel.s

ik heb er 1 ,het is net als die groene stalen flessen, alleen dan light  :K
hij is wel wat dikker , dus neemt meer ruimte in beslag.

op de BP site staat alle info die je verder nodig heb.
er zijn een paar landen waar deze inwisselbaar is.

verder hebben ze 2 maten, een 5 en een 10 liter .
aanschaf van de fles was even duur, de vulling is wel duurder .
je moet ook de bon goed bewaren, dan krijg je je geld terug als je de fles weer weg doet.

en ja je moet andere druk regelaars hebben, maar dat is niet duur.
meteen een goed moment om de gas slangen te verversen. I:

wijnand

Wij hebben er net ook één gekocht (5kg versie) omdat de stalen 5kg niet in de disselbak past. De fles is inderdaad aanzienlijk lichter, maar ook lager en heeft een grotere diameter. Voordeel is wel dat je kan zien hoeveel gas er nog in zit (deel is transparant). Naast het bewaren van de bon krijg je bij aankoop ook een code mee die je via internet moet registreren bij BP. Dan krijg je een teruggave formulier gemaild dat je nodig bent om het statiegeld terug te krijgen als je 'm weg wil doen.

Groet,
Wijnand.

marcel.s

Citaat van: wijnand op mei 19, 2011, 08:22:01 PM
Naast het bewaren van de bon krijg je bij aankoop ook een code mee die je via internet moet registreren bij BP. Dan krijg je een teruggave formulier gemaild dat je nodig bent om het statiegeld terug te krijgen als je 'm weg wil doen.

dat bedoelde ik idd.

Didi

Ik zie zeker de voordelen. Maar de gasfles wil ik uit de keuken hebben en het liefst in de wagenbak (tijdens het rijden). Zou zo'n 5 liter eigenlijk wel passen?

Ik heb alles in huis gehaald om een grote flexibiliteit in de gasvoorziening te krijgen. Snelkoppelingen, slangen, afsluitbare verdeelunit...en ik kan alles makkelijk aan- en afkoppelen.
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Richard

Waarom veel koppelingen? veel kans opmeer lekkages kapotte onderdelen?
Zorg dat je reserve onderdelen dan meeneemt.

Waarom geen geen 2 gasflessen een in de keuken en een voor de BBQ en of verwarming ?
Ik heb de campinggazfles 907 in de keuken staan en een groenefles puur voor de bbq en de verwarming  indien nodig 's avonds. Kan ik een heel jaar mee doen..
en nog wel meer als een jaar..
Maar niet te min wel handig :#

marcel.s

ik doe verwarming, koken, safarie en eventueel de koelkast, met een splitter op de fles, en elk apparaat z'n eigen druk verdeler.
moet ik wel zeggen, dat er max 2 op de splitter kunnen.
ik doe namelijk tijdens koken met gasstel en safarie niet verwarmen, beetje onzinnig .

ik heb 1 nadeel van het feit als je maar 1 fles hebt, op =op en dan moet je nieuwe halen.

dus ik moet nog even op zoek waar ze stations hebben in de lokatie van het voorjaars gebeuren, want ik ben over de helft .
dat na 2 voorjaars weekenden en 1 keer 2 weken kamperen, en nog niet leeg.

als je wilt weten hoe groot hij is, kun je het beste naar een dealer gaan en hem opmeten.

oja, er is ook  concurrentie volgens mij heeft shell ook een ligte variant, die is volgens mij blauw

het was ff zoeken, maar hier issie   http://www.shell.nl/home/content/nld/products_services/in_the_home/gas_lpg/gas_freetime/

en van bp

http://www.bp.com/bodycopyarticle.do?categoryId=9031330&contentId=7057310

nou meer weet ik ff niet.

wijnand

Citaat van: marcel.s op mei 21, 2011, 04:01:51 PM
ik heb 1 nadeel van het feit als je maar 1 fles hebt, op =op en dan moet je nieuwe halen.

Daarom heb ik het bij ons anders opgelost: de keuken en een losse cadac safari chef zijn aangesloten op de BP fles in de disselbak. Die losse cadac staat er omdat drie pannen op het kookstel niet echt lekker past. Voor eventueel bbq'en of grillen hebben we laatst een campinggaz partygrill gekocht. Daar kun je van die 407plus flesjes op aan sluiten die overal verkrijgbaar zijn, maar die er ook weer onder vandaan gehaald kunnen worden als ze nog niet leeg zijn. Dat geheel is bijzonder compact om mee te nemen. Dus mocht onverhoopt de BP fles leeg zijn, dan kunnen we altijd de laatste dagen overbruggen met de partygrill (die heeft namelijk ook de mogelijkheid om als gaspit gebruikt te worden). Overigens, die party grills worden aangeboden voor heel diverse prijzen (40 tot 65 euro). Wij hebben er één gekocht tijdens een magazijnverkoop van Nijhof in Baarn voor 19,95 :#. Ze hadden toen (februari) pallets vol van die dingen, dus wellicht hebben ze ze nog.

Groet,
Wijnand.

arnold76

Ik heb dus ook zón 5kg bp-light fles,hij zit nog 3/4 vol maar ik zou echt niet weten waar ik de fles zou kunnen afvullen.
Weet iemand hier antwoord op?
Ik kan het op de site van bp niet vinden,of ik moet er overheen hebben gekeken.

screech

@arnold, in welke regio moet dat zijn. Vaak zit er wel ergens een gasdepot, of een gasvulstation.

Ik heb ook even een paar afgebeld, en die leverden ook gewoon aan particulieren.
Zelf vul ik hem bij Winder in Hoorn, maar ook in Purmerend bij Vos moet het kunnen. Vos Amsterdam weet ik niet of die ook particulier levert.

leeuw