Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select  (gelezen 6559 keer)

Theu

• Goldmember 2020
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #30 Gepost op: januari 19, 2021, 06:04:47 pm »

Wat ik opvallend vind is hoever de naven/wielen naar binnen staan. Ook bijzonder zijn de draagarmen. Dat is een constructie die ik nog nooit heb gezien onder een aanhanger oid. Ik denk wel dat het een mooie wegligging oplevert.
Je hebt het over veerklemmen om de schokbrekers te kunnen monteren. Heeft het onderstel spiraal veren?
Het wordt weer een mooi geheel zo te zien.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

g11ling

• Klap nerd
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
« Reactie #31 Gepost op: januari 19, 2021, 07:01:34 pm »

Wat een gaaf project! Ik ga je draadje zeker volgen  :J
Ik klap, jij klapt, wij klappen

cahummel

• Klap nerd
  • Alpen Kreuzer Select
« Reactie #32 Gepost op: januari 19, 2021, 08:48:30 pm »

@ Theu: zonder bak erop staan de wielen ook helemaal scheef, met bak staat het rechter. Het klopt dat de AK spiraal veren heeft, dat geeft samen met de onafhankelijke vering een super wegligging. Die wegligging was voor ons ook een van de redenen om hem op te gaan knappen, hij ligt supergoed in de bochten en stuitert in het geheel niet.

cahummel

• Klap nerd
  • Alpen Kreuzer Select
« Reactie #33 Gepost op: januari 20, 2021, 05:37:08 pm »

Vandaag skai leer poging 3: nu met watergedragen vloerlijm, eenzijdig opgebracht, en skai leer met een vilt achterkant. Het zit superstrak, en het lijmen is veel makkelijker, het is niet meteen vast zoals met contactlijm, maar nog een beetje corrigeerbaar. Het ging zo goed dat we dit ook op het deksel gaan plakken.

cahummel

• Klap nerd
  • Alpen Kreuzer Select
« Reactie #34 Gepost op: februari 03, 2021, 11:37:59 am »

Weer verder gewerkt: De bodemplaat is klaar voor montage, we hebben de gaskast weer vast gemaakt met popnagels (zat oorspronkelijk met klinknagels, maar dat bleken we toch echt niet zelf te kunnen). Ook de wielkasten weer vast, en de spatlappen.

Ook verder gewerkt aan het deksel, de bevestigingen voor het bagagerek zitten er weer op, er zit nieuw skai leer op, en we zijn nog bezig de kant waarop we liggen te schilderen, de oorspronkelijke verf was toch wel behoorlijk beschadigd.

Verder hebben we de keuken uit elkaar gehaald, die hadden we bewaard, omdat we dachten dat die in goede staat zou zijn. Mooi niet dus  :( . Alle popnagels uitgeboord en de panelen los van elkaar ontroest, dus heel veel schuren (en wat kwam er een roest tevoorschijn). Nu weer bezig met alles netjes in de metaalverf te zetten in dezelfde kleur als alle andere binnenbeplating. Ook de houten onderplaat van de keuken wordt meegenomen. De houten kleppen boven het fornuis en de wasbak zijn allebei zo krom als een hoepel, dus die worden vervangen. Verder willen we het RVS van het werkblad polijsten zodat het weer netjes wordt, ik heb alleen geen benul hoe, ik weet dat het vrij snel krast, dus verpesten is heel makkelijk. Iemand hier ervaring mee misschien?

Helaas niet zo veel foto's gemaakt deze keer, dus eentje van de afgemaakte bodemplaat.

g11ling

• Klap nerd
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
« Reactie #35 Gepost op: februari 03, 2021, 06:37:05 pm »

Stug verder klussen... respect man! Wat is jullie doel eigenlijk? Wanneer zou je er mee willen gaan kamperen? Of heb je daar nog veen datum op geplakt?
Ik klap, jij klapt, wij klappen

cahummel

• Klap nerd
  • Alpen Kreuzer Select
« Reactie #36 Gepost op: februari 03, 2021, 08:45:38 pm »

@G11ling: We willen er komende zomer nog mee weg, mijn vrouw heeft vakantie in juli, dus dat is onze streefdatum. Maar als het even kan misschien op tijd voor het voorjaars klap weekend.

Theu

• Goldmember 2020
  • Klap gek
« Reactie #37 Gepost op: februari 04, 2021, 12:06:50 am »

Voor het polijsten van rvs, maar ook aluminium gebruik ik iets wat hier op lijkt.

https://www.polijstweb.nl/sjp-polijstset-100-mm-6-delig.html?keyword=&gclid=CjwKCAiAsOmABhAwEiwAEBR0ZiIInmuC5RiCDfHMkap1oiCjiut6l955mxP0sLjET6OIHS7mD3ShrhoC48cQAvD_BwE

Niet omdat het moet....

cahummel

• Klap nerd
  • Alpen Kreuzer Select
« Reactie #38 Gepost op: februari 22, 2021, 05:12:26 pm »

@ Theu: thanks voor de tip! Top adres, zie de foto van het resultaat, wij zijn er erg blij mee, het glimt als een spiegel!

Ik heb al een tijdje niet gepost, er is veel gebeurd, we hebben delen van het plaatwerk geschuurd en voorbereid voor nieuwe lak. Bij het uit elkaar halen van de bak kwam er meer roest tevoorschijn dan we dachten dat er zou zijn.

Volgende stap is twee lagen primer en twee lagen 2k lak (heb ik op kleur laten maken). Als een paneel maar gedeeltelijk beschadigd is (paar krassen), gaan we spot repairen met een lakstift, en dan met korrel 2000 nat, 3000 nat, dan het hele paneel  polijsten met commandant 5, en dan turtle Wax erop.

Vandaag ook de bodemplaat gepast (gaat vrij goed), en de deksel plaat naar onze garage gebracht (is niet bij huis), en de keuken weer in elkaar gezet.

Theu

• Goldmember 2020
  • Klap gek
« Reactie #39 Gepost op: februari 22, 2021, 11:01:42 pm »

Graag gedaan.
Wat betreft je lak poetsen en in de wax zetten bestaan er ook betere spullen dan commandant en turtle wax. Even ter info.

Niet omdat het moet....
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog

Twittear