welke prullenbak is goed.

Gestart door screech, juli 22, 2011, 07:46:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

screech

We hebben eens een prullenbak bij een kampeerwinkel gekocht, maar deze was zo slap dat iets in elkaar zakte als er iets gewicht in de zaken kwam. En het was helemaal erg als de zon er een beetje op scheen. Dan was iets zo slap dat iets zelfs helemaal om viel.
We zoeken nu wel weer een nieuwe, maar wel een knappe kwaliteit.
Gebruiken jullie ook een prullenbak en bevalt deze? Zouden jullie ook fotootjes/linkjes toe willen voegen zodat ik weet wat er bedoeld word.

campingloge

http://www.kampeergoed.nl/camping-prullebak-pc-11363.html?cPath=71_304_580

Als je die op drie dunne poten (6,25 euro) hebt kan ik bevestigen dat het een slap geval is. Op deze pagina staan er nog twee met hetzelfde principe, een van kunststof en een van staal. Ze zien er solide uit maar ik heb er geen ervaring mee.

Het scheelt bij die goedkope wel als je zorgt dat de zak de grond raakt waardoor het gewicht in de zak niet aan de dunne pootjes hangt maar op de grond ligt.

CEO

If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

Citaat van: campingloge op juli 22, 2011, 07:58:54 PM

Als je die op drie dunne poten (6,25 euro) hebt kan ik bevestigen dat het een slap geval is. Op deze pagina staan er nog twee met hetzelfde principe, een van kunststof en een van staal. Ze zien er solide uit maar ik heb er geen ervaring mee.

Het scheelt bij die goedkope wel als je zorgt dat de zak de grond raakt waardoor het gewicht in de zak niet aan de dunne pootjes hangt maar op de grond ligt.

Ja, die hadden we inderdaad. Maar die is heel snel verdwenen in de grote stalen container van de camping.

Citaat van: CEO op juli 22, 2011, 08:14:23 PM
Dit is een toppertje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Vuilnisemmer.jpg
absoluut, maar ik zit al wel aan mijn maximale disseldruk. Dus wel graag een opvouwbaar exemplaar.

Graag wel nuttige tips aangezien we snel op vakantie gaan en nog wel even een prullenbak mee willen.

Alex

Citaat van: campingloge op juli 22, 2011, 07:58:54 PM

Die gebruiken wij ook maar dan niet in de hoogste stand.
Blijft hij beter staan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klavertjes

Wij hebben deze:

http://www.kampeergoed.nl/vuilniszakhouder-bezem-pc-4282.html?cPath=71_304_580

Maar zou als deze niet meer goed functioneert voor iets meer stevigheid gaan als in deze bijv.

http://www.kampeergoed.nl/vuilniszakhouder-metaal-pc-15769.html?cPath=71_304_580&osCsid=f2fc290c6d372971fbd87c5fcc181aa3

(sorry werken met hyperlinks is erg onhandig op de iPad, vandaar ff uitgebreide links!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

gaan

Wij gebruiken ook al jaren een redelijk slap en licht gevalletje.
De poten bestonden uit verschillende buisjes. maar niet de volledige lengte gebruiken.
Als het gewicht van de zak gewoon op de grond ligt valt het best mee, maar als de zak hangt boven de grond is het niks.

We hebben dit jaar een stevige gekocht maar toch ook daarvan de pootjes ingekort
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ff

Wij hebben deze .

Zorg voor stevige (komo) zakken met een grote opening anders is het kloten om hem om de klep te hangen.

sannie75

Dat inkorten doen wij ook, we hebben een van de goedkoopste en dat gaat prima.Ik zet wel de bodemplaat met 2 haringen in de grond dan waait ie niet weg....

muis

Sinds een egel besloten had dat de vuilniszak in de prullenbak (zo'n slap frame) erg makkelijk bereikbaar was en de hele zak kapot trok gebruiken wij geen prullenbak meer. We hangen een kleine pedaalemmerzak met hengsels (bij AH op rol) We hangen hem aan de zijkant van de keuken en gooien hem met max. 2 dagen weg. Werkt perfect :J en weer een voorwerp minder in de vouwwagen ;)

panevino

Ik sluit me helemaal aan bij Muis.
Zakje van de grond ophangen en na 2-3 dagen weggooien en vervangen.

We hebben middelmaat vuilniszakken daarvoor, maar hergebruiken ook vele plastic-tasjes in hun nieuwe functie.
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

Citaat van: screech op juli 22, 2011, 09:09:12 PM
Graag wel nuttige tips aangezien we snel op vakantie gaan en nog wel even een prullenbak mee willen.

Als tester wil ik graag heldere specificaties... Ik had deze niet geheel voor niets uitgekozen.

Wij hadden er twee: zo'n dunne en een met iets dikkere pootjes (http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/huishoudelijk/vuilniszakhouder-lux.html?category_params=category_id%3D1217%26page%3D2). Die laatste gebruiken we nog, die andere ist tot volle ontevredenheid in gebruik in de garage...

Wij hadden er twee omdat we de luiers, toen dat nog nodig was, in een aparte zak deden. Die zetten we bij de dissel in de buurt: je kunt wel volle zakken maken, maar hebt geen last van de bijbehorende luchten.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

Citaat van: muis op juli 23, 2011, 12:09:46 AM
Sinds een egel besloten had dat de vuilniszak in de prullenbak (zo'n slap frame) erg makkelijk bereikbaar was en de hele zak kapot trok gebruiken wij geen prullenbak meer. We hangen een kleine pedaalemmerzak met hengsels (bij AH op rol) We hangen hem aan de zijkant van de keuken en gooien hem met max. 2 dagen weg. Werkt perfect :J en weer een voorwerp minder in de vouwwagen ;)
dat doen wij nu dus ook, maar als we een beetje lekker gekookt hebben kan dat zakje meteen weggegooid worden. Zo'n zakje zit dan gauw vol. Daarom willen we nu een betere prullenbak proberen.
Citaat van: CEO op juli 23, 2011, 08:42:29 AM
Als tester wil ik graag heldere specificaties... Ik had deze niet geheel voor niets uitgekozen.
ik had het topic gestart vanaf de tablet.  En dan is veel typen toch niet zo handig, maar je hebt gelijk.
Specifties prullenbak: Liefst klein opvouwbaar, met normale vuilniszakken te gebruiken, stevig (niet inzakken door het gewicht van de vuilniszak en ook niet door de warmte) en de kleur maakt niet uit.  :)

screech

Citaat van: ff op juli 22, 2011, 10:33:18 PM
Wij hebben deze .

Zorg voor stevige (komo) zakken met een grote opening anders is het kloten om hem om de klep te hangen.
Zakt deze niet in als het plastic warm word door de zon?

tommybol

Die blauwe met grijze is dit jaar erg populair op de camping heb ik geconstateerd. Paar haringen ernaast slaan voor het omwaaien. Heb zelf die met de metalen pootjes die hierboven wordt genoemd deze vakantie gekocht en die slappe poten bak in zijn eigen vuilniszak gestopt. werkt perfect, is stabiel en is plat op de vouwen. Die blauw grijze is toch weer een behoorlijke schijf, bijna een skottel.....al die vuilnis'bakken' hebben de zak van de brond hangen. Op zich goed, maar je ziet ook dat ze allemaal toch moeite hebben om de zak aan de bovenkant in d ehouder te houden als ie vol raakt....