Hoe hard rijden jullie met de vouwwagen

Gestart door Jos Montana, augustus 14, 2011, 09:00:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

Nog niet zoveel gereden, maar meestal 90.
Soms rond de 100 omdat ik vergeten ben dat er een aanhanger achter hang ;)

Ik zal denk ik voor de zekerheid wel schokbrekers laten monteren als ik in het buitenland harder zal willen rijden.
En de wagen beter beladen, ik kwam er bij thuiskomst achter dat ik teveel stokken aan 1 kant heb gestopt en de wagen een beetje scheef beladen is.  :N

biccie

wij rijden in nederland tussen de 90 en 100, kom je lekker mee.
in frankrijk gewoon vol 130, merk je niks van met onze vouwwagen. soms in nederland moet ik wel mijn man er aan helpen herinneren dat we met vouwwagen rijden ;)

padi

wij rijden in Nederland en België 110/120 in Duitsland de snelheid die aangegeven is en waar het mag harder tot max 135 Oostenrijk, Slovenië 120 en Kroatië 110,
op de terugweg in 1 keer doorgereden met een gemiddelde snelheid van 95 km /uur  :)
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

papajur

Ik hou mij altijd aan de maximum snelheid :O

Het scheelt enorm of er fietsen op de vouwwagen staan.
Ik merk dat met fietsen erop de vw wel wat nerveus wordt als je harder rijdt.

Zonder fietsen kun je in heel europa de snelheid overtreden zonder dat de vw begint te pendelen.
Dat denk ik tenminste want ik rijdt nooit te hard :X

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Miss BBQ

Wij, dat wil zeggen Richard, rijden in NL een goeie 90 km/uur als we de VW erachter hebben hangen. Bij inhalen uiteraard wel wat sneller.
Dit jaar richting Frankrijk hebben we over de Belgische autowegen (stuk Luik-Namen-Lille) een goeie 100 km gereden. In Frankrijk zelf reden we zo'n 110-120 km/uur.
Alhoewel Richard zich er op bepaald moment op de terugweg wel op betrapte dat ie zelfs 140 km/uur reed. Maar met de combi Kia sportage-Roadmaster geen probleem.
Wel bij de afdalingen de snelheid wat omlaag bijgesteld (zo'n 90-100 km/uur).

Lien

Hangt er helemaal van af in welk land we rijden. Dit jaar in Duitsland, Denemarken en Zweden gereden. Rond de 90-100 km. gereden. Als we naar Frankrijk gaan rijden we ongeveer 120 km.

Yella

's Nachts 120/130, is het zeer rustig. Overdag toch zo'n 100/120. Afhankelijk van de verkeersdrukte en de toestand van de wegen. In Duitsland heb je best nog wel slechtere wegen, met name richting Oostenrijk. Dan voel je de vw al snel een beetje wiebelen. Gaat wel gewoon door, maar hou het liever aan de veilige kant. Als het begint corrigeer je dat niet zomaar. Op vlakke wegen voelen we de Jametic niet eens. We hebben ook veel last van wind gehad, daar is de Roomster weer wat gevoelig voor en gaan we iets langzamer.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rosco

 in nederland rond de 100
in duitsland rond de 125

en ja dan s'nachts naar huis de traject controle gemist 116 km/h volgens cjib.
en ik maar denken dat de traject controle geen verschil ziet tussen auto's met en zonder aanhanger.  :I :I :I
en ja dan krijg je een accept giro 179 euro extra kosten. :(
maar wie te hard rijd moet niet zeuren toch!  :ca

C5CCV

In NL en BE tegen de 100
In Frankrijk tussen de 130 en 135, mits de vouwwagen strak achter de wagen blijft volgen.

Als de vw wat onrustig is (bv door het wegdek) dan minder ik uiteraard wat vaart.

Je kunt wel zeggen 'het is vakantie' dus doe maar rustig aan, maar ik heb zo 2 dagen extra op de camping. Het is maar hoe je het bekijkt. Daarnaast heb ik een bijna puber en puber in de auto, die al bij het instappen beginnen te vragen wanneer we er zijn.

mvdkant

wij rijden er 90 tot 100 km per uur mee op de snelweg.

verbruik ligt dan voor ons rond de 1 op 13 (volkswagen passat 2.0 uit 1996)

kogeldruk van 62 kilo en de vouwwagen volgt ons uitstekend, geen slingeringen


Yella

Citaat van: rosco op augustus 15, 2011, 08:04:17 PM
in nederland rond de 100
in duitsland rond de 125

en ja dan s'nachts naar huis de traject controle gemist 116 km/h volgens cjib.
en ik maar denken dat de traject controle geen verschil ziet tussen auto's met en zonder aanhanger.  :I :I :I
en ja dan krijg je een accept giro 179 euro extra kosten. :(
maar wie te hard rijd moet niet zeuren toch!  :ca
En waar vinden we die trajectcontrole. Handig voor anderen om er rekening mee te houden. Techniek wordt kennelijk steeds beter. Zou het apparaat dit herkennen aan de witte nummerplaat? Tenslotte wordt er een foto gemaakt van je nummerbord welke wordt gelezen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

Ik rij net zoals alle andere jaren met de trigano oddyssee in Nederland als Spanje altijd met de cruise op 100.
Vind dat een fijne snelheid.
Dit jaar overigens voor de eerste keer op de heenweg de tolwegen vermeden en dan rijd ik meestal de maximum aangegeven snelheid met een max van die 100 weer dan (want ook dan heb je stukken waar je 130 mag).
Nu met de vw golf 1.2tsi ervoor en daarvoor de Peugeot 308.
Op de tolweg wil ik af en toe ook wel ff gas geven met snelheden van boven de 140 als de vouwwagen goed beladen is merk ik er niks van dat deze erachter hangt.
Wel met de fietsen er boven op ligt het verbruik ook stukje hoger.
Dit jaar gem. een 13,5km ver gekomen op een liter.

stkl

Op NL snelwegen rond de 95-100.
Belgie / Frankrijk 100-110.
Het kan wel harder... maar het is vakantie hoor.
(we rijden overdag, als ik de vrachtwaggels voorbij kan is het allang prima)

boswachter

ik ga met mijn arizona 2005 met bolle banden niet boven de 110, doorgaans 90, maar bij inhalen wil ik niemand in de weg zitten en trap even door.
Wellicht als ik eens andere velgen/banden heb (vind de kar wat slingeren)

rosco

Citaat van: jellejawa op augustus 16, 2011, 07:02:10 AM
En waar vinden we die trajectcontrole. Handig voor anderen om er rekening mee te houden. Techniek wordt kennelijk steeds beter. Zou het apparaat dit herkennen aan de witte nummerplaat? Tenslotte wordt er een foto gemaakt van je nummerbord welke wordt gelezen.

Bij woerden op de A12 van utrecht richting den haag.
en ja de techniet wordt steeds slimmer  I: I: I: