een krom gebogen stalen stok

Gestart door Bosje, juli 29, 2011, 08:09:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bosje

Heeft iemand hier ervaring in het recht maken van een doorgebogen stalen stok?

of zijn daar bedrijven voor die dit kunnen?
met google kwam ik er niet uit.

marcel.s

metaalbewerkings bedrijf zoeken, maar kan wel zwakker worden als je hem weer terugbuigt

kun je geen nieuwe stok kopen?

screech

Bij kampeerzaken heb je vaak ook allerlei universe stokken te koop, misschien kom je daarmee uit de voeten, en anders via de dealer?

marcel.s

+ het feit dat hij al gebogen is, dus metaal is al wat verzwakt.

Bosje

kampeerzaak geeft geen oplossing met een universele stok.

het betreft de uitschuifstok links van de Jametic, heb gezien dat het vouwwagencentrum hem wel heeft a 39 Euries nog al veel voor een stok van ca 75 cm met 2 vergrendelingen.

mvdkant

is het een stok in het zicht of verschuilt hij zich achter bijvoorbeeld een binnentent.
als de stok niet in het zicht is dan zou je kunnen overwegen om een overmaat stok te kopen die je over de originele stok schuift. kost niet veel en je originele stok is weer in orde.
desnoods schuif je een kleiner formaat tentstok in de originele, ben je er ook denk ik. als de nieuwe tentstokken maar goed klemmen op de originele stokken

Yella

Citaat van: Bosje op juli 29, 2011, 01:36:55 PM
kampeerzaak geeft geen oplossing met een universele stok.

het betreft de uitschuifstok links van de Jametic, heb gezien dat het vouwwagencentrum hem wel heeft a 39 Euries nog al veel voor een stok van ca 75 cm met 2 vergrendelingen.
Tja, beter te duur dan niet te krijgen. Met de kromme stok zal de Jametic niet soepel meer klappen omdat deze buis in de lange buis schuift. Lapmiddelen als een dunnere stok er in zal niet baten als de originele stok niet meer mooi rond is omdat deze niet meer past in de andere buis. De beste optie lijkt me nog een buis zoeken die de zelfde dikte heeft. Maar let vooral ook op de wanddikte van het materiaal omdat de hele voortent op deze stok rust. Een stok op maat maken en 2 van die veerknopjes er in maken lijkt me prima te doen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

Probeer een carrosserie-bouwer. Die zijn meesterlijk met metaal.
// Marcellino Pane e Vino \\

Bosje

Citaat van: jellejawa op juli 29, 2011, 05:28:11 PM
Tja, beter te duur dan niet te krijgen. Met de kromme stok zal de Jametic niet soepel meer klappen omdat deze buis in de lange buis schuift. Lapmiddelen als een dunnere stok er in zal niet baten als de originele stok niet meer mooi rond is omdat deze niet meer past in de andere buis. De beste optie lijkt me nog een buis zoeken die de zelfde dikte heeft. Maar let vooral ook op de wanddikte van het materiaal omdat de hele voortent op deze stok rust. Een stok op maat maken en 2 van die veerknopjes er in maken lijkt me prima te doen.

en dat heb ik inmiddels gedaan;

bij een metaalbewerker gelijk maar 2 stokken (beide zijden) beteld van RVS met een wanddikte van 2mm (ipv origineel 2x 1mm) :K
nu eerst even kijken of de quicksluiters los te krijgen zijn, anders gaan we aan het prutsen met de metalen veerpennetjes. :+

Bosje

:> :> :>

ik heb snelspanners gevonden, voor de nieuwe stokken,

onderstaand een link, wellicht dat anderen hier ook iets meekunnen, want dit is echt ideaal :>

www.kampeertopper.nl/shop.php?id=283&pagina=Tentstok onderdelen diversen

wijnand

Soortgelijke spanners heb ik ook aan alle stokken zitten en ze werken inderdaad erg goed! Makkelijker krijg je een tent niet op spanning.

elsjako

ik heb van mijn trigano odyssee '99 ook een schuifstok krom. Zal eens gaan kijken bij een metaalbewerker........

az

Probeer dit eens.

Leg hem op een vlakke ondergrond. Met de gebogen kant naar boven  ga er met je gewicht op hangen en rol hem een paar keer op en neer over de vlakke ondergrond.

Bosje

hij buigt mij te snel terug, duid inderdaad op een zwakte in het metaal. ik heb inmiddels 2 nieuwe (RVS) stokken geregeld.
samen met snelspanners, wordt dit mijn mooiste investering. :zw

@mod wat mij betreft kan dit bericht op slot :+