een speciaal kacheltje

Gestart door caspar, juli 01, 2011, 09:04:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

caspar

ik heb vanmiddag een soort kacheltje gekocht bij de vossenhoek voor op je eenpits gasfornuisje voor 4.95
ik weet nog ff niet of er veel warmte afkomt dus dat moet ik nog ff bekijken

gaan

ziet er goed uit.

ik denk dat hierdoor meer luchtcirculatie op gang komt en je ook nog eens veel stralingswarmte krijgen.

Ben benieuwd naar het resultaat
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

caspar

nou heb het kacheltje net aangehad en dat wordt echt warm
een meter er vandaan voel je na een paar minuten al de warmte straling
dus voor een beetje kou kan dat ding goed zijn
alleen nog eens uitvinden hoe veel gas dat fornuis gebruikt

bert m

Lijkt me een beetje een variatie op 'een bloempot op het gasfornuis' zoals we die vroeger gebruikten.
Als dit zo is;
Stervens gevaarlijk. Raak het maar eens aan, leuk met kinderen, en het is zo instabiel als de pieten.
Wat gebeurt er tegen gestoten wordt en omvalt ?

caspar

nou eraf vallen kan niet want hij kan op het fornuis vast gedraaid worden
en je moet hem ook niet zomaar neer zetten op de grond laat hem op het keukenblokje staan
of op de tafel
en ja er zal altijd iemand bij moeten zijn die de kids in de gaten houd en dat heb je met elke vorm van verwarming

Purk

Ben ik nou zo ouderwets? Kacheltjes gaan bij ons niet mee: als het koud is kruip je in bed met een boek... Of ben ik nu weer teveel in mijn 'minimalistisch kamperen-stand'  :P

Alex

We gebruiken ook een kacheltje als het te klam word in de tent.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

Dit kacheltje zal veel te weinig warmte afgeven in een tent. Alleen dichtbij wat stralingswarmte, maar de temp. omhoog brengen voor wat behaaglijkheid lijkt me teveel gevraagd. En die kleine busjes zullen snel leeg zijn (lees "duur"). Onze kerosine kachel krijgt het bij stevige kou ook niet warm genoeg. Maar op zomeravonden zal het kacheltje misschien wel gaan als het niet te veel afkoelt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

we zullen zien hoe het gaat vond het wel een leuke aanvulling bij dat kookplaatje 8) en dat gas kost bij de action niet echt veel :J
en als het echt koud wordt als we op vakantie gaan in voor of na jaar neem ik de zibro wel mee :**

mvdkant

ik heb de gasfornuisjes weleens gezien bij de action. ik dacht dat het gehele setje ?12.95 was en de vullingen 2 of 3 euro's

caspar

volgens mij zijn die vullingen bij de action nog geen euro

Yella

Citaat van: caspar op juli 02, 2011, 03:58:26 PM
volgens mij zijn die vullingen bij de action nog geen euro
Ja, niet zo duur. Maar dan moeten ze er wel liggen als je ze nodig hebt. Bij een ander ben je flink aan de beurt. Action verkoopt die spullen niet aldoor. Ben in ieder geval benieuwd naar de bevindingen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.